Monday, April 8, 2013

DaH sEkoLaH Da aNAkKu ....

Assalamualaikum ...(",)


Dah lama nak upload gambar nie tapi baru kini menjadi kenyataan ... Tapi persoalannya , gambar apakah itew ???!!! Okey korang jangan salah paham @ salah fikir coz aku xkan sesuka nafsu untuk meng'upload' gambar yang bukan2 coz blog ini untuk bacaan awam .... hehehe ... Tengok tu korang , ayat pun da merapu meraban ibarat itik berak dalam jamban . Korang harap maklum okey coz time nie aku tengah buat 2 keje iaitu keje hakiki & satu lagi keje ikut suka hati .. haaaaa .... boleh gitew ??? Ala keje hakiki tu maksudnya aku memang tengah keje la & keje ikut suka ati tu pasal sambil keje aku update blog aku ... Emmmm ... tu boleh dikira curi tulang x ???!!! Okey back tu persoalan gambar tadi sebelum aku merapek lebih jauh ... hihihi ... Kalau ada yang marah tu silap henyak muka kat bantal ye ... hehehe !!!

Okey pada yang kenal aku mesti tahu kan yang anak sulung aku tahun nie da masuk umur 5 tahun & selayaknya disekolahkan la . Dia pun memang da tahap gaban da nak sekolah so aku cari punya cari , tanya punya tanya akhirnya aku daftarkan la di Tadika Al-Abim Bandar Seri Ehsan . Ala selang 1 lorong jer dengan rumah aku ... that mean senang la aku nak anta & amik !!! Boleh jalan kaki jer , betul x ??? Tapi kengkadang tu aku anta & amik naik kete gak ... kehkehkeh !!!  Masa memula tu ingat nak daftarkan ke Tadika Khalifah tapi last minute myluv hubby x setuju pulak .... Hurmmm ... macam2 hal kan ??? Emmm ... nape myluv hubby x setuju jangan tanya aku coz aku pun x tau nape . Yang aku tau myluv hubby nak  anta ke tadika berasaskan agama katanya !!! Emmmm ... ikut je la janji myluv hubby bayar yuran kann ??? Tapi yang 'spoil'nya aku daftarkan anak aku 3 ari lagi da nak masuk sekolah !!! Nasib baik masih boleh daftar lagi , kalau tidak ... hummmm hancusss harapan ... huhuhu ... Cian anak aku dapat uniform pun lambat , esok nak sekolah arini baru dapat , tu pun dapat petang coz aku amik pas abis keje . Sibuk aku urus itu & ini , last2 x sempat nak gosokkan baju da aku pulak nak kena pegi keje malam tu ... Aduh stressnya !!!  Kalau x silap time tu pun myluv hubby x sihat . Kesian anak dara aku nie ... hehehe ... Betul2 cubaan kan ???

Esok paginya aku memang ada minta nak balik awal tapi haram x dapat balik awal pun ... Maklum la pagi tu kan ke busy ???  Paling awal aku kuar kaunter pkl 7.50 pagi , tu pun tunggu pengganti sampai . Aku pagi tu memang rempit women la coz dalam kepala otak nak sampai cepat coz nak siapkan anak pegi sekolah . Iye la , xkan ari pertama da datang lambat kan !!!! Tapi aku da inform kat ustazah dia , gitau yana sampai lambat coz aku keje x dapat cuti . Mana tidaknya , nak cuti manjang nak kena cari pengganti !!!  Sampai rumah lak rempit gosok baju then terus anta pegi sekolah ... Ahhhh .... legaaaaaa !!!! Nie baru tadika nie , aku da serabut .. hahaha !!! Time nie aku x boleh nak harapkan myluv hubby coz x silap aku ari first yana nak masuk sekolah , myluv hubby x sihat pastu kena pegi ofis lak ada urusan so aku la yang kena buat semuanya sampai da macam lipas kudung aku dibuatnya .... 

Setakat nie dalam pelajaran , alhamdulillah anak aku senang & cepat tangkap . Mana tidaknya coz sampai umah aku pulak yang disekolahkanya  . Apa yang aku nampak , dia memang happy pegi sekolah even dia selalu sebelum tido akan ingatkan aku suh kejut kalau esok sekolah . Feedback dari ustazah2 dia pun mengembirakan ati aku coz setakat nie semua positif . Yana dah kenal huruf & da pandai baca ... so memang aku happy sangat ... Rupa2nya ini la perasaan paling indah selain perasaan selepas aku melahirkan dia ... huhuhu ... Kejap2 aku nak lap air mata kejap ... Uwaaaaaa tetiba terharu pulak !!!! Anak aku sekarang pegi sekolah da advance !!! Pegi sekolah naik basikal ko ... Iyela bila dia nampak ramai kawan2 naik basikal pegi sekolah , dia pun nak jugak ... Hurmmm memula tu malas jugak nak ikutkan tapi last2 xpela janji dia happy nak belajar kan ??? Aku x risau dia pegi sekolah naik basikal coz ustazah dia xkan lepaskan budak2 yang naik basikal nie balik sendiri sampai la mak bapak diorang jemput ... Baru2 nie sibuk pulak nak kasut sekolah coz ada la dua tiga kawan dia pakai kasut sekolah . Sekali lagi aku ikutkan coz kesian pulak coz selalu sangat da merengek nak kasut . Itu pun kebetulan selipar dia da buruk ... 

Stop setakat nie je la , jari da letih la ... Idea pun da ilang da dek ngantuk nie ... hehehe ..Hope u all enjoy dengan cerita aku & Insya-Allah aku akan update cerita2 menarik yang lain ... Insya-Allah dengan izin-Nya.... amin ....




Haaa ... nie pic ari pertama yana nak pegi sekolah 
cute x anak dara aku nie ???!!!
cute kan ??
Time nie aku penat sangat & nak cepat so aku anta la naik kete 
x sampai seminit da sampai da ... huhuhu ...


Time nak anta kakak pegi sekolah , mia da bangun ...
anak bujang bucuk pun da bangun & memasing nangis nak ikut so angkut la semua 
Hurmmm ... nak buat macamana kan coz myluv hubby ada urusan ...


Bestfren 4-eva tapi kengkadang gado jugak 
biasa la budak2 ...
nak anta kakak pegi sekolah , mia nak ikut jugak !!!
tapi botol susu xmo tinggal ...
hurrmmmm ... bawak je la nak oiii


Nie gambar yang aku sempat snap baru2 nie ...
yana da sibuk nak pegi sekolah , ibu sibuk suh possing pulak 
so nie la gambarnya !!!
Cita2 nak jadi ustazah nie ... 
alhamdulillah .... amin ....
mudah2an makbul doa ibu ye nak ...

-WASSALAM-

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment