Wednesday, October 9, 2013

KisAH HaRi iNi hARi CuTi

 
 
Hari nie adalah hari yang paling panjang aku rasa . Xtau nape tapi dari pagi membawak ke petang tu aduhai aku rasa lambat giler !!! Korang bayangkan la dari pagi ada la 2 3 kali aku bangun pastu tido ... bangun balik pastu boring tido lagi then tengok tv citer lak x best boleh pulak sambung balik tido .. hahaha ... Nie namanya penangan cuti !!!!  Anak2 ??? Anak2 aku okey xde hal punya selagi aku da bagi makan diorang okey da ... Main jer la ... Yang kakak pulak sekolah so tinggal la Mia dengan bujang kecik tu . Mia nie memang berdikari orangnya . Kalau dia nak tengok CD Barbie dia pandai on sendiri ... hihihi ...  Yang kelakarnya punya best bantai tido sampai da tengahari pun anak2 aku x mandi lagi !!! Bangun2 jer jenguk jam da pukul 11 .15 pagi . Mia da dalam bilik air da tengah mandi , anak bujang pulak da bukak baju berpampes jer !!! Lagi 15 minit si kakak pulak abis sekolah ... adoi nyesal pulak tido !!! 
 

Settlekan budak 2 orang tu then amik kakak balik sekolah . Tu pun kena trick dulu baru la bujang tecik tu x menangis nak ngikut . Bukan xnak bawak tapi aku amik kakak balik sekolah jalan kaki jer pasal dekat . Lagipun masa tu cuaca boleh tahan panas terik jugak . Nak tau tricknya apa ??? Senang jer .... sebotol oren sunquick pastu on la CD Magika . Pastu kuar la aku senyap2 amik kakak . Tadika kakak x sampai 5 minit dari umah , dekat sangat la !!! Pas amik kakak , duduk jap ... mata da ngajak tido nie ... Ahhhhhh x boleh jadi !!!! Aku mesti buat sesuatu tapi apa ya ???? Amik la penyapu then kemas la dapur sikit2 then tetiba datang pulak mood rajin maka mendobi la aku semua tuala dengan basuh telekung sekali . Haaaaa .... rajin kan ???!!!! Sambil tu masak la sekali , tu pun sekadar masak sup telur jer . Malas nak masak lebih2 coz myluv hubby kursus , petang baru balik . Itu pun x tau sampai umah pukul bape .

Sambil tengok tv sambil tu menyuap anak2 makan . Maklum la budak2 nie kalau makan sendiri abis berkecah satu rumah !!! Tengah2 ari panas nie rupa2nya sedap giler ko makan sup telur ... perrrgggghhhhhhhhhh !!!! Dua tiga kali menambah anak2 aku nie . Pastu minum pulak sirap ais ... memang la sedap sangat !!!  Settle bagi anak2 makan , lepak jap tengok tv tapi tengok berita la ... huhuhu ... kakak dengan Mia biasa la budak2 nie main jer taunya , danial pulak pas makan terus tido . Maklum la time2 gini memang time dia tido . Aku nie pun kalau dibagi bantal  .... hurmmmm hanyut jugak ....

Dekat pukul 2 kot aku mandi . Terperanjat beruk aku kuar bilik air jer , tengok si kakak dengan Mia da tertido ...  Aku pulak pas solat x tau nak buat apa , capai kunci kete pegi kedai jap cari lauk nak masak petang . Kepala hotak da plan nak masak sup ayam jer coz sup ayam memang feveret myluv hubby . Balik dari kedai , buntu kejap x tau nak buat apa then part paling best is tengah2  panas tu boleh pulak aku basuh kete !!!! Peerrrrrhhhhhhhhhhh rajin giler aku kan bermandi peluh !!! kahkahkahkah !!! Orang lalu lalang depan umah tengok aku basuh kete , aku buat do no jer .... kuikuikui !!!

Settle basuh kete terus lepak depan tv tapi hampeh tul la tv langsung xde cerita menarik . Bosan giler sey !!! Sakit hati pun ada gak pasal tv kat malaysia nie bangga sangat kan menayang citer indon yang ntah pape ntah !!! Drama bersiri panjang berjela2 tapi pusing2 situ gak citer dia !!! Nyampah aku !!! Kan bagus tayang citer pendekar2 ker @ citer apa2 yang melayu punya . Citer pendekar2 yang dulu2 pun best jugak coz dulu masa aku kecik2 suka gak layan citer pendekar nie . Astro pulak hurmmmm .... ulang2 la citer yang sama 20 kali !!! Bohsan nie apa nak buat ??? Oh baru teringat ada 2 bakul baju lum berlipat lagi so melipat la aku seorang diri .... Nie semua pasal nak mengelak aku tido la !!! 
 
Pas solat asar layan la jap citer kat tv3 . Citer Janji Adam ... X pernah mengikuti pun citer nie . It just terlanjur tengok ... Wah gitu kau ayat mak x boleh blah !!! HAHAHAHA !!! Tengok punya tengok last2 tv yang tengok aku ... hahaha !!! Apakah maknanya itew ??? Itu maknanya aku da tertido daaaaa ... Lama jugak ko aku terlena , dekat pukul 6.30 petang baru aku terbangun . Itu pun pasal anak2 aku da bising sibuk nak mandi . Arrrgggghhhhhhhhhhhh penatnya tido !!! Malam nie nak kena keje pulak !!! Nasib baik duk kat kaunter yang rehat cikit ... hihihi ... 

Da la korang , aku stop sini jer la ... Otak pun da beku nie xtau nak tulis apa lagi . Kang tulis merepek meraban korang benci pulak  !!! Maklum la orang nie macam2 perangainya . Suka cakap kutuk2 belakang jer tapi bila depan2 amboi baik kalah malaikat ... X cayer ???!!!  Ramai manusia macam nie so hati2 la korang . Lagi sekali aku nak bagi ingat , kalau x SUKA dengan isi kandungan @ tulisan2 aku ... Korang boleh blah !!! Aku x heran pun tapi pelik , kalau x suka or what so ever nape buka blog aku ???!!! Buka la blog yang ko suka kan ????!!! Sekian adanya ye ....
 
- WASSALAM -    
 
 
 

No comments:

Post a Comment