Tuesday, October 15, 2013

PuTEri - PutERi iBU



Hajat untuk membelikan telekung untuk mia da tercapai . Alhamdulillah ... Budak tecik yg sangat comel nie memang da lama minta dibelikan telekung tapi tu la ibu nie manjang busy begitu jugak myluv hubby tapi dengan izin Allah alhamdulillah , apa yg dihajati dapat jugak ditunaikan . Itu pun si kakak merajuk pasal x belikan untuk dia . Bukan xnak belikan tapi kan kakak punya da ada , watpe nak membazir kan ???!!! Pujuk punya pujuk last2 mengerti jugak si kakak .. hihihihi ... Walaupun masih muncung ... kihkihkih !!! 

Mia baru berusia 3 tahun tapi xpe la kan bak kata pepatah ' melentur buluh biar dari rebungnya' . Memang kadang2 kita da didik elok da masa kecik tapi nape da besar jadi lain ??? Itu aku xleh nak komen apa la coz anak2 aku masih kecik tapi terus terang aku cakap semakin aku tengok diorang membesar makin aku risau . Risau yang sukar nak aku lafaz dengan kata2 . Tapi apapun aku & myluv hubby as a parent akan cuba yg terbaik untuk didik mereka . 

Kakak yang sulung alhamdulillah da reti baca niat & reti sikit2 bacaan dalam solat .  Syukur sangat !!! Myluv hubby la yang rajin ajak diorang nie solat berjemaah . Yang geli atinya budak2 nie pantang dengar bunyi azan da diajaknya kitorang solat so secara tidak langsung kami akan solat tepat ontime pas dengar azan . Haaaa .... nampak x pengaruhnya ??? Nie raya haji nie kan selalu kat tv ada takbir raya , da diajaknya aku sembahyang ... So aku kena la explain apa itu azan & apa itu takbir raya . Kakak paham da tapi mia masih confius lagi . Xpe sayang , belajar slow2 ye sayang ...

Tiada apa yang aku selalu doakan selain puteri2 aku nie membesar menjadi muslimah yg soleha ... Amin ... Ibu akui ibu memang garang tapi ibu garang bersebab ... Suatu hari bila kamu sudah dewasa pasti kamu akan mengerti sayang ... Ibu sayang kamu till jannah ...

 
 

 

-WASSALAM - 

No comments:

Post a Comment