Saturday, September 10, 2011

gEMbiRA HAti

Assalamualaikum malaysia & selamat pagi !!!!!!!!!!!!!!!!! erkkkkk ... semua orang tgh tido da , yg celik wat masa nie maybe yg tengah keje macam aku je kot ... hahahaha ... almaklum la berkhidmat untuk negara kan ???? majulah sukan untuk negara k !!!!!! Eeeiiiyakkkk ... apa yg aku merepek merapu pepagi nie ???? Maaf semua ye almaklum la x cukup rehat ..... hahahahahahaaaaaaaaa .... Untuk edisi kali nie aku ada banyak cerita nak story mory tapi x tau nak mula yang mana satu dulu ... idea berlumba2 nak kuar nie tapi tu lah jangan sampai ilang mood lak kang tetiba blank lak memori aku nie ... hihihihi... Sebenarnya kan aku arini xde niat langsung nak update blog nie coz sekarang nie aku tengah gian main game . Nama game tu " CRADLE OF ROM " . Aku jadi gian since keje last circle la masa keje kat bilik operator . Masa tu malam & call pun x banyak , bila malam call x banyak aku sesaja la bukak page game & nampak la game nie ... Mula x tau main pasal dalam bahasa rom kan tapi aku hantam jerk la main . Bila dah main dalam setengah jam macam tu , aku jadi paham lak macamane nak main game nie terus jadi syok & teruslah main sampai aku lupa & malas nak update blog .... hahahahaha ... Giler betul kan penangan game nie ... tapi mungkin aku jerk la kot almaklum la aku nie jarang main game tapi bila dah dapat & tau main mula la aku lupa diri sekejap .... huhuhuhu ... Untuk arinie ikutkan aku malas gak nak update blog pasal nk main game nie tapi tu la oleh kerana mouse pc kat cini nie macam ta*k terus aku xde mood nak main & datang lak mood nak update blog ... hehehehe


OK2 ... sekarang kita lupakan tentang kegilaan aku main game coz aku ada story lain nak syer ... harap sudi mem"follow " sampai abis la ye ... Aku kan sekarang tengah mengandung & kandungan aku dah masuk 7 bulan . jap jerk kan masuk 7 bulan , aku sendiri macam x percaya ..... Hurmmmmm .... betul ke nie ???? Ishhhhhh ... betul la , apa yang x betulnya .... Aku sebenarnya dari mengandung 3 bulan da x sabar nak scan baby aku nie cuma cam malu jerk la coz kandungan kecik lagi & kalau scan pun belum tentu leh tengok jantina dia lelaki @ perempuan . Lagipun malas nak dengar doktor berceramah panjang lebar aka membebel kat aku so aku sabar je la sampai la kandungan aku masuk 6 bulan iaitu awal bulan lepas . Mesti korang dah tau kan nape aku x sabar sangat nak scan baby aku nie ????? Yapppp ... memang betul aku memang x sabar nak tau samada baby aku nie boy @ girl ... Mana xnya first & second baby da girl so memang aku akui aku memang nak sangat dapat baby boy . Tapi da kalau Allah kurniakan aku girl gak aku terima la coz da memang anak aku & apa yang penting baby aku nanti sihat walafiat & comel macam kakak2 dia . So masa tu ada medical check up , ala check up yg every month tu tapi aku every 2 week coz aku ada mild anemia masa mengandung . Apa tu mild anemia ????? Ala penyakit kurang darah & darah cair ketika hamil tu .... masa anak first & second pun macam tu gak ... So aritu aku check up la macam biasa & everything okey jerk . Aku nak minta scan tapi cam malu coz biasanya klinik kerajaan nie after 7 month baru leh scan . Oleh kerana tahap nak tau tu dah mengunung tinggi , balik jerk dari check up tu aku terus call klinik panel & tanyalah kot2 kalau dah 6 bulan boleh scan @ tidak ????? Bila nurse cakap boleh jerk , apa lagi menderu la aku driver pegi klinik panel untuk wat scan ...


Jarak antara klinik kerajaan dengan klinik panel xdela jauh sangat cuma beberapa minit jerk ... Pas sampai klinik terus daftar nama & kebetulan tengah x ramai orang so cepat gak la nama aku dipanggil . Yang kelakarnya masa masuk bilik doktor tu terus duduk & doktor tanya ' sakit apa ?????? ' Aku lak dah terkulat2 nak jawap & dalam ati duk membebel ' nurse kat depan tu x cakap ke tadi aku ada call & datang pasal nak scan baby' hissshhhhhhhhh ... memang saje je tau nak suh aku jawap soalan cepu gangsa nie tau . Aku dengan muka ala2 malu tapi mau pun menjawap la yg aku datang nie nak scan baby ... Doktor tanya lagi kandungan dah bape bulan ????? Hissssshhhhhhhhhh doktor nie saje je tau ... Aku sengih & jawap ' dah 6 bulan ' Nasib baik la doktor tu nak scan , kalau x memang saje la nak bagi aku malu . Doktor pun suh aku baring & dia pun scan la .... Tengah2 scan tu doktor tanya la aku " awak memang nak anak lelaki ker ????" Aku jawap " kalau boleh memang nak lelaki tapi kalau da diberi anak perempuan , saya terima jerk " . Doktor tanya lagi " anak yg sulung pompuan ke lelaki ????" aku jawap " dua2 perempuan " Haaaaaa .... tang nie yang aku suka nak dengar nie bila doktor kata " anak awak nie memang da nampak sangat anak lelaki " sambil dia terangkan la kat aku macamane nak tau lelaki ke perempuan . Lagipun menurut doktor , masa dia scan tu baby aku memang tengah buka kaki so leh nampak jelas la . Dalam ati aku masa dengar jerk doktor kata anak lelaki , memang happy giler la sampai kuar bilik doktor pun masih tersengih2 lagi walaupun puas aku cover .... Alhamdulillah tercapai jugak impian aku & myluv hubby tapi xde la sampai kitorang excited sangat cuma gembira cikit jerk ... hihihi ...


Sekarang nie kandungan aku dah 7 bulan & setakat nie Alhamdulillah la semuanya okey2 jerk cuma tu la darah aku nie makin lama makin cair , maybe pasal baby makin membesar kot . Aku nie lak agak liat nak makan ubat , kekadang tu lupa .... Dua ari lepas aku pegi check up & darah makin cair , kena bebel lagi aku & doktor bagitau kalau lagi 2 minggu makin cair , doktor akan rujuk aku terus ke hospital & adalah suntikan khas untuk pekatkan darah aku .... Seriau lak aku dengar coz aku nie dah paling takut dengan injection ..... so aku berazam akan makan ubat seperti yg diarahkan tapi pagi tadi aku dah fail coz terlupa .... Lupa lak nak bagitau .... aritu selain check up biasa , aku kena injection kancing gigi . Adoiyai ... sakit beb ... kebas tangan kanan aku nie masih terasa lagi sampai sekarang tau .... Lagi 2 minggu nak kena amik darah lak .... tension aku tau tapi xpela yang penting baby aku sihat . X sabar lak nak tengok muka dia yg kuat menendang wat masa nie . Bak kata myluv hubby , dia tengah main volleyball tu .... sengal tul myluv hubby nie tau , celah mana ada bola dalam perut aku nie pun , aku x tau ... hahahaha . Bila dah dekat2 nak bersalin nie , aku tengok anak aku yg second nie macam dah tau jerk yang dia nak dapat adik ... Dia dah tau mana bakul baju kotor , mana bakul pampes kotor & dah paham cikit2 la kalau aku suruh .... Merajuk pun dah pandai tau , paling kelakar kalau dia merajuk .... muncung boleh buat sangkut baju tau , buat peyidai pun boleh kot .... Anak yg sulung pun aku perati dah pandai pujuk & jaga adik exspecially bila aku marah adik dia , nanti dia akan panggil adik dia & dia peluk ..... OMG soooo sweeeeeeeeeeeeeeeeeetttttttttt la kakak .... Terharu la rasa hati keibuan aku nie ...Alhamdulillah Allah kurniakan aku anak2 yg comel & cerdik .... syukur sangat ....


Makin lama mata aku nie makin ngantuk la , jari lak dah kematu nie ... mood pun dah beransu2 ilang nie ... Aku stop sini dulu la ye . Esok2 aku update lagi yerk , jangan boring tau membaca blog aku nie & nantikanlah my next update .... hopefully ada la yg menarik aku leh syer ye ... Sekarang pun jam dah pukul 5.30 pagi & orang pun dah start ramai nie .... Okey byeeeeeeeeeeeeeeeeee ............... SEE U NEXT UPDATE ... WASSALAM .......... MUAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHH (",)


No comments:

Post a Comment