Saturday, March 23, 2013

WeLcOmE BaCK !!!

Assalamualaikum & salam 1Malaysia !!!

Setelah sekian lama terbiar bersawang akhirnya aku kembali membuka blogku dengan penuh debaran . Jejari jemari terketar2 menaip nama blogku sendiri , hati berdebar2 berdegup kencang , mata seakan2 malu untuk menatap skrin komputer ini kerana BLOG AKU DA TERLALU LAMA X UPDATE !!!!!!!! Warrrrggghhhhhhhhhhhh malunya !!! Rasa macam nak nyorok jerk kann ??? Ala xde yang heran pun coz blog kau pun bukan glamor sangat pun .... huhuhu ... Apa la kan 'downgred'kan  diri sendiri . Sepatutnya kita kena bangga dengan apa yang kita ada bukan bangga dengan apa yang orang ada ... hikhikhik !!! Merepek fasa 1 ... hahaaha !!!

Agak lama rupanya aku x jenguk blog aku nie ... Kalau rumah la kan , 40 hari orang tinggal x berpenghuni kira da bertuan yang bukan2 kan ???? Hurmmmm .... memasing da pikirkan hantu le tu .... hahaha ...Sama la kita .... Actually kengkawan sejak kebelakangan nie aku memang busy dengan bermacam hal termasuk la dengan kursus la pastu kena ot lagi then urus rumahtangga lagi . Really penat  kadang masa untuk rehat pun xde . Bila ada masa rehat aku pasti akan membuta x hengat dunia ... kehkehkeh !!! Biasa la aku nie pantang dapat peluang tido pasti lupa perkara lain termasuk la kadang sampai malas nak makan coz bila badan aku penat aku memang xde selera nak makan walaupun hari2 aku masak . Sebab tu sekarang kalau member ada yang perasan aku makin kecik aka kurus !!!! hihihi !!!!


Sepanjang aku x berblog nie aku banyak habiskan masa dengan kerja , kerja  dan kerja !!! X kisah la kan kerja kat tempat kerja ke ataupun kat rumah , yang penting semuanya KERJA !!! Tapi sekarang alhamdulillah la jadual kerja pun da x pact sangat  so ada la masa cikit kan ??? Maklum la kelas course start dari bulan 11 tahun lepas lagi & insya-Allah akan berakhir april nie .... yeeeehaaaaaaaaaaaa merdeka la cikit pasni !!! Tapi xleh nak teruja excited sangat coz maybe ada course yang lain pulak kan ???



Actually kelas aku bukan la setiap minggu pun . Kadang dalam sebulan tu 2 kali jer tapi tu la bila group lain pulak pegi kelas & syift time tu x cukup orang , kita dipanggil la untuk buat kerja lebih masa but kadang2 aku ot untuk cover kawan nak cuti . Then bila2 aku nak cuti kang member cover la aku balik . Maklum la nak cuti pun susah sekarang nie semedang nak cari orang ganti . Bab nie aku xleh nak tulis lebih2 kang ada yang  ban blog aku kang maklum la memasing sekarang nie cepat terasa cepat sentap !!!!!! Tambah2 pulak kalau ada si batu api yang suka mengapi2kan orang then dibaca pulak dek si kaki2 kuat mengampu lagi la bahaya . Kononnya dengan mengadu domba nie senang dapat kawan la pastu senang jadi kesayangan la .... ingat satu perkara ye
 ... JIKA ANDA BERJAYA SAMPAI KE ATAS DENGAN CARA KOTOR YAKNI DENGAN MENBURUK2KAN ATAU MENGANIAYA ORANG LAIN , ANDA ADALAH ORANG YANG PALING GAGAL DI DUNIA DAN ANDA TIDAK AKAN MERASA BAHAGIA DENGAN KEJAYAAN ANDA ... 

X percaya ???? !!!! Kalau x percaya tanya la hati kerana hati akan bagi jawapan yang paling jujur walaupun korang menidakkannya .... Aku x kata diri aku nie suci murni baik tanpa secalit dosa kerana aku percaya sebagai insan biasa tiada yang sempurna dalam diri kita tapi at least i'll try my best to be the best especially in friendship . Jangan kita sesekali  kata yang x baik tentang seseorang sekiranya kita belum betul2 kenal orang tersebut . Jangan kita selalu berasa x puas ati dengan seseorang kerana itu menandakan kita x puas ati dengan diri sendiri . Jangan fikir kenapa aku buat baik dengan orang tapi orang x balas balik dengan baik , fikir balik masa kita buat baik tu kita ikhlas ke atau ada niat lain disebaliknya .... Paling penting jangan fikir diri kita nie perfect sangat sampai selalu buruk sangka pada orang lain dan tuduh orang macam2 tanpa usul periksa !!! Pada aku lebih baik kita xde kawan daripada ada kawan tapi x pandai berkawan .... Pesanan ini tidak menuju kepada sesiapa tapi aku tujukan pada diri sendiri agar aku x tersalah dalam berkawan ... Haaaaa ...... jangan pulak nanti ada yang yang terasa tapi sape yang makan cili dia la yang rasa pedasnya kan ????


sekian ,

- WASSALAM -

No comments:

Post a Comment