Tuesday, April 30, 2013

BiG SweET ManGO

Assalamualaikum & selamat petang ... (",)
 
Fuuuhhhhh baru la dapat duduk . Dari bangun pagi tadi sampai la sekarang , x renti2 aku wat house keeping x abis2 . Dari anak masuk sekolah sampai anak da blk sekolah , keje aku x abis2 !!! Myluv hubby nak minta bibik 1 bole x ???!!! Hihihihi ....  Dari membasuh , memasak , mengemop , menyapu , mengemas & melipat baju ...  adoila penat tu !!! Bab melipat baju tu memang aku paling2 x suka ...ahahahaha !!! Tu pasal la berlonggok sampai 2 bakul tu ... hihihihi ... Bila baju dalam almari da abis , mula la memasing mengorek2 dalam bakul cari baju ... kahkahkah !!! Da macam tikus da .  

Aku beriya mengemas nie pasal insya -Allah khamis malam , kami sekeluarga akan balik ke kampung halaman di Johor .  Balik untuk mengundi la !!! Okey stop citer pasal balik kampung segala nie or wahatever !!!

Okey di tengahari2 yang agak panas nie , aku nak bagi korang terliur tengok picture buah mangga . Serius besa giler seyyy !!! Untung aku sewa umah nie pasal ada 2 pokok buah mangga yang menghasilkan buah2 yang lumayan besar & sangat2 la manis . Korang sila jangan jeles okeh !!! Tapi aku nie baik ati coz tiap kali pokok nie berbuah & buah da masak ranum  , aku akan bagi la kengkawan rasa ... X caye cer tanya sape yang da penah dapat tu ??? Apa rasa !!! Sekali rasa very sure nak lagi !!! Hihihihi ... 


 
Pokok mangga tepi umah , ada 2 pokok ...1 kat depan 1 lagi kat belakng
Dahan baru kena trim pasal mengganggu pandangan jalan , maklum la umah tepi kan ??
tapi sorry ye , kitorang x buat sendiri ... upah orang la ...huhu
 
Aku sesaje buli anak dara aku jadi model pegang buah mangga ... hahaha !!
jelas kan muka x rela anak aku tu ?? 
Besar & berat tu .... 


Haaaaa .... nie dia dah siap kupas & dicuci bersih ..
yum yum alhamdulillah xde bahagian2 yang busuk .. weheheheh !!!

Sila jangan terliur ye !!! hahaha !!!
sebiji dapat 1 pinggan ...
warna kuning keemasan akan menarik2 urat mulut korang untuk mengalirkan air liur ... kehkehkeh !!!
 

 
Okey ... dak kecik nie aku terpaksa snap gak gambar dia coz dia jeles aku snap gambar kakak dia 
bila da dua tiga kali tengok baru aku perasan , mia pakai seluar terbalik !!! da tu senget pulak !!!
adoi la ... patut remove ke x pic nie ??? kihkihkih !!!



No comments:

Post a Comment