Wednesday, September 21, 2011

CER citer cer CITER

Assalamualaikum semuanya .... kabare ????? hahahahaha .... waras yooo (",) paham x korang apa yang aku cakap nie ??? Saje jerk gedik cakap bahasa jawa , ala aku pun bukan reti sangat pun .... mak aku kata aku nie jawa yang dah murtad ... huhuhuhuhu .... Okeylah berbalik pada cerita asal k ..... Aku harap sangat korang semua sihat2 la exspecially pada ibu2 yg mengandung macam aku nie .... hehehehe ... Aku nie nak kata x sihat rasanya sihat jerk kot tapi kalau nak kata sihat pun xleh jugak pasal sekarang aku ada masalah kesihatan cikit .... Ala cikit jerk , biasalah orang tengah mengandung nie macam2 penyakitnya .... Bak kata orang penyakit cari sendiri ... hihihihi ... Tapi xpe coz nie semua dugaan , mungkin Allah tu nak kurangkan dosa aku kot ..... Almaklum la kita nie 1 ari bape banyak dosa yg dah kita buat dalam x sedar ..... x gitu kawan2 semua ???? Pada yang setuju tu sila2 la beringat & pada yg x setuju tu diam2 sudaaaaaa .... Lagipun lain anak lain lak ujiannya ... x gitu ?????
Actually aku nie baru jerk kuar hospital dalam seminggu lepas . Korang mesti tertanya2 & tergaruk2 dagu nape aku masuk spital kan ???? Iyela kalau nak kata aku nak bersalin , due lambat lagi jadi pasal apa aku masuk spital tu ???? Adakah kerana aku suka2 ??? Gila korang suka2 masuk spital , orang gila pun x mau duk spital tau .... hehehehe ... The story is like this ( english tonggang langgang ) hehehehe ... Ari tu masa aku keje pagi aku dah memang rasa lain macam masa tengah briefing pagi tapi aku konon2 nak kuatkan semangat la .... so tahan jerk sakit . Nasib baik masa tu keje kat PA room so xdela terasa sangat sakit . Tambah pulak masa tu kira macam excited nak wat announcement almaklumlah perasan suara tu sedap sangat ... hihihihi .... tengah2 buat announcement tu dalam pukul 8 lebih macam tu , baby aku nie kerap sangat mengeras sampai tegang semua urat2 aku tapi aku biasala relax jerk .... Nak kata sakit sangat tu xdela coz sakitnya datang sekejap2 cuma kalau time baby tengah mengeras tu aku rasa susah sangat nak bernafas .... sib baik x putus nafas kan ???? Nauzubillah ....

Dalam pukul brape aku x ingat la tapi time tu aku tengah ganti bilik operator rehat & keje dengan kak ija , sakit tu makin kerap & makin sakit tapi aku nie still nak tahan lagi . Dalam hati aku masa tu terdetik gak adakah aku nie dah nak bersalin ???? Atau adakah ada masalah dengan baby aku ??? Dalam hati punyalah risau walaupun call masa tu kat bilik operator nie dah macam kilat .... hahaha ... Balik jerk keje petang tu terus aku pegi klinik kesihatan bukit changgang buat check up coz aku memang risau . Aku masuk klinik cakap la kat nurse apa masalah aku & nurse suh aku buat test air kencing kot2 aku kena kencing kotor ... Pas check nurse kata air kencing aku ok then doctor lak check perut aku guna scan .... haaaa time tu la baby tengah mengeras & doctor sahkan baby aku mengeras every 10 minit then apa lagi aku terus dirujuk ke hospital banting coz menurut kata doctor maybe aku boleh bersalin . Masa doctor bagitau aku kena pegi hospital tu , aku terdiam sekejap coz dalam ati aku tengah pikir ... biar betik aku nak bersalin ???? dah la satu apa barang baby pun aku x prepare lagi ... Dalam x sedar tu rupa2nya aku nangis kau ... huhuhu .... Tulah 1st time aku pegi spital naik ambulans tau . Dahlah masa tu pegi klinik dengan kak aida then terpaksa la kak aida suh hubby dia dtg amik & bawak myluv hubby sekali coz nak suh myluv hubby bawak kete balik .
Sepanjang perjalanan aku ke hospital banting tu hati aku memang x tenang fikirkan macam2 ... Lagi 1 aku asik tanya jerk kat nurse samada aku kena masuk wad @ tidak ... hahahaha ... Dalam 20 minit macam tu aku pun sampai la spital & terus check in ... hihihihi ... Pas check in nurse suh tukar baju warna pink & yg kelakarnya aku pakai baju spital dengan kasut keje kau sampaikan doctor yang attend aku suh nurse carikan slipar untuk aku ... hihihi thanks doctor (",) Pas tukar baju nurse suh aku tunggu kat bilik bersalin coz diorang nak check tahap kekerapan baby aku mengeras ... sempat gak la aku borak2 dengan sorang nurse tu walaupun aku xde mood .... Tengah borak2 tu aku perasan ada sorang lelaki india kat wad tu & aku tertanya2 gak sapa dia ... korang tau x sape dia tu ???? HAAAAA .... TU LAH DOCTOR YANG AKAN MENGE"CHECK" AKU !!!!!!!!!!!!! Inilah 1st time doktor lelaki check bawah aku tau , malu tahap gaban aku masa tu tuhan jerk yang tahu . Masa doktor suh angkat kain nak check tu aku memang x boleh bla & rasa nak lari balik jerk tapi nak wat macamane kan ???? Tadah jerk la ... Masa doktor tengah check tu aku tutup muka aku dengan baju pastu sambil senyum doktor tegur aku 'nape tutup muka pulak nie ???' Aku jawap ' malu ' Terus doktor tu cakap ' janganlah malu nanti saya pun malu jugak....' Pas doktor check dia kata bawah dah buka 1 cm & lagi satu aku ada keputihan tapi xdela teruk sangat ... Lepas check doktor bawak aku pegi scan & doktor kata baby aku xleh lahir lagi coz berat baby baru 1.7kg & kalau lahir akan banyak risiko . Sedey tau aku masa tu ... huhuhuhu ....

Pas check up dengan doktor aku terus ditempatkan kat wad 1 katil no 16 . Dalam tu adalah 3 orang patient lain & masa tu aku memang xde mood langsung nak bertegur sapa coz aku betul2 tengah tension .... Aku masuk wad dalam pukul 6 petang kot & sib baik la nurse sediakan makanan , kalau x mau kebulur aku coz dah la purse dalam kete ... hubby lak x tau pukul bape leh datang jumpa aku .... macam2 hal .... Pas makan & baring2 dalam pukul 7 malam nurse panggil aku coz diorang nak bagi aku injection matangkan paru2 baby .... Nurse dah bagitau awal2 yang injection nie sakit & bila dah kena tu memang la betul sakit kau sampai nak lumpuh separuh badan aku .... adalah dalam 10 minit aku menahan sakit barulah ilang cikit2 , pas 12 jam akan kena lagi sekali inject coz injection nie 2 kali .... Yang x boleh bla tu, dah la aku baru kena injection pastu nurse xdela pulak nak papah aku pegi katil ... terpaksa la aku meniti2 dinding nak pegi katil dah rupa OKU aku sampai nak terlondeh kain aku .... hampeh tul nurse2 tu duk sibuk borak pasal apatah aku marah tul masa tu ... Dalam menahan2 sakit rasanya aku adalah tertido kejap & tiba2 nurse kejut coz dia nak masukkan ubat keputihan lak ..... Masa tu dalam pukul 8.30 malam kot ....
Dalam pukul 9.20 malam macam tu myluv hubby pun sampai tapi xdelah dia bawak yana & mia coz dia minta tolong bekas pengasuh aku tolong jagakan . Myluv hubby datang bawak la sikit makanan kot2 aku lapar malam karang kan .... Borak punya borak jam pun menginjak pukul 10 malam & nurse pun suh myluv hubby kuar ..... sedey tau aku masa tu .....Pas myluv hubby balik aku memang xleh tido coz dah x ngantuk . Toleh kanan toleh kiri pusing kanan pusing kiri last tertido gak aku & tersedar dalam pukul 11 lebih kot coz dengar bunyi phone aku bunyi & rupa2nya kak ija & kak juhanis call tanya kabar aku .... thanks akak ... gembira cikit hati aku masa tu tau ... Pastu sambung tido sampai dalam pukul 1.30 pagi , nurse kejut suh makan ubat 2 biji every 15 minit untuk elakkan baby terus mengeras .... Setiap 15 minit 2 biji ubat sebanyak 10 biji semuanya ... naik payau mulut aku nak muntah pun ada gak .... Yang last tu dalam 2.30 pagi & aku terus tertido .... Aku ingat dah xde ubat nak kena makan , rupa2nya pukul 4.30 pagi nurse kejut lagi suh makan ubat lagi 2 biji tapi every 2 hours lak & lagi sekali nanti pukul 6.30 pagi .... Adoiyai seksa2 ....
Dalam pukul 7 pagi aku bangun mandi pastu lepak2 kat katil & dalam pukul 7.15 pagi lagi sekali makan ubat .. Kali nie makan ubat vitamin lak pastu dalam pukul 7.30 pagi kena lak inject lagi sekali & sakit memang sakit .... Lupa lak nak bagitau yang aku kena inject kat punggung , semalam punggung belah kanan & pagi nie kena belah kiri lak .... Rasa macam krem lak dalam 10 minit .... & Alhamdulillah selepas makan ubat ntah bape biji ntah , baby aku dah x mengeras2 lagi . Masa tengah breakfast , Doktor datang check tahap kesihatan aku & doktor bagitau kalau semuanya okey petang baru aku boleh balik . Doktor tanya macamane malam tadi tido okey x ??? Aku selamba jerk jawap x okey coz kejap2 kena bangun makan ubat pastu nyamuk banyak . Nak selubung selimut panas pulak ..... Pastu nurse bagitau kalau lain kali masuk wad kena bawak kipas sendiri .... huhuhuhu ... Gembira hati aku tuhan jerk yang tahu bila tau boleh balik coz aku windu giler dengan yana & mia .......... Windu sangatttttttttttttttttttttttt ................

Bila difikir2 balik nasib baik aku x pegi klinik panel coz kalau klinik panel mungkin dia bagi MC jerk & masa tu mula ada yg fikir aku nie sesaja amik MC . Almaklum lah manusia nie rambut lain2 colour , hati sama warna cuma saiz lain2 kot .... Entah la susah nak cakap benda2 macam nie kalau memasing berfikiran negatif gara2 sorang dua yang buat onar .... Sebelum aku balik dari spital aritu , doktor ada bagi mc & surat untuk diberi kepada yg berkenaan . Yang surat tu aku x tergerak langsung nak baca coz dah distapler & aku rasa mungkin pasal condition kesihatan aku kot .... entahla .... Lagi satu doktor ada bekalkan aku stok ubat tahan sakit untuk 2 ari . Walaupun kena inject & kena telan macam2 ubat aku kuatkan jerk semangat demi anak yang aku kandung nie coz aku xnak dia lahir dalam keadaan yg x sihat . Aku nak di nanti sihat walafiat macam kakak2 dia .... Biarlah ibu tanggung segala kesakitan ini asalkan nanti kau lahir & memberi kebahagiaan yang tiada tolok bandingnya di dunia ini ..... AMIN .....











No comments:

Post a Comment