Friday, September 2, 2011

KiSAh RayA

Assalamualaikum semua .... & selamat pagi !!!!!!!!!!!!!! x lupa ucapan selamat hari raya to you all semua ..... Mesti memasing masih dalam mood raya kan ???? Almaklum la kan ari nie baru masuk raya ke-4 .... & rasa2 aku esok pas balik keje pagi mesti ada sesetengah dari korang yang akan balik ke kampung . Hopefully selamat la hendak-Nya perjalanan korang nanti ye .... Keje waktu malam nie memang la x berapa nak best coz saat nie mata aku tetiba lak mengantuk padahal tadi dah rehat da 2 jam tapi biasa la mana nak cukup rehat 2 jam ... hehehehe .... Dah nama pun keje kan takkan nak rehat & tido 8 jam lak kan ?????

Ari nie aku nak ceritalah cikit pasal raya aku & family aku & harap korang semua xlah boring ea .... Sehari sebelum raya tu syift aku kan balik dari keje malam so balik tu dapat la aku buat apa2 persiapan yang masih x siap . Mula dah plan da balik tu nak buat macam2 tapi bila dah sampai umah jerk & nampak la tilam yang empuk , semua x menjadi coz aku bantai tido ... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz ... nak buat macamana kan kalau dah mata mengantuk ... hihihihi ... Mula tu nak tido dalam 2 @ 3 jam jerk tapi last2 terlajak sampai la ke pukul 2 ptg , tu pun aku terbangun pasal myluv hubby dah nak pegi keje .... Bangun tu pun ala2 x mau bangun jerk tapi paksa gak diri untuk bangun . Pas myluv hubby pegi keje jerk aku terus mandi & solat pastu pegi ke dapur terus rebus ketupat moden .... hahahaha ...

Dalam masa aku tengah rebus ketupat tu aku kuarkan la segala ayam & daging yang dah membeku dalam peti ais tu .... Pastu lepak2 jap dengan anak2 sambil tengok tv , rancangan kat tv pun xde yang best .... bosan tul la .... Aku start masak dalam pukul 6 ptg kot & first dish yang aku masak ialah rendang daging coz daging kan lambat nak lembut pastu dituruti oleh ayam masak merah & kuah kacang . Kuah lodeh aku plan masak pagi raya jerk pasal sayur lodeh kan pakai santan & aku takut kang cepat basi ... Tung tang tung tang kedebak kedebuk akhirnya siap gak aku masak dalam pukul 11 malam .... Pas siap2 masak kena lak kemas & tukar cadar kat bilik anak coz anak2 aku memasing dah menguap2 ngantuk dah ... sian lak aku kat diorang & nasib baik la diorang x kacau masa aku tengah memasak kan ?????

Pas jerk siap masak & tidokan anak2 aku ingatkan nak la sembang2 dengan myluv hubby tapi baru jerk aku baring2 kat sofa sedar2 jerk rupa2nya aku dah ada atas katil ... myluv hubby pun dah tertido ... Laaaaaaaaaa .... bila masa lak aku masuk bilik nie ???? xkan myluv hubby angkat aku kot ???? x mungkin pasal badan aku dah makin berat ... hehehe .... Hurrrmmmmmmmmm .... dalam aku berfikir2 tu terus aku tertido balik & yang kelakarnya pagi raya tu aku terlajak bangun ... kehkehkehkeh ... Bangun terus kejut myluv hubby coz dia keje pagi tu .... X sempat nak bermaaf2an aku pagi tu & anak2 pun x sempat nak mandi , terus aku hantar myluv hubby pegi keje coz pagi tu aku nak pakai kete ...

On the way hantar myluv hubby pegi keje tu , kitorang singgah la kat petronas untuk isi minyak & masa tu la baru myluv hubby perasan yg tayar kete kitorang tu dah bocor ... Mula tu myluv hubby pam la angin & memang dah x boleh pasal tayar tu memang dah bocor & dah xleh guna . Apalah nasib kitorang pagi tu , dalam pakai baju melayu tu myluv hubby kenalah jadi pomen kejap tukar tayar spare .... Cian kat myluv hubby kan ???? Dalam hati aku ... " duit lagi " hurmmmm .... sabar jelah kan ??? Tapi kalau nak cari kedai tukar tayar pun memang xde yang bukak la pagi raya tu so aku terpaksa la berhati2 dengan tayar spare nie coz ada tertera "temporary use only" ... hehehehehe .... Rasa nak nangis pun ada gak pagi tu coz dah la x raya , kete lak buat hal ....

Petang dalam pukul 2.30 ptg pegi airport dengan anak2 pakai baju baju raya tu .... xde pegi mana pun cuma pegi amik myluv hubby jerk pun .... hahahaha ... On the way nak balik tu kat dalam kete , aku & myluv hubby ada bincang2 nak pegi mana nie ???? Mula tu aku col jiran lama aku tanya dia ada kat umah x ??? xde coz balik kampung pastu col pulak bekas pengasuh aku & tanya ada x kat umah ??? Sib baik ada coz kampung dia jauh kat sabah nu .... Kira lama jugak la kitorang beraya & borak2 kat umah pengasuh aku tu ... Seronok lak tengok anak2 aku main2 dgn anak2 pengasuh aku tu ..... memasing melepaskan rindu kot ..... hahahaha ... Lepas sejam lebih macam tu terus kitroang balik coz myluv hubby nak rehat , lagipun malam nanti nak keje malam lak ....

Oleh kerana umah aku xde orang datang pagi raya tu , malam myluv hubby nak pegi keje tu aku bawakkan lah dia segala rendang , ketupat , sayur lodeh & apa2 yang patut pasal kang kat umah xde yang makan tambah la membazir .... & malam tu aku tido awal pasal ngantuk gila padahal xde buat apapun ... hehehe .... Bangun pagi aku malas nak masak pape coz makanan pun banyak lagi so tinggal panaskan jerk .... Pagi tu aku cuma buat milo panas & entah la kenapa rasa macam malas semacam jerk .... Pas mandikan anak2 & buatkan diorang susu , aku boleh tertido balik .... hisshhhhhhhhh pasal apa pun x tau la ... Sedar2 dah tengahari . Bangun panaskan semua lauk pasal nak bawa ke tempat keje , maklum la petang tu aku kena keje ... Elok jerk aku dah siap panaskan lauk & isi2 dalam bekas tetiba lak ada orang bagi salam . Aku kuar tengok2 ada la 7 orang member myluv hubby datang beraya .... Hurmmmmmmm cam hampeh jerk tau semalam xnak datang , ari ni lak datang . Terpaksa la aku kuarkan semua makanan yg aku dah bungkus tu bagi kat diorang makan coz kalau aku nak masak pun dah x sempat ..... So x dapat aku nak bagi kawan2 aku rasa masakan aku ... hehehehe .... Tahun depan jerk la yek tu pun kalau panjang umur & diizinkan tuhan .....

Dah penat da nie rasanya menaip , naik kematu dah jari aku nie ... Aku stop kat sini jerk la ye .... esok2 aku free & mood baik boleh la aku sambung lagi ... itu pun kalau ada cerita yang nak diceritakan ..... WASSALAM & BYE2 .......... MUAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH .....

No comments:

Post a Comment