Tuesday, April 30, 2013

ExCiteD teRLebiH !!!

Assalamualaikum ... (",)


Nie citer kat kampung ye . Aku panggil jentera ni mentadak mentadu ...hihihi ... Nape mentadak !!! Okey cer korang tengok betul2 , kan macam mentadak tu ... X macam pun ???!!! Ala macam la ... haissshhh suka tau gado dengan kita ... ngehngehngeh !!! Ada orang panggil JCB , ada lak bajak ... Entah la coz aku pun x tau apa ... Yang aku tau , nama timangannya mentadak !!! wakakakaka !!!  

Mesti korang tertanya2 dimanakah lokasi mentadak ini di'parking'kan & bagaimanakah anak2 aku bole possing ala2 super model kat situ . Betul x ? Betul x ??? Betul kan !!! Okey yang sebenarnya mentadak mentadu nie hak milik kekal pakcik belah myluv hubby & di'parking di hadapan umah mentua aku ... hehehe !!! Apo dibuek duk di situ ha ? Yang sobona ea , abg ipar den yang no 2 tu , dio nak bukak kilang bajo kek ujung blakang umah tu ha , tu yang mentadak mentadu nie ado sini nie ha ... Eh apsal aku cakap nogori nie ??? Saje mengada jawa speaking nogori ... xpe2 ... hehehe ... kita 1malaysia !!!

Mengikut cerita ahli kuarga myluv hubby , agak besar la jugak kilang yang nak dibina tu . Alhamdulillah semoga berjaya & bertambah maju la bisnes dia .  At least aku pun tumpang bangga , mana tau suatu ari nanti leh minta keje part time ker , kan ??? Lupa lak nak bagitau , company abang ipar aku nie diberi nama Balqis Agrotech Sdn Bhd . Balqis adalah dedikasi sempena anak pertama dia iaitu Ameera Balqis . Bisnes ini berasaskan cacing yang menghasilkan najis & kemudian dipanggil baja compos aka baja organik . Dalam diam2 bisnes abang ipar aku nie da sampai ke Dubai tau .

Haaaa ... macam x caye kan bisnes baja compos nie bole sampai ke Dubai . Salah satu bukti keberhasilan baja keluaran company dia adalah POKOK BUAH MANGGA kat umah aku ... hihihi ... X caye ??? Okey sebelum aku duk umah sewa nie , da ada 4 orang penyewa lain sebelum aku & pokok nie x pernah berbuah walaupun sekali & pokoknya sangat la kurus . Bila aku pindah masuk jer umah nie , pokok nie hampir2 myluv hubby tebang tapi nasib baik la myluv hubby teringat yang abg dia ada bagi stok baja kat dia . Then ditabur baja la di sekeliling pokok2 nie  . X ingat beberapa bulan lepas tu , pokok mula mengeluarkn bunga & berbuah . Buahnya besar2 pulak tu ... Jiran2 sebelah ramai yang pelik coz da 4 orang penyewa , pokok nie x pernah berbuah tapi bila aku duduk jer , dapat la diorang merasa buah mangga yang sangat manis ini .

Walau apapun semua itu bergantung pada keizinan Allah jugak kan ??? Tengok tu ... dari nak update gambar2 mentadak mentadu , boleh pulak tersasar sampai citer pasal bisnes baja pulak  ...  Ala xpe la sekali cerita . Mana tau korang berminat kan  ??? Bole la roger2 aku ...hihii









No comments:

Post a Comment