Friday, April 5, 2013

RiAdaH pEtaNg WitH mY KiDs

Assalamualaikum ....(",)

Petang2 macam nie x tau la aku nak buat apa ... Anak2 pulak memasing lena tido , aku pulak nape ari nie x ngantuk ek ??? Biasanya aku nie pantang dapat batal , x sampai bape minit da dengkur da ... hahaha !!! Ya Allah bosanya !!!! Apa nak buat nie ???? NAk tengok tv semua chanel xde citer best ... walaupun amik astro full package tapi hampeh xde satu pun yang menarik tuk ditonton ... walaupun ada berpuluh chanel !!!! So now why not kita updateblog kan ???? Kann ???!!! 

Korang yang ada anak kecik mesti selalu bawak anak2 pegi playground kan ??? Korang selalu bawak kat playground berbayar ke selalu pegi yang umum ???? Ala umum tu maksudnya free la yang kat padang2 @ taman perumahan tu .... Anak2 aku nie memang suka playground tambah2 anak aku yang sulung tu . Boleh dikatakan hari2 la ajak aku pegitaman permainan . Kalau aku free & x penat aku ikutkan jela tapi kalau aku penat & mengantuk memang bo layan la jawapnya ... Kat kawasan perumahan aku nie bukan xde playground tapi x terurus & x terjaga dengan sampah yang bersepah2 , rumput jgn cakap la kan ...hurmmm... Pendek kata terbiar then bila lepas ujan memang la berlopak dengan air . So aku memang x pegi la tempat yang macam nie coz aku risau keselamatan pastu sakit mata la !!! Nak x nak kalau anak aku nak pegi main2 kat playground , aku kan pegi Dataran Nilai ... X pun aku bawak pegi Pasaraya Giant tapi tu time aku ada plan nak shopping la ... hihihi ... Tempat lain aku x tau la pulak kat mana ada kan ???? Tapi xpe la as long as anak2 aku happy & they have a good time ....

Kalau aku bawak anak2 pegi playgound aku akan pegi petang2 dalam pukul 5 la ... Bagi diorang main puas2 pastu balik tapi anak aku yang sulung nie memang yang paling susah nak diajak balik . Bila da sampai time balik jer mula muncung mulut tu sedepa ... Kalau xde orang memang aku cubit jer tapi time ada orang aku cover cikit la...hihihihi... Tapi memang macam nie la karenah kalau anak2 masih kecik kan ??? Tahap kesabaran kena tinggi baru la bole jadi ibu mithali ... X gitu para ibu2 semua ????

Okey la u alls , anak2 aku da start bangun sorang demi sorang nie ... Nak menaip pun da x senang da ... Jumpa di lain entri okey & please2 ... jangan bosan mengikuti cerita2 indah aku & famili aku ..... Bye everyone !!!!!



Nie dia penyejuk tekak di petang hari !!!
Green apple milkshakes coolblog .... memang cool la ...
Ada jugak donat
Yumyumyum ... yummmmy ...


Memasing mengisi perut dulu sebelum main
Kalau nak diikutkan diorang da x sabar nk bermain kat playground tu
tapi ibu kata mamam dulu ...


Nie aje la tempat yang selalu aku pegi kalau anak2 nak pegi taman permainan
Nie je  la pun yang paling dekat dgn umah ...hihihi


Entah apa yang mia borakkan dgn acik tu ...
Ntah sape2 jer dia tegur tu bukannya kenal pun ...
Hahahaha ....



Main buaian pulak sementara xde org lain
Nasib baik arini x ramai orang so xde la berebut2 kan ????


Tengok tu gelagat danial ... ntah apa2 jer dikutip
Jangan masuk mulut ye dak kecik


Dengan selamba badak je danial main bola tapi bola sape yek ???
Ini bola bukan danial punya tapi saje jer dia amik barang orang lain
Hurmmm ...
Nasib baik la mak budak tu sporting ...huhuhu...


Main buai pulak ... pandai ker pegang tu???
Ibu ngeri takut jatuh jer ...
Pegang kuat2 danial !!!


Pas main buai main nie pulak la ...
Sian dak kecik nie main sorang2 xde gang


Mia kalau pegi playground x main nie x sah dia
Haaaa .... laju2 mia !!! laju2 !!!



Yana nie tiap kali pegi playground mesti dia akan dapat sorang boifren ..
Mesti !!!! X kisah la kat playground mana pun mesti kawan yang dia dapat lelaki ...
Susah nak snap gambar yana nie coz bermain dgn budak lelaki nie kesan ke sini ...
Huhuhu ...


-WASSALAM-
posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment