Tuesday, April 30, 2013

My sKiN & saFi RaNiA gOLd

Assalamualaikum kawan2 ... (",)


Indahnya suansana malam nie . Alamak ai cantiknya bulan , malam2 mcm nie memang bagus untuk orang berkasih sayang ... mari la sayang .... hihihi ( senyum sesorang sambil tutup2 mulut malu ) bluweeeekkk ... gedik la ko nie !!!  hahahaha !!! Sori ye aku pinjam dialog Pak Aziz Satar dalam filem Ali Baba Bujang Lapok . Kebetulan pulak malam nie ari isnin ada tayang citer P.Ramlee kat TV2 , tajuknya Laksamana Bujang Lapok . Xde la tengok sangat pun  tapi da xde citer lain so hadap je la ... huhuhu ...

Aku x tau aku tebiat apa malam nie tapi semangat berkobar2 untuk continue update pasal produk Safi Rania Gold . I think at this time , i'm in love with this product . Ini bukan propa ye @ bodek @ aku dibayar ... eceh2 ayat dibayar konon ... uwakakaka !!! Perasan !!!  Puiii !!! Setakat nie memang amat berpuas ati dengan produk nie walaupun ramai member yang offer cuba produk lain . For me , i have no comment about other product coz berbeza orang berbeza pendapat , berbeza orang berbeza kulit , that all !!! But semakin hari my skin getting better & better .

Apa yang penting semakin hari kulit muka aku semakin cerah & berseri ... cewwaaaaahhhh !!!! Curlas x ayat aku ???  Memang xkan ada produk yang betul2 sempurna coz sometime ada gak jerawat seketul 2 timbul tapi aku dapat merasa perbezaan pada kulit aku . The keyword is penggunaan berterusan .  X kisah la produk mahal ke , murah ke , glamor ke , bagus ke apa ke tapi kalau rajin apply setakat seminggu dua  memang x jalan la . Mahal x bererti bagus , murah x bererti xde kualiti ... yang penting tepuk dada , seluk poket pastikan cukup duit ... hihihi !!!   Dan paling2 important is beli la produk yang betul2 sesuai dengan kulit & yang mampu milih berdasarkan poket korang la ye . Jangan ikut orang coz lain orang lain kesesuaian kulit .

Sekian adanya dari aku ... enjoy la gambar ala2 model dari aku ... hihihi . For ur information , gambar nie semua xde edit !!! Diulangi sekali lagi , picture without editing !!! Okey !!!


 Nie dia set Safi Rania Gold aku... hihihi ...
very serasi with my skin ... uhuhuhu ...

Nie muka aku before cuci  
Xde la huduh mana pun ..kuikuikui ...

 sebelum cuci muka , make sure basahkan muka dulu
pam sedikit atas tapak tangan & gosok2 cikit sampai kuar buih 
cuci secara lembut coz kulit muka really sensitif tau


 Selepas da cuci , basuh muka dengan air bersih2 tau then lapkan muka dengan towel bersih
after da lap tu pakai la pulak toner .
cara yang betul menggunakan toner adalah dengan menekap2 secara lembut bukan mengonyoh dengan kasar ... hihihi ...

  
Untuk memastikan kulit sentiasa lembut dan tidak kering pastikan korang guna pelembab


Nie pulak kirm kecantikkan . Boleh juga dijadikan sebagai krim asa sebelum makeup ...
Aliskan sedikit di dagu , pipi , dahi & hidung then sapu rata termasuk leher .

  
Da siap ... chantik x ??? hihihi ... 
da ready da nak menjalankan tugas di KLIA 


2 comments:

  1. sy bru nk try produk ni. harapnya ok. ;) thanxs for sharing

    ReplyDelete
  2. saya pun nak try. thanks for sharing ye. selamat hari raya btw.

    ReplyDelete