Saturday, April 20, 2013

JaLAn-jaLAN ShoPpiNG TiME !!!

Assalamualaikum ...(",)

Good morning kengkawan ??? Sihat ???  Adoi la ... lama kan aku sunyi senyap tanpa sepatah kata !!! Hahahaha !!! Bila perasaan malas tu datang macam nie la jadinya semua pun x menjadi ... kehkehkeh !!! Cian pada yang setia menanti sebarang cerita dari aku kan ??? Sila gelak !!! Ade ker yang menunggu tahap dewa segala cerita ko nie ??? Ehhh ko giler kata xde !!! Pasti la ada walaupun sekadar 2 3 orang jerk .. hihihihi .... Korang suka shopping x ??? Ala ... kalau da namanya pompuan pasti suka punya la walaupun sekadar window shopping jer ... huhuhu ... Aku kalau pegi shopping biasanya xde la pegi shopping mall yang besar2 macam kat KL tu coz kadang sekadar beli barang dapur je .  For me , window shopping macam penawar stress kaum wanita . Bila kepala stress dengan segala macam karenah pastu kita ubatkan dengan pegi jenjalan di shopping mall gerenti realease !!! Cayo la cakap den nie ... Kalau aku setakat pegi jenjalan cuci mata tu xde hal la coz aku bukan hantu kaki shopping . Sometime kitorang satu famili kuar pegi shopping mall pusing2 makan2 pastu balik ... Anak2 pun seronok . Aku & myluv hubby walaupun nampak macam terlalu manjakan anak tapi kami tetap ada limit apa yang boleh apa yang x boleh & diorang pun faham .

Awal bulan aritu memang gila punya shopping coz memasing poket tengah tebal kan , almaklum la memasing dapat bonus ... huhuhu ... Alhamdulillah sangat syukur pada Allah & thanks sangat to ours bos coz bagi bonus tu so that kitorang boleh shopping !!!  Tapi korang jangan la pulak fikir aku nie sakan boros shopping  ye coz aku shopping time tu untuk anak2 . Lagipun da lama gak x shopping untuk anak2 nie . Sambil shopping tu aku cuci2 mata gak la tengok apa yang menarik sekitar shopping mall tu .. Jalan punya jalan lenguh jugak la kaki aku . Korang bayangkan la sebesar2 IOI Mall Puchong tu kitorang tawaf dekat 3 kali jugak la . Bak kata myluv hubby , nak jalan sangat kan ??? haaaa amik ko sekali dia bawak kitorang meronda , ada la 3 kali aku berhenti duduk kejap luruskan kaki ... hihihihi ... Itu nasib baik pakai flet shoes , kalau tidak mau jugak time tu aku beli kasut baru ... hahaha ... Mengada kan ??? Ala ... Aku da malas la nak pakai kasut ada heel nie , penat !!! Lagi kalau bawak anak kecik cam budak bucuk nie memang xkan aku pakai la !!! Walaupun bawak stroller kadang nak minta dukung , tu yang start belajar pakai kasut xde tumit nie ... huhuhu ... Sedey tau .... hahahah ... Now kat umah terkumpul la kasut wedges & flet shoes sahaja ...  Tapi xde la terkumpul sampai 1 rak kan ??? Nanti ada pulak yang cop aku nie menunjuk2 pulak ... Hurmmmm ... manusia kan ???

At that time , kami kuar umah pas zohor & cuaca pun xde la hot sangat . Aku tanya la myluv hubby mana nak dibawanya kitorang nie ??? Tau dia jawap apa ??? Ikut je la ... Geram kan dengar jawapan tu ??? Aku pun malas nak cakap banyak coz takut hilang mood so diam je la then selepas lebih kurang 1 jam baru la tau kemana arahnya . IOI Mall Puchong adalah destinasi yang dituju .... Aku kalau pegi shopping time ada duit lebih nie memang paling pantang tengok barang budak2 x kisah la kasut ke , baju ke ... aku memang akan tergoda untuk beli TAPI aku akan memilih makan masa berjam !!! Bayangkan la cari baju suar untuk budak bucuk jer dah makan masa dekat dua jam ... Itu baru pilih sepasang !!! Nasib baik anak2 x buat perangai time tu , kalau tidak mau meroyan myluv hubby ... hihihi !!!  Yana pulak kalau bab suruh memilih barang memang akan memilih yang paling mahal !!! Rabak la poket myluv hubby ... Hahaha padan muka sape suh yana memilih ???

Aku memang xde beli apa pun time tu ... Bukan pasal xnak tapi xde yang aku betul2 perlu . Aku mengikut nasihat , membeli ikut keperluan bukan kehendak ... Lagipun aku kalau xde yang berkenan memang xkan beli la . Yang bestnya dengan duit bonus tu  aku ada la shopping handbag & purse tapi xdela yang mahal beriban tu , aku x mampu ... Sekadar untuk kepuasan hati setahun sekali x salah kan ??? Untuk next update insya-Allah aku akan update citer2 best percutian famili aku . Bercuti bagi aku x perlu jauh kalau x mampu , x perlu mewah kalau xde , x perlu gah kalau x perlu ... yang paling penting paling berharga adalah setiap saat masa yang kita luangkan  bersama keluarga itulah yang tidak ternilai harganya . Setiap tawa , setiap senyum & tiap kegembiraan bersama itu nilainya jauh lebih mahal dari percutian paling mahal di dunia ....



tengok tu yana muka boring jer , mia sampoi senyum manjang 
masa nie kami di surau untuk solat asar
solat bergilir2 maklum la anak kecik2 lagi ...


masa nie maybe dak bucuk tengah mood baik so x banyak ragam 
kalau tidak mau haru biru kami dibuatnya ...


nasib baik x senget sebelah stroller danial coz aku gantung semua beg shopping kat celah2 pemegang tu ... meleceh sey jari bawak semua beg nie ...
ala ... xde banyak mana pun tapi bole tahan banyak jugak la ... hihihi ...


alololo .... cian dak bucuk tertido kepenatan da ... 
x silap aku time nie kaki aku pun da start lenguh da berjalan 
mau tidak , dari 1 tingkat ke 1 tingkat kami naik pastu meronda dari hujung ke hujung ..
giler penat sey kaki !!!


Dari memula masuk memang ini la yang yana nampak dulu & dia memang da x sabar sangat nak naik !!! 
sebelum balik dia merengek2 , pujuk2 & manja2 dengan ayah & akhirnya yeaaaaaaaaaaa dapat naik jugak !!!
pandai kan yana bodek ayah dia ??? hurmmmm biasa la anak manja minta apa pun dapat ...


Lepas puas main kuda pusing2 , pow ayah nak aiskrim pulak 
hurmmmm .... anak2 ....


dapat la beli suar dengan baju untuk danial plus belt satu 
nie pun puas aku belek2 sampai aku sendiri pun pening mana nak pilih ... hahaha !!!
belt nie da berbulan cari baru nie la dapat ....


nie dia bahagian yana 
yana nie bab shopping memang pandai , dia cari yang mahal jerk ...
memilih pun boleh tahan jugak la ... semua nak warna pink cuma kasut jer x dapat warna pink coz da xde stock 
xpe2 kakak ... ayah yang bayar ...

 yang ini untuk mia 
mia nie bagus terima jer apa yang aku pilih & yang aku beli untuk dia 
maybe belum pandai pilih macam kakak kan ???

-WASSALAM -


posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment