Sunday, March 31, 2013

OuRs haPpy DaY aT PorT DicKsoN

Assalamualaikum & very good morning ... (",)

Bila hidup kita nie penuh dengan kegembiraan & keceriaan , aku rasa x salah kan kalau kita syer dengan insan sekeliling kita . Berkongsi kegembiraan itu bukan la atas dasar riak @ bangga diri tapi sekadar berkongsi so why not kan ??? Tapi bagi mereka2 yang hatinya selalu syak wasangka & berprasangka buruk serta berfikiran negatif , pantang kita bercerita sesuatu kegembiraan ... mula la timbul rasa iri hati & sakit hati padahal dalam hati aku nie sekadar berkongsi cerita jer . It ok , i'm fine with it as long as aku x rugi pape pun .  Okey stop talking sesuatu perkara yang nonsense & menyesakkan otak , kang otak yang cerdas nie tetiba jadi beku la pulak kan ??? huhuhu ... Actually mata aku da start lalok aka mengantuk  nie tapi still dalam mood yang baik untuk update blogku yang kukasihi nie .. kehkehkeh !!! Sementara tengah excited nak update nie aku update la kan ,  kang datang time malas kang aku cuti la sebulan dua ... hahahaha ...

Aku x ingat bila tapi baru2 nie aku & myluv hubby adalah bawak anak2 pegi mandi manda di Port Dickson . Lagipun myluv hubby amik cuti & kebetulan aku pun x keje so kitorang pun decide la nak berkelah di Port Dickson . Punya la excited , 7.30 pagi kitorang da bertolak dari rumah .. huhuhu ... Giler excited kan ??? Yang pasti paling happy anak2 la kan !!! Iyela tentu diorang boring terperap dalam umah jer kan ??? Anak2 dalam kete memang buat hal memasing la main tab so xdela aku stress kalau2 diorang bergaduh . Kitorang pegi berkelah xdela bawak apa2 makanan  even minuman pun xde bawak . Setengah orang kan kalau kata berkelah nie , segala jenis makanan dibawaknya tapi kitorang sempoi jer .. Just bawak pakaian & tikar ... sudah  !!! Bak kata myluv hubby berlambak kedai makan kat PD tu watpe nak susah2 penuhkan kete bawak makanan !!! Beli jela ... huhuhu ... Iyo la bang oiiii !!!  Gerak dari rumah cuaca memang cantik tapi bila masuk highway jer tetiba ujan turun selebat2nya . Adoi mak potong mood betul la ... Dalam ati da risau kalau2 sampai PD nanti still ujan , xkan nak berkelah kat pondok je kot ???

Alhamdulillah sampai Teluk Kemang x ujan & hati memang da berbunga2 nak mandi nie . Sampai jer terus myluv hubby parking baek punya depan2 pantai . Lagipun kami antara yang awal sampai so xde la susah cari parking . Baru jer kuar kete & nak usha2 tempat nak letak tikar tetiba ada sorang mamat nie offer kalau nak payung siap dengan kerusi rm30 & kalau nak pondok besar sikit rm40 . Aku tanya myluv hubby , dia tanya aku balik ... hampeh tul la myluv hubby nie . Aku lak malas nak cakap banyak2 , amik je la payung xyah susah2 nak bentang tikar kan ??? huhuhu ... Anak2 takyah cakap la memasing da x sabar nak mandi pantai terutama yana & danial la . Mia jer yang takut sikit so mia main kat gigi pantai je pastu main pasir sorang diri .

Tengah duk layan2 perasaan mandi manda tu tetiba lak cuaca mendung , makin lama makin gelap then hujan pun turun dengan selebat2nya ditambah pulak dengan angin yang bertiup kuat . Aku decide bawak anak2 duk dalam kete sementara cuaca reda. Duduk dalam kete sambil dengar lagu last kami anak beranak hanyut tertido ... kahkahkah !!! Aku la yang tido tu tapi myluv hubby dia pegi mandi jugak dalam hujan2 tu . Myluv hubby kata walaupun hujan cuaca sejuk , air laut xdela sejuk mana pun so memang best katanya mandi dalam hujan tu .... haissshhhh myluv hubby nie macam2 kan nasib baik x jadi pape . Kira lama gak aku tetido dalam kete sedar2 je ujan da reda & aku tengok yana da xde dalam kete . Risau masa tu tuhan je la yang tahu rupa2nya dia da join mandi pantai dengan ayah dia . Bertuah punya budak , nasib baik aku x bawak hanger kan ??? kalau x memang da kena sedas da dengan aku ...  Kitorang berendam kat laut kira lama jugak la , bagi anak2 betul2 puas mandi laut .  Kitorang decide nak balik pun pasal masa tu da start nak ujan balik . Bersiap nak balik pun masa tu jam da pukul 2 lebih konon2 nak terus pegi jenjalan tapi lastnya cancel pasal memasing pun nak penat main air , anak2 pun da berdengkur tido da .... hahaha


Nie sedikit sedutan pic yang sempat aku snap masa kitorang main2 air di port dickson
Tapi sayang muka aku xde yeee ...huhuhu
Yana dgn danial memang pantang jumpa air so diorang memang yang paling gumbira dapat mandi pantai nie


Haaaa ... nia dia mia ...
Mia ni takut mandi pantai so dia diri kat gigi pantai jer ...
Cian mia kan ???

Petang cikit x silap aku dalam pukul 5.30 ptg , kitorang kuar balik dari rumah ... hahaha .... sakan kan berjalan ... puiii  !!!! Myluv hubby ajak jenjalan ke seremban 2 , aku ikutka je la ... Masa pegi ikut jalan dalam so kira jauh la perjalanan tu ditambah dengan simpang siur lagi jalan tu . Aku cakap kat myluv hubby balik nanti ikut highway je la coz aku x confident nak gerak malam2 kat jalan yang bole tahan jauh nie . Kalau malam da tentu2 gelap kan ???  Bila sampai seremban 2 tu , kitorang xde beli pape pun just cuci2 mata jalan2 pusing2 ronda2 ... haiyak !!! da macam apa da kan ???  Penat meronda , kita pegi makan pastu balik .... hahahaha ... Buang masa tul kan ??? Tapi aku habis duit dekat RM20 untuk beli token semata2 melayan karenah anak2 aku main ntah menatang apa ntah benda nie . Kira menatang nie kat mana2 shopping mall ada ... Sakit ati tau !!! Tapi it ok sekali sekala melayan keletah anak2 . Anak sape ???!!! Anak ko jugak kan so jangan la kedekut sangat senah oiiiii !!!!!!!


Tengok tu dak danial kusyuk main ...
X silap aku dekat da 4 kali round masukkan token bagi dia main benda nie



Yana & mia kalau memain benda nie berpuluh round pun sanggup
Tapi yang rabak poket , aku dengan myluv hubby la ...
huhuhu ... 


X cukup main yang pusing2 , main lak yang helicopter nie , punya la yana pujuk aku nak naik benda nie last2 aku bagi jugak la  ...
kesian punya pasal kang merajuk aku jugak yang susah !!!
Xpe la nak oiii janji korang happy ye tapi 1 round jer


Yang nie paling last diorang naik pastu kita da janji xmau main pape lagi yek ....
Boleh bankrap tokey balak kalau melayan korang main menatang nie tau ...
Hahahaha ....

Da penat kami pusing2 dalam jusco , apalagi ... masa untuk balik la ... Kaki pun da lenguh  badan pun da letih . Danial pun da start meragam da maybe da mengantuk kan so jom la kita balik .... Masuk je dalam kete & kete gerak x sampai berapa minit memasing da terlelap da kecuali myluv hubby la kan . Kang kalau dia lelap gak sape pulak yang drive ??? Aku yang kengkonon cover xmau terlelap tu pun tetido jugak akhirnya ... kahkahkah !!! Cian myluv hubby drive sensorang ....huhuhu ....

sekian , the end

- WASSALAM -

No comments:

Post a Comment