Friday, September 2, 2011

MEnU IStimEWA paGI raYA

haaaaa .... nie dia menu masakan yg paling aku suka makan .... kalau orang jawa panggil nie sayur lodeh . sayur lodeh nie kira pelengkap nasi himpit @ ketupat bagi aku & family .... kalau xde nie x lengkap beb .... aku belajar masak nie melalui nenek & jugak mak mentua aku . macam2 sayur ada dalam nie .... yummmmmmmm2 ....

yang nie lak ayam masak merah .... memang sedap hingga menjilat jari & makan macam tu pun sodap tau . ala .... ayam masak merah nie rasa2 aku korang semua pun leh buat kan ???? kalau x pandai tu leh la amik kelas memasak dari aku .... hehehehe

tu dia dah datang dah aku punya rendang daging .... hmmmmmmmmmm ...... percubaan ke-3 selepas tahun lepas & alhamdulillah menjadi ... aku nie xde la pandai sangat masak tapi boleh la kan dari x pandai ?????? lagipun masak rendang nie setahun sekali jerk ....

nie dia ketupat moden ..... beli jerk yg dah dalam paket pastu sampai umah rebus . aku beli yg paket2 kecik coz senang cikit nak makan ... Nak buat ketupat yg ori x sempat la even umah keluarga aku pun da susah nak jumpa ketupat daun kelapa nie ..... kebanyakkannya beli ketupat paket jerk ....


yang nie pulak kuah kacang .... mula2 buat tu memang takut x menjadi tapi alhamdulillah menjadi gak . Nie kali ke-2 aku buat selepas tahun lepas .... agak payah gak la nak buat tapi bila buat & menjadi , tambah pulak dapat pujian dari myluv hubby memang rasa berbaloi2 sangat .... hahahaha .... legaaaaaaaaaaa ....


selepas semunya disatukan di atas meja makan ... maka lengkaplah menu pagi raya di rumah kitorang ..... walaupun kitorang x balik kampung kerana tuntutan kerja ...





No comments:

Post a Comment