Monday, October 7, 2013

PaGi YaNG bUSy & cHEcK Up YaNG WajiB

 
Okeh petang sikit baru agak free nak meng'update' . Yang sebenarnya xdela free sangat tapi boleh la kot update sikit2 . Hari nie nak cerita ko ... pepagi subuh aku dah bangun !!! Korang tau nape ??? Selalunya pas solat subuh jer aku pasti tido balik tapi arini X BOLEH !!! Nak tau pasal apa ??? Pasal baju ada dua bakul x berbasuh then 2 bakul lum berlipat plus hari nie nak x nak aku kena jugak pegi check up . Adoooiii ... banyaknya keje nak buat sebelum pegi klinik nie !!! Pagi pas solat masak air , sambil tu melipat baju la aku sensorang kat bilik solat tu ... huhuhu ... Nak minta anak tolong , anak kecik lagi . 

Tidak lama pastu anak dara aku bangun terus aku paksa dia pegi mandi coz aku nk basuh baju . Anak2 aku nie kalau disuruh mandi memang makan berjam la diorang duk dalam bilik air . Itu anak yang sulung , yang no 2 pulak bila disuruh mandi da kata nak tengok kartun dulu . Aku bising2 suh mandi cepat sampai nak pecah anak tekak pun x diendah . Tu nasib baik anak sulung aku x sekolah arini nie pasal tadika cuti . Kalau tidak mau lagi haru aku dibuatnya ....  Ank bujang bertuah nie aku la kena mandikan . Pandai dia , bangun pepagi buat muka manja pulak kat aku ... Sambil tunggu diorang mandi aku buat la sarapan tuk pagi nie . Just a simple breakfast teh O panas & cekodok ikan bilis . Janji ada sarapan kan ??? Lagipun myluv hubby so far xde komplen pun aku masak apa , janji sodap ... hihihi ... 

Settle wat sarapan it time to basuh baju la !!! Baju xde la banyak sangat just sebakul baju anak & sebakul baju aku & myluv hubby . Ala ... time nie myluv hubby da balik dari keje da tapi biasa la lelaki , sampai umah terus melepak depan tv !!! Okey fine xpe aku paham penat balik keje . Aku kat dapur memang x renti la wat keje . Mana xnya pas wat sarapan , kena masak tengahari pulak . Kang kalau aku x masak kang , kesian pulak myluv hubby & anak2 nak makan apa  ... Masak tengahari pun just a simple2 dish jer . Penat nak masak yg heavy2 , lagipun takut x sempat nak pegi klinik  . Settle semua keje kat dapur jenguk jam da pukul 10 pagi , jemur baju la pulak . Makan 20 minit jugak la nak menjemur tu ... hihihi ... Fuhhhhhhhhhhh settle semua keje !!!!
 
 

Mandi ala2 kartun coz nak cepat2 gerak pegi klinik . Risau jugak kalau hari nie ramai orang maklum la hari isnin kan tapi redah je la .  Lagipun arini aku keje petang , da la tumpang member ... huhuhu ... Hopefully x perlu la menunggu lama2 kan ?? Nak pegi check up nie pun merengek2 anak2 aku nak ikut . Aku bukan xnak bawak tapi leceh la , baik duk umah coz myluv hubby ada leh jaga . Makanya drive la aku sensorang pegi klinik ... huhuhu ... sedey kan ??? Nasib x jauh , x sampai 15 minit sampai da . Sampai2 pun jenuh cari parking , sakit ati kita tau !!! Round 2 3 kali baru dapat parking , tu pun aku menyelit celah2 pokok . 

Masuk jer dalam klinik ibu & anak , nasib baik x berapa nak ramai orang . Macam biasa la kan amik no pastu duduk la kejap tunggu nama dipanggil untuk check berat & check tekanan darah . Yang check aku nie pulak budak pelatih ... hurrmmmmmmmmmmmm .... xpe la janji da check kan ???  Berat aku naik sekilo jer dari 51 kg 2 minggu lepas . Okeh la tu .... Then pegi makmal pulak check HB dengan air kencing . Yang bertugas kat makmal masa tu staff lelaki , encem pulak tu ... hai awak leh kenal ???  kehkehkeh !!! Sempat lagi kan aku ushar2 dia ... hihihi ... HB aku naik cikit jer dari 10.8 kepada 10.9 . Aduhai cikitnya naik !!!! Apa nak buat nie ??? Sure kena bebel dengan doktor jap lagi . 

Sebelum jumpa doktor , kena check dengan nurse dulu . Ala ... just nak check degupan jantung baby normal x normal . Alhamdulillah jantung baby berdegup normal . Bahagia jer bila dengar degupan jantung my baby ... rasa heaven sangat !!! Then dengar la sikit nasihat2 dari nurse ... hihihi ... Almaklum la aku nie kan anemia masa pregnant so they all perihatin cikit la . Untung kan ??? After that tunggu pulak check up doktor . Adoi menunggu lagi ... Tapi yang suprisenya , aku tunggu x sampai 5 minit da dipanggil !!!
 
 
 
Yang bertugas waktu tu doktor india . Actually the same doktor yang check aku 2 minggu lepas  . Aku risau jugak la kot2 dia bising nape aku x datang 3hb aritu . Iyela kan ikut appointment 3hb tapi aku datang 7hb . Mau x bising !!! Tapi nasib baik dia x bising ... hihihi TAPI dia bisng HB aku rendah !!!!!! Dia tanya ada makan ubat x ? Aku jawap jer ada padahal sebutir ubat pun aku x telan ... hihihi ... Giler ko nak jawap xde , tu cari nahas namannya ... Punya dia bising pasal HB aku sampai dia lupa yang aku jumpa dia nie nak repeat scan .. hihihi ... Aku pulak yang tanya Emmm ...doktor , aritu kata arini repeat scan baby ??? Ohhh iye la ... saya lupa ... Tau pulak ko senyum cover malu kan ???!!! Then pas scan comfirm aku tukar due date kepada 10 febuari 2014 !!! That mean , baby aku sekarang berusia 22 minggu la ... After 2 week kita jumpa lagi yer ... hihihi ...

- WASSALAM -

No comments:

Post a Comment