Saturday, April 27, 2013

JoM nAiK bOT Di TeLuk KeMaNg !!!


Assalamualaikum ... (",)

Akhirnya berjaya jugak aku update sambungan citer vacation aku nie . Jenuh  dari pagi membawak ke petang nak upload gambar tapi x jugak berjaya . Haissshhhhh tension jugak la aku !!! Puas da tab tu aku on off restart kuarkan simcard masukkan balik , x dapat jugak nak upload gambar  . Adoiyai da nape pulak nie ??? Apsal asik hang jer tab aku nie !!! Last2 oleh kerana da geram sangat aplikasi bloggeroid tu aku buang !!! Puas ati aku .... Hemmmm cari pasal dengan aku kan da kena buang ... kehkehkeh !!! Then aku upload aplikasi blogger pulak & tadaaaaa berjaya aku update gambar2 best !!! Yahooooo !!!!

Back to real story okey . Hari ke2 percutian kami , seawal pukul 6.45 pagi aku da bangun da untuk solat subuh tapi anak2 masih tido lena lagi . Da suhu pagi tu memang sejuk gila maybe pasal aircond kuat sangat kot . Mandi pagi pun macam mandi kartun coz da la air sejuk pastu bila buka water heater , air panas mengila la pulak . Nak adjust x reti , sudanya mandi sikit2 je la ... huhuhu ... 

Tengok jam baru pukul 7.30 pagi tapi memasing masih lena lagi . Aku pulak mata da xleh nak tido ...  apa lagi satu bilik aku kejut suh bangun ...bangun !!! bangun !!! kahkahkah !!!! aku cakap kat myluv hubby kalau nak tido baik balik umah la !!!! Dalam pukul 8 pagi semua da bangun & we all da ready nak mandi pool !!!! Staff hotel tengok kitorang anak beranak senyum2 jer .. huhuhu ... Eleh jeles la tu !!! Pagi tu kitorang breakfast makan roti jer coz malas nak makan kat cafe . Bukan malas apa , malas nak pegi ke sana tu ... 

Pas beronok2 sepuas2nya mandi kat pool , kami sekeluarga pun bersiap2 la untuk check out . Next activity , kitorang da plan baik punya untuk naik bot di Teluk Kemang . Yang sebenarnya , aku nak tunaikan janji kat anak aku . Kan bulan sebelum nie pegi mandi manda kat Teluk Kemang  & anak teringin nak naik bot tapi x dapat coz masa da suntuk time tu so nie kira macam balas dendam jugak la kan ???  Berjanji dengan anak kalau boleh aku akan cuba tunaikan ... huhuhu ... 

Kami sampai Teluk kemang lebih kurang tengahari . Parking pun susah nak dapat coz masa tu x silap ada function apa ntah . Banyak giler kete time tu tapi  aku x amik port coz mind da set nak naik bot ...kehkehkeh !!! Sampai tepi pantai terus usha2 tanya abang yang duk kat bawah2 pokok coz aku confirm punya diorang nie mesti aku offer kerusi la , payung la & macam2 la . Then tanya la sorang brader nie , myluv hubby bincang punya bincang ... deal RM80 untuk 1 family . Wahhhhhhhhh seronoknya !!! i'm so excited !!! Eh2 apsal aku yang over nie ... hihihi ... Kantoi suda !!!


Tengah bersiap2 pakai safety jacket tapi safety jacket tu untuk dewasa jer ... ini tidak adil !!!
in case bot karam x selamat la anak2 kitorang... huhuhu
nampak x muka yana bonyok muncung semacam tu ??? Dia merajuk dengan aku coz ingat datang sini nak mandi !!!
Puas pujuk x jugak reda2 majuk last2 aku biarkan jer  , malas nak layan !!1
 
I'm ready now !!! 
Wahhhhhhhhhh x sabarnya nak naik bot ....
eh2 dak bucuk danial mengutip apa pulak tu ??? budak kecik sorang nie pasir pun dimasuk dalam mulut ... 


myluv hubby pun da sedia da ..
muka ketat pasal puas memujuk anak kesayangan tapi tidak berjaya ... kehkehkeh !!!

Ala2 tomey2 anak ibu majuk .... 
Sedey jer muka coz macam aku bagitau tadi , dia ingat datang nie nak main air tapi naik bot 
tapi x lama tu okey da ...
anak manja memang macam nie la !!!  

  
Our happy day !!! 
Really enjoy la naik bot maklum la first time ...
 
Seronoknya !!!! fun fun day !!! 

 gelagat mia & dak bucuk danial ... 

Nie baru nak berlepas tapi da terhuyung hayang da ...
 

No comments:

Post a Comment