Wednesday, April 24, 2013

VacAtiON PoRT DicKSoN part 1

Assalamualaikum gugurls ... (",)

 Pepagi buta orang lain tido lena , ko menaip kan ??? Memang sah ko xde keje ... hihihi .. Okey u all , kalau aku kat umah memang xkan la aku menaip time pepagi macam nie tapi oleh kerana sedang berkeje so amik la masa cikit untuk menaip apa2 yang patut . Bukan curi tulang tau tapi amik masa cikit jer... huhuhu ...  Kalau x buat pape kang tertido & tersengguk2 la aku sensorang di kaunter nie . Okey tertiba mata aku terbuntang segar sekejap . Nak tau nape ??? Aku geram nie !!! Geram sangat coz diorang nie nape la x paham !!! Aku da tulis no gate untuk sorang .. semua yang lain pun hulur boarding pas memasing minta tulis no gate jugak . Alahai korang , aku tulis untuk sorang suda la .. yang lain tu follow la kawan tu ... huhuhu .... Tapi bila fikir balik dalam2 , da keje aku kan tapi geram la !!! Okey back on track coz kang nanti aku merapu yang bukan2 pulak . 

Last update aku citer pasal shopping kan ??? Selepas seronok2 shopping menghabiskan duit yang ada  Seperti yang aku rancangkan ... Kami sekeluarga pun pegi  bercuti la pulak . First plan tempat yang aku nak pegi sebeno2nya adalah Cameron Highlands . Kengkonon da search la segala infomasi yang diperlukan berkenaan lokasi tersebut  . Eceh2 !!! memang excited lain macam jer tau then aku pun da check mana2 hotel yang best & sesuai untuk di'booking'  . Even tempat2 menarik sekitar lokasi pun aku da survey .  Tapi last minute tukar plan !!! Tau nape ??? Seminggu sebelum kami pergi bercuti tu , adik ipar aku yang duk mengajar kat Sabah tu balik semenanjung  bercuti . Sebelum diorang balik ke Johor , diorang bercuti ke Cameron Highland dulu . So bila diorang singgah umah kitorang , aku tanya la dia sendiri ... Best x Cameron ??? Dari feedback yang dia bagi dengar macam x best jer ... Lagi2 bab jalan yang macam ular kena palu tu pastu nak kena naik bukit ... Hurmmm aku paham sangat myluv hubby , mesti dia xde mood nanti so aku pun ubah plan . Termenung2 , fikir2 aku dapat idea pegi Port Dickson . Port Dickson !!! Again !!! Mesti itu yang korang akan cakap kan ??? Betul x ??? Why aku pilih lokasi ini ??? Aku pilih lokasi ni pasal anak2 aku amat suka gila main air . Aku bercuti untuk spend quality time with my family & my kids so aku kena pilih tempat2 yang anak2 aku suka . That why kami semua bercuti ke Port Dickson !!! Geram la banyak langau mengganggu aku menaip !!! 

Selepas berbincang dengan myluv hubby , dia pun setuju pegi Port Dickson .Aku pun gigih la cari mana2 hotel yang best untuk menginap . Nak harap myluv huby buat  , memang x la !!! Biasa la lelaki kan ... Cari punya cari , google punya google ... Hati tertambat pada Residence Desa Lagoon & Resort . Booking untuk 1 malam & terus bayar melalui Cimbclicks . Memang mudah kerana semua matlumat berada di hujung jari ... hihihi .... Nasib baik yang kat Cameron tu aku x bayar lagi booking hotel , kalau tidak abis burn coz memang tepat tekaan aku coz myluv hubby xnak pegi kalau bercuti ke Cameron !!! Fuhhhh selamat duit aku kan ???!!! Actually xdela aku tertambat sangat dengan hotel yang aku pilih nie tapi kepala da pening serabut pusing coz banyak sangat pilihan ... hahaha !!! Malas nak fikir banyak2 tu yang terus booking & bayar tu . Selalunya kalau aku pegi Port Dickson memang x pernah umur la booking2 hotel bagai tapi for this vacation memang kena booking coz kami nak hepi2 & fun2 tanpa gangguan  !!!

Hari yang ditunggu2 sampai jua akhirnya . Kami sekeluarga bergerak dari umah dalam pukul 11.30 pagi . Kesian jugak kat myluv hubby coz dia baru balik keje malam masa tu tapi nak beronok2 punya pasal kesian tu sila letak tepi la .... kehkehkeh !!! Perjalanan mengambil masa lebih kurang 1 jam . Oleh kerana kami xtau lokasi hotel terpaksa la guna GPS . Kami guna GPS selepas kuar plaza tol Port Dickson & alhamdulillah untuk kali ini , papago tidak menyesatkan kami ... hihihi !!! Sampai hotel da betul da tapi myluv hubby nie jenis x rajin tengok signage betul2 so terlajak jalan terpaksa buat u-turn kat Hotel Selesa .

Sampai je hotel alhamdulillah dalam pukul 1 tghari terus pegi reception desk . Time tu staff lelaki yang ada kat kaunter . Masuk2 je terus dia tanya " Pn Siti ker ?" Aku agak suprise jugak coz dia dapat teka nama aku . Sengeh2 aku angguk ... dia pun balas sengeh jugak then bagi 1 beg berisi kunci & segala macam remote . First impression aku masuk hotel " wow , rasa macam kat perkampungan " .  Suasana yang dapat aku gambarkan kat hotel nie is tenang , nyaman & tenang sangat la seolah2 kepala aku yang serabut nie beransur2 kosong !!! Kosong bukan dalam erti kata ilang ingatan tapi beransur2 release aku punya tension . Selepas parking kete terus bergegas cari bilik coz memasing da berlengas berpeluh panas cuaca !!! Punya la gigih angkat barang angkut anak2 naik tangga then bila masuk bilik jer .... suprise !!!! Bilik bersepah dengan paper , penyapu & memang bilik nie x ready langsung !!! Myluv hubby da start membebel da , iyela tengah penat kan ???  Aku terus call front desk tanya apsal bilik macam tongkang pecah nie ??? Then Staff lelaki tersebut terus minta maaf coz dia tersalah bagi kunci bilik & dia terus bagitau untuk extra bed x perlu bayar apa2 . Wah !!!! Terus x jadi nak marah ... hihihi ... Nasib baik ko pandai cover kan ???

That all untuk update kali nie ... to be continue ... Tengah stress nie xde mood nak citer pape lagi !!! Tunggu ye ...

inilah tempat penginapan kami ... Sempat lagi kan ???



Nie dia signage tunjuk arah dalam hotel .. jalan ke hadapan tu akan jumpa reception desk .
excited nak amik kunci nie !!!


Kami terpaksa park kete kat petak lain coz ada kete lain da park dekat petak parking kitorang ...
cian tuan kete tu kan buta huruf !!!
kalau nak ikut , kami kena park kete ikut no bilik tapi oleh kerana malas nak bertekak so parking je la kat tempat lain .


inilah bilik penginapan kami , bilik yang sebelah kiri bawah
tempat kete merah nie adalah petak parking kami tapi xpe la , kami mengalah ...
sedey betul .... huhuhu


Sesaje minta anak2 aku pose depan pintu bilik ... hihihi .... 
actually aku snap pic nie masa nak check out coz masa check in x sempat nak snap apa2 gambar
maklum la handbag da 3 kan ???

da selamat check in lepak jap before pegi ke pantai ...
penat wooooo ....!!!!


amboi dak bucuk , dekatnya tengok tv ...
orang lain duk kat kerusi , dia excited standby tengok depan2


Nie la kitchen dalam bilik kitorang tapi ada notis " anda dilarang memasak "
hurmmmm .... kalau da dilarang , buat apa ada dapur kan ???


Kitchen agak luas & nice tapi xde pape cuma yang ada 1 water heater , 1 dulang , 2 cawan , 2 sudu & 4 sacket nescafe 3in1
x lupa 1 peti ais yang kosong !!! hahahaha ... kelakar kan ???


Nie stock makanan kalau2 lapar di malam hari ....


Sebelum guna please snap the picture first ... kehkehkeh !!!
bau serai wangi , i like it !!!

-WASSALAM- 




posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment