Tuesday, May 14, 2013

kLiniK JanGaN tUTup DuLU ... PleAse !!!

 Assalamualaikum ... (",)

Demam dak bucuk danial x baik lagi !!! Hadoiii la ... macamana la dia kat umah nie kan ??? Paling risau malam2 macam nie coz takut suhu badan dia naik . Hopefully myluv hubby jangan la tido x terbangun kan ... Kalau siang suhu badan kira ok je tapi bila sampai je malam , start la panas semacam . Da 2 3 ari da xmo makan nie tapi merengek jer . Susu pun minum sikit2 . 

Semalam da la balik keje sampai umah lambat , dekat pukul 10 malam kot baru sampai . Bila da letak beg tukar baju semua , lepak la kejap pastu  panggil dak bucuk danial nie macam biasa . Tengok2 x pakai baju cuma pakai pampes jer pastu kepala basah . Aik apsal nie ??? Tanya myluv hubby kenapa , sambil tu tangan raba2 la dahi dak bucuk nie ... Mak oiii panasnya !!! X boleh jadi nie , kang memalam kalau makin panas lagi teruk aku jugak yang susah . Susah nak tido ... kehkhkeh !!! Boleh gitew ???  Capai tepon terus call klinik panel . Nasib baik klinik buka sampai pukul 12 tengah malam tapi doktor bertugas last sampai pukul 11 malam jer . 

Tengok jam da pukul 10.10 malam . Alamak sempat x nie nak jumpa doktor sebelum pukul 11 malam nie  ???!!! Bisik dalam ati la kan ... X fikir banyak terus tukarkan dak bucuk baju panjang then berdezup aku rempit bawak kete menuju ke klinik . Berdezup tu xde la laju bebeno aku drive tapi agak laju jugak la ...hihihi ... Yang gelihati x bole bla tu kan , sambil drive lelaju tu mulut terkumat-kamit baca doa mudah2an selamat la perjalanan aku & anak aku ke klinik tu . Alhamdulillah 10.35 malam aku selamat sampai !!! Fuhhhh ... lega ...

Masa nak daftar 1 hal pulak !!! Hadoi macam2 hal la pulak kan  ... Tengah aku nak isi detail anak tu kat borang , staff klinik kata nama anak aku xde dalam list aku . Aikk , bio betik ko nie cik misi ??? Kang anak aku x dapat ubat , ko pulak yang dapat selipar weges kat dahi kang ...

Staff : Anak akak sorang jer ke ???
Aku : Eh xde la , anak akak 3 orang ... ( muka da start pelik da )
Staff : Kalau ikut dalam sistem komputer  nie cuma ada 2 nama jer , nama suami akak dengan nama anak perempuan akak
Aku : Iye ke ???!!! Adoooooooooooooooo abis macamana nie ??? Kalau guna nama suami boleh x ??? Suami pun sama company ...
Staff : Boleh tapi akak ingat x no gaji suami akak ?
Aku : Ala dik x ingat la ... Kalau check through rekod klinik x bole ker ? ( tepon ada tapi x terfikir pun nak tepon myluv hubby )
Staff : Jap ea akak , saya cuba ...
Aku : Tolong ye dik ... anak akak demam nie . Kang kalau akak balik  kang , datang balik doktor da xde . ( muka sedey kengkonon minta simpati ...hehehe )

At last dapat jugak la aku bawak dak bucuk danial jumpa doktor . Actually doktor klinik nie pun kenal aku . Mana xnya ...  dari anak 1st sampai la yang no 3 nie , kalau pape sakit pening ... klinik nie jela panel aku yang paling dekat dengan umah aku . Staff tu maybe sesaje kan nak bagi gempak kat aku , padahal boleh je check melalui rekod kesihatan . Tapi kalau kata nak kena bayar jugak , aku bayar je la .. yang penting kesihatan anak aku !!!

Doktor check suhu badan danial 39°C . Memang panas tu !!!  Then doktor check dada ada bunyi banyak kahak , tekak ada bengkak merah  sikit . Pas da siap check doktor immidiate bagi ubat bontot coz suhu badan panas sangat then kena amik pulak nebulizer coz kata doktor dada danial ada bunyi banyak kahak . Kalau dibiarkan takut boleh jadi jangkitan kuman . Paling penting of course la kang malam x boleh tido asik batuk jer & susah nak bernafas . 

11.30 malam alhamdulillah sampai la aku & dak bucuk danial dengan selamatnya ke rumah . Dua2 kakak pun da tido coz tadi memasing majuk nak ikut pegi klinik jugak tapi aku yang super duper garang ini x bagi ikut pun ...hehehe ... Dengan ibu jangan mengada2 yek !!!  Jangan persoalkan kenapa myluv hubby x bawak anak awal2 ke klinik coz kereta cuma ada 1 je & tu pun aku bawak pegi keje . Kereta proton myluv hubby memang ada tapi xde minyak !!! Hurmmmm ... x caye !!! Caye la coz myluv hubby x sempat nak pegi isi . Lagipun kesian dia , susah kalau kena bawak 3 orang sekali pegi klinik . Kalau memasing boleh duduk diam xpe , nie kang sorang ke sana ... sorang ke sini . X pasal2 myluv hubby pulak yang demam ..kahkahkah !!! Maklum la anak2 nak membesar , memasing aktif lak tu ... So aku as a wife & mother  will sacrifice everything  even my life .


 
cepat2 sembuh ye sayang !!! love u so much .... muaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhh !!!!

No comments:

Post a Comment