Wednesday, October 16, 2013

BbQ pETaNg - peTAnG TePi uMAh WitH FaMiLi


 At this moment aku memang tengah boring & sangat la mengantuk !!! Tapi nasib baik la tengah keje kan so  mengantuk tu leh la cover jugak tapi boring nie alamak .... Apsal boring sangat nie !!!! Da la pagi tadi bangun lambat , nasib baik la sempat sampai tempat keje kan ??? Kalau tidak nasib la bulan depan dapat punch kad warna oren , x gitu kengkawan ??? Maklum la sejak dua menjak nie ... hihihihi .... Gelihati la pulak ...

Okey aku yang sebenarnya nak update gambar2 best nie . Hadoi la ... best sangat ker ???!!! Best aper !!! Aktiviti nie diadakan ditepi umah waktu petang  . Walaupun simple tapi seronok sangat !!! Lagi2 kalau tengok gelagat anak2 kan ??? Yang sebenarnya time nie aku memang amik cuti panjang tapi xde la nak ke mana2 just nak rehatkan badan kat umah . Tapi kan orang pompuan nie kalau da duduk umah lagi la bertambah keje . Bukan makin rehat , makin penat lagi ada !!! So aritu saje jer suggest kat myluv hubby petang ajak wat bbq nak x ??? Mula macam2 alasan dia tapi dalam senyap2 dia pulak yang excited .... HAHAHA !!! Aku pun ajak wat bbq tu alasan jer , yang sebenar2nya aku malas nak masak ... kahkahkah !!! 

So dalam pukul 3 lebih tu aku kuar la pegi kedai cari la segala bahan tapi maklum la nama pun da petang of course la da x berapa ada lauk !!! Sape suh pegi petang ??? Da nama pun idea yg datang time malas nak masak ... huhuhu ... At last x banyak seafood yang aku dapat cuma dapat sotong & udang . Myluv hubby suh beli ayam tapi aku lak x suka bbq ayam so cuba cari yang lain . Belek punya belek tengok2 ada sate segera , apa lagi amik jer la !!! Sekali dengan sosej coz itu feveret anak2 . Belek2 lagi nampak pulak jagung ... hummmm apa lagi amik lagi !!! Tekak aku nie pulak teringin nak makan tauhu bakar so beli la tauhu sekali tapi orang tamak kan so amik la tauhu yang saiz besar 4 keping !!! Agak2 abis x ??? Xpe aku akan abiskan !!! Aku punya tabiat kalau beli tauhu suka cium dulu coz takut dapat yg x dah x elok . Orang yang salu masak tau la macamana bau tauhu yang elok , susah la nak kabo kat sini ...

Tapi sian aku , malam tu myluv hubby suh masak nasi jugak coz dia lapar nasi . Aku pun sian pulak kat dia ,  masak la nasi TAPI dengan syarat aku boleh buat lauk ikan kering jer !!! Myluv hubby kata tu lagi sedap ' nasi panas dengan ikan kering sepat ... perrhhhhhh !!! ' Agak2 korang la , memang betul2 sedap ker @ myluv hubby saje perli aku ??? Tapi memang tu jer pun yang aku masak ... Nasi dengan ikan kering pastu oren sunquick ais . Ala .... da malam lagipun anak2 da tido so kalau masak lauk semua bagai sape nak makan ??? Aku ??? Aku memang x la makan malam2 nie walaupun tengah pregnant sekarang nie .

 
Myluv hubby sedang dalam proses menghidupkan api ...
itu da memang part dia la coz kalau suh aku yang buat alamat sampai esok la api x idup2 
Tu pasal la aku yang kena pegi kedai cari barang ... huhuhu ...

Haaaaa ... nie je la yang dapat aku beli masa kat kedai 
tapi nie pun da kira banyak nie untuk kami 5 beranak ... hahaha !!!
 
Adoi .... sedap hingga menjilat jari !!! 
almaklum sekali sekala 
 
 Nie dia budak yang paling paling suka makan jagung !!!
x kira la jagung bakar ke jagung rebus ke memang faveret dia 

Anak bujang bucuk sorang nie memang xleh duduk diam 
dapat makanan diam jap tapi pastu ntah mana2 ntah dia pegi 
 
Gelagat anak2 yang amat menghiburkan hati
udang tu tinggal kulit jer ...
sian myluv hubby dapat rasa sikit jer , yang lebih anak2 da bedal 
yang jenuh aku la kena jadi tukang kopek kulit !!!

Anak manja ayah ...
memang x dapat dipisahkan dia nie !!!
lum siap masak , asik mengacau jer tapi ayah lex jer x marah 
kalau aku , mau da kena jerkah da ... hahaha !!!

- WASSALAM -
 

No comments:

Post a Comment