Tuesday, October 1, 2013

SakiT PinGgaNG + sAkiT KepALa = ????????

 
 Langau nie semua mengacau jer la ... Aku nak menaip pun x senang , ada jer ayat dorang nak borak padahal aku xde mood pun nak borak dengan korang . Korang blah dari kaunter aku nie boleh x ???!!! Menyemak la weeeyyyy !!!! Aku minum nescafe , ko sibuk tanya nape minum nescafe ... x elok untuk kandungan katenyer ... Iyer ea ??? Biar la !!! X takut anak itam ker ??? Eh hello , aku bukan kawin dengan orang afrika pun !!! Yang sibuk  sangat tu nape ??? Kalau nak belanja silakan la ... hihihi ...  Aku makan bubur memalam pun ko kate xleh !!! Ko nie memang mat kepoci la !!! Ker ko lapo nak minta aku belanja !!! Eeeeee x malu ada ati nak minta aku belanja ... huhuhu .... Da la malas nak membebel pasal ko ... Da2 pegi jejauh sana ...  Uweeekkkkssss !!!! Kalau duk sini memang ramai pengacau . Menci !!! Sakit ati kita tau ... 
 
 
Okeh pengacau da berambus !!! Tenang sikit jiwa . Korang ... Korang tau x arini aku rasa penat sangat !!! Badan nie makin lama makin letih semacam jer . Pinggang nie makin lama bertambah2 sakit la pulak , maybe pasal perut da semakin besar kot . Kalau aku da baring , nak bangun tu Ya Allah seksanya  . Kena cari posisi yang betul2 baru x sakit nak bangun . Dari pinggang membawak sampai ke betis memang sakit sangat . Sampai satu tahap aku rasa nak menangis jer tapi sape la yang nak paham kan ??? Myluv hubby pun kalau aku mengadu pun bukan boleh watpe . Paling2 pun yang dia boleh buat urut jer la ... Nak makan ubat tahan sakit doktor lak x bagi coz pain killer x dibenarkan kepada ibu2 mengandung . Kalau aku demam pun paling kuat doktor boleh bagi paracetamol , itu pun dalam jumlah yang tertentu . 
 
 
Lately nie pulak selain sakit pinggang , aku selalu sakit kepala . Xtau la nape ... Bile time sakit tu datang , Ya Allah tuhan jer la tau !!! Rasa berdenyut2 kadang sebelah kiri kadang sebelah kanan . Kalau nak solat pulak , time sujud tu subhanallah menahan sakit jer la aku ... Adakah ini semua penangan anemia ???!!! Aku kan ada anemia masa hamil so tadah jer la kan . Pastu pulak ada member bagitau kena hati2 kalau ada anemia nie coz takut ada effect masa nak bersalin nanti iaitu lemah jantung !!! Cuak pulak aku ... Tapi doktor pun ada cakap , aku kena usaha naikkan tahap kepekatan darah aku pasal selain ancaman kepada diri sendiri , ia jugak boleh menjejaskan kandungan !!! Hurrrmmmmmmmm .... Ada la kawan aku sorang nie aku tanya nak makan apa ek nak bagi darah pekat ??? Korang tau dia jawap apa ??? Ada ke patut dia suh aku tonggang jer bes sirap ros , gerenti darah pekat ... Cam hampeh jer tau ... Kang darah aku yang pekat , ko pulak xde darah aku sedut semua darah ko !!!  Sabo jer la .... Xpe la xpe ... Mudah2an my baby sihat la yek ... Amin ... Semalam pun satu hari ko kepala sakit . Nak makan ubat takut last2 tahan jer la tapi at last xleh tahan aku telan jugak sebiji panadol pastu tido . Nasib baik myluv hubby ada untuk jaga anak2 ...
 
Walaupun aku sakit pinggang , sakit badan , pening kepala & apa saja sakitnya aku kena kuat semangat coz maybe sekarang aku sakit tapi mana tau sok nak bersalin Allah bagi mudah pulak kan ??? Ntah2 macam nie la dulu sakitnya ibu aku bawak aku dalam kandungan dia selama 9 bulan kan ??? Disebalik segala sakit yang aku cakap kan tu , ada jugak terselit kebahagiaaan coz sekarang aku da boleh merasa pergerakkan my baby !!! Ibu boleh merasai kamu wahai zuriatku ... Ibu dapat merasakan kamu semakin aktif sekarang nie . Ya Allah x sabar rasanya nak menatap wajahmu duhai sayang ... Semoga kamu lahir sihat walafiat dengan izin Allah  duhai anak (",)
 
Lusa next check up doktor nak scan so xtau la samaada tukar tarikh due date bersalin @ tidak tapi bila tengok perut nie rasa macam tukar tarikh awal jer ... Pape pun moga yang terbaik la untuk aku, my baby & my famili . Boy or girl xtau lagi coz masih awal kot nak tau ... Aku biasa akan tanya jantina baby bila kandungan dah lebih 7 bulan tapi hopefully boy la , boleh la jadikan regu Danial ... Cian Danial xde kawan ... kehkehkeh !!! For me boy or girl xde masalah as long as my baby lahir sihat walafiat . 
 
- WASSALAM -

No comments:

Post a Comment