Sunday, April 28, 2013

PD OsTriCH FaRM sHOwcASe

Assalamualaikum ... (",)

Setiap saat aku bergembira dengan anak2 adalah detik moment yang amat bermakna  dalam hidup aku . Sweet memory forever . Geli hati pulak bila mengingatkan yana duk kejar2 ayam , mia pulak nangis kena kejar ayam pastu dak bucuk danial pulak asik jatuh jer pasal nak tangkap ayam ... kahkahkah !!! Adoi la ... huhuhu ...  Lepas da boat riding , kami terus ke PD Ostrich Farm nak tengok sangat mana encemnya burung unta tu . Maklum la duk tengok kat tv jer kan , apa kata kita bersemuka ??? Then bila da jumpa & bersua muka .. perrrggghhhhhhh besonya !!! garangnya !!! panjangnya leher !!!!!!!! Dan apsal ko nie kebulur semacam jer haaa !!! hihihi !!

  Once da sampai & round keliling taman tu , pada pendapat aku tempat nie agak menarik  la . Suasana kemas & teratur ... Pokok sekeliling memberi suasana perkampungan yang aku suka . Tapi haiwan yang ada nie macam x terurus . Actually haiwan pun x banyak so sedikit kecewa la kan ??? huhuhu !!!Pape pun kami memang enjoy !!!

Haiwan yang paling banyak dalam taman nie adalah ayam .. Ada macam2 jenis sampai aku pun terpegun coz ada jenis2 ayam tu , nie la kali pertama aku tengok !!!  So korang2 boleh la try pegi bawak anak2 . Ala ... just for spend good2 time wit family . Anak pun seronok . Nak2 kalau bab2 kejar2 ayam tu ... Wahhhh best sangat . Tapi bab makan aku bagi thumps up !!!

Okey la ye cukup nie la aku mencecey ... enjoy all my gambar !!!

 
Mintak anak2 posing kat pintu masuk ... hehehe ...
da la tengah panas2
 
Macam-macam adaaaa ...
yang biri2 tu aku agak geli sikit coz bulu dia macam melekat2 
bluuuweeekk ... muntah ijo aku :p
 
  
Bergambar2 la tepi reban ayam ...hihihi
bau bucuk la !!!
 
  
Sesi bagi ostrich mamam ..
Apsal lapar semacam jerk burung unta nie ???
 
  
me & my kids ... bebaik ye kang kena patuk dek burung unta ...huhuhu
 
  
 Mempersembahkan gambar2 si ostrich !!!

abang ... pinjam bahu boleh ???
sasa & seksi la abang ni .. kehkehkeh !!!
 
 myluv hubby jeles aku bersandar bahu kat abang sasa !!!
ala2 jangan la bergaduh rebutkan aku ... wakakakaka !!!!
 
Snap picture with donkey ...
damia kata nie bukan onkey tapi tambin la !!!
 
Suka beno yana menengok ayam nie makan 
nie ayam apa bu ???
alamak aku pun x tau la ... sengeh2 je la ;p
 
Ayam bermacam ayam !!! 
myluv hubby & faveret daugther bagi kambing makan
yana geli2 suka coz lidah kambing nie itam la ibu !!!
 
Seronok kambing2 nie dapat makan free 
lapar sangat kot kan ???
 
Seronok anak beranak dikelilingi bermacam2 jenis ayam ..
da terasa macam kat kampung la pulak
 
tu dia iguana ..
Beso giler size dia 
mana tidaknya beso , asik makan jer kan pastu tido ...
 
Possing lagi !!!
 
Nice picture yana & kambing !!!
nasib baik x runtuh pagar tu kan ???

   
Da puas meneroka sekitar kawasan Taman burung unta nie , meh la jom kita balik 
kami pun memasing da longlai nie 
Anak2 pun muka memasing da kuyu kepenatan ngantuk semua ada ...
cuaca panas sangat la time nie !!!

- WASSALAM -

No comments:

Post a Comment