Sunday, October 20, 2013

MerAPu dULu yEEe & sO ExiTeD La !!!!

 
Hari nie ari ahad & aku keje pagi . Seronok kan keje pagi ??? Nak bangun pagi tadi punya la susah coz biasala kan ... kalau keje shift nie , shif pagi la yang paling aku susah nak bangun ... hihihi ... Set jam pukul 5.50 pagi kengkonon nak bangun wat sarapan sekali tapi duk enak berselimut lagi ... hahaha !!! Jam tu punya la berbunyi tiap 3 minit kejut aku bangun . Nasib baik la jam tu xleh bersuara kan ???  Last2 aku bangun jugak la jam 6.10 pagi . Cuci2 muka rushing terus wat sarapan . Time duk sibuk buah rencah lontong goreng tetiba dengar suara macam budak berborak . La .... anak2 aku da bangun rupanya cuma x berani turun katil jer . Nak marah x sampai ati last2 aku bagi la memasing kuar bilik . Budak bujang busuk sorang tu lagi la x sampai ati nak marah ... Manja sangat !!! Da la malam tadi aku balik keje , dia da tido ...  Windu la cayang bucuk ibu nie !!!! Emmmm .... bau masham la sayang !!!

Siap buat sarapan terus kejeburrrr mandi !!! Adoi sejuknya air pagi nie !!! Anak2 time nie da melayan tv da .... Siap itu siap ini kira lambat jugak la aku kuar umah ... huhuhu ... Nasib jalan x busy so kira awal la jugak aku sampai tempat keje ... Biasa la pekerja cemerlang kan , mana boleh sampai lewat ... kihkihkih !!! 

Okey ... Aku bukan nak citer pasal kisah pagi nie pun . Itu sekadar mukadimah jer ... Ayat pembuka kata kononnyer tapi panjang berjela apahal !!! Eleh suka ati aku la ... Alkisah anak sulung aku demam 2 hari pas raya haji . Sian dia ... Tetiba lak demam so x ke sekolah la jawapnya . Tapi kalau da nak demam , apa nak dikata kan ???  Hari 1st demam xdela teruk sangat tapi malam nak masuk ari ke-2 demam , yana duk muntah2 . 2 kali jugak la dia bangun malam tu . Sian yana .... Bangun pagi tu pun duk baring jer xnak makan pape . X selera katanya . Alololo cayang ayah demam yeeee !!!! Aku nie pun risau jugak terus bawak pegi klinik . Sekali 3 beradik aku hangkut pegi klinik , maklum la myluv hubby keje pagi . Nasib baik klinik pun dekat then alhamdulillah time aku sampai tu x ramai orang . Lega jugak ....


Doktor check punya check , xde apa la cuma demam biasa jer tapi kahak banyak doktor kata . Tu maybe satu sebab yana muntah2 & xde selera makan . So apa lagi doktor pun bagi nebulizer , bagi dada x sempit masa bernafas . Sementara tunggu yana amik gas , duduk la jap ... Berangan punya berangan terfikir nak scan baby . Kengkonon sajer jer nak tengok jantina la . Mengada khen ??? hohoho ...

Aku : Akak , arini doktor fuziah kan ??? Emmm ... kalau nak scan boleh x ??? ( sengeh2 aku )
Nurse : A, ah doktor fuziah ada ... Kandungan Puan da berapa bulan ?
Aku : Da 5 bulan lebih da tapi sajer jer nak scan tapi kalau doktor busy xpela x payah ( ayat propa jer nie )
Nurse : Xpe ... jap saya tanya doktor dulu ...


Selepas 5 minit nama aku dipanggil .....


Nurse : Puan Siti bawak buku merah x ???
Aku : Ala ...  lupa pulak nak bawak ..... ( hampa la kengkononnyer ) hihihi ... xpe la x payah la ....
Nurse : Xpela ... boleh jer nak scan 
Aku : Yiiippiiiiii !!!! ( dalam ati jer la )


And guest what ????!!!! I'm so happy & super2 excited coz x lama lagi Danial da ada geng !!! Maksud ??? Menurut scan .... baby aku boy ;p Wahhhhhhhhhhhhhhhh 'happy'nyer kite !!!! Kita xdela seronok sangat2 it just happy jer . Kadang2 scan nie x berapa tepat . Masa scan kata boy , kang sok kuar girl macamana ??? Aku & myluv hubby terima alhamdulillah coz yang terpenting baby lahir sihat walafiat . Tapi kalau kata baby boy lagi la tambah2 happy ... Sian danial xde kawan nak main perang2 ... kahkahkah !!!

- WASSALAM -  

No comments:

Post a Comment