Saturday, October 5, 2013

JagA KepERibADiaN kETiKa HaMiL

 
 
Alhamdulillah pagi sabtu yang subur indah di bumi Allah . Bersyukur masih dipanjangkan usia untuk aku menikmati keindahannya . Okeh cukup tu mukadimah xmo panjang berjela sesangat !!! Nanti bohsan !!! Just a simple tip untuk aku & rakan ibu hamil semua . Actually keperibadian wanita harus dipelihara bukan sahaja ketika hamil TAPI sepanjang hidup !!! Kenapa ???!!! Kerana martabat wanita soleha diangkat tinggi disisi Allah . Bertuah kan wanita ???  Untung la wanita yang sentiasa dipandang mulia disisi Allah kan ??? Aku akui aku tidak la sesempurna wanita soleha tetapi aku di dalam usaha memperbaiki diri ke arah itu. Insya-Allah .... Amin ... doakan ye ... 
 
So ibu2 semua serba sedikit tip aku cari & ini yang aku dapat . Hopefully dapat la memberi sedikit input untuk ibu2 semua ye .Tip nie aku dapat bila aku membaca solusi isu no. 17.
 
 

Bila ibu bapa yang sering bergaduh
anak menjadi ganas dan panas baran
 
Bila ibu bapa sering bersedekah
  hati anak akan lembut
 
Bila ibu mengidam benda pelik 
 petanda tidak baik terhadap sikap anak ... hurmmm nie agak menakut jer ....
 
Bila ibu tidak meninggalkan solat 
 anak mudah mendapat hidayah
 
Bila ibu bermain kayu tiga atau melakukan maksiat 
 anak menjadi penderhaka dan gemar melakukan maksiat
 
Bila ibu sering membaca al-Quran 
 dapat anak yang bijak
 
Bila ibu mengawal emosi 
 anak soleh dan pandai mengawal keadaan

- WASSALAM -

No comments:

Post a Comment