Sunday, September 25, 2011

sEKIAN ADanya ...

Assalamualaikum semua !!! Macamane rutin harian arini ??? ok ke x ??? ala kalau x okey tu harap banyakkan bersabar la ye mungkin tu semua ujian untuk menguji tahap keimanan kita .... hahaha .... Mesti korang tertanya2 kan nape aku gelak ??? Aku gelak pasal aku nie kekadang kalau bab menasihatkan orang memang mengalahkan ustazah bertauliah tapi bila diri sendiri ditimpa ujian , mulalah kengkadang tu ilang pertimbangan ... hehehe .... Biasalah kan manusia biasa , perempuan pulak tu so emosi lebih la .... hihihihi ... Macam biasa la ye aku doakan semua yang baca blog aku nie semoga sihat2 hendak-Nya terutama pada yg tgh pregnant macam aku ... Untuk arini aku sebenarnya x tau nak update apa coz macam xde mood jerk tapi sib baik la aku nie keje & ada kawan sekepala yg boleh gelak2 ... so ilanglah sikit tekanan perasaan aku nie ... EHHHHHHHHHHHHHHHHHH tertekan ker ???? Actually xde la sangat tapi ada la gak sikit2 terasa ati aka makan ati tu .... Biasalah kan aku nie kan perempuan , sekali dua tu leh la trima kalau orang pandang serong pada kita tapi kalau dah banyak kali , ati mana yang x sensitif kan ???? Korang pun kalau kena mesti akan tension kan ???? Ala malas la nak cerita pasal hal nie , buat ilang mood jerk tapi korang jangan lak pikir aku nie gaduh dgn myluv hubby ke , gaduh dgn kawan sekerja ke apa ke cuma memang ada kena mengena dengan kerja ..... Pada yg kerja macam aku nie , tgh mengandung lak tu mesti leh paham kan so sendiri mau ingat la ye .... kahkahkahkahkahkahkahkah !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( ketawa dalam tangisan ... huhuhuhuhu )
Mula aku nak cerita pasal ujian darah aku ... Kan aritu aku ada cakap yang aku nie mengalami mild anemia masa mengandung & kalau benda nie makin teruk , risiko untuk aku menginap aka check in kat hospital memang tinggi nak2 sekarang nie usia kandungan aku dah 31 minggu . Aku kalau boleh nak mengelak sangat2 daripada duk spital coz aku rasa aku boleh kena banyak penyakit kot ... Iyela duk pikir macam2 , lagi2 kalau memikirkan hal anak2 dara aku yang 2 orang tu ... lagi la bertambah sakit aku nanti . Aku sepatutnya pegi check up ari khamis tapi oleh kerana khamis tu kan aku baru balik keje malam so mata pun ngantuk , pe lagi bantai tido la kat umah sedar2 jerk masa tu dah pukul 1.30 ptg ....hehehe .... Esoknya aku pegi klinik dalam pkl 11 pg dgn anak2 aku coz myluv hubby keje pagi . Sampai2 jerk kat klinik aku tengok kat klinik bahagian ibu & anak2 tu lengang gila . Otak dah start pikir da xkan la semua orang dah siap check up kot , ke klinik x buka ???? Ahhhhhhhhhhhhhhhhh sudah mampus la aku nie bila lagi nak datang nie ???? Masuk je kat bahagian pendaftaran tu , nurse tanya ada apa yek ??? Aku cakap la nak check up .... Nurse tu pun bagitau check up dari isnin sampai ari khamis jerk .... Aku x semena2 tepuk dahi coz aku lupa lak ari jumaat xde check up ... hihihihi ... Tapi nasib baik la nurse tu kata leh check up , alang2 aku dah datang kan ???? Sib baik la diorang accept ... fuhhhhhhhhhhhhhhhhh legaaaaaaaaaaaaaaaaaa ............... mungkin diorang accept pasal diorang pun nak tau tahap darah aku macamane kot .... hehehehe ... Nurse tanya gak la nape x pegi semalam ? Aku mula x tau nak jawap apa tapi aku putar cikit la , aku bagitau aku keje ... hahahaha ...
Pas daftar terus pegi makmal la nak check air kencing dengan check darah . Oleh kerana klinik xde wat check up untuk ibu2 mengandung terpaksa la aku tunggu lama cikit coz diorang ada wat pembersihan makmal . Pas 10 minit macam tu , nurse panggil & check la darah . Berdebar2 aku masa tu tuhan jerk la tahu coz kalau darah aku mangkin rendah terpaksa la aku dirujuk ke hospital .. ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pastu nurse sengih2 tengok muka aku yang dah terang2 tengah gabra ... hampeh tul la nurse nie tau (",) Dia tanya kat aku ' akak ada makan ubat x nie ????' Aku dah start la risau & aku bagitau aku makan ubat hari2 coz aku xnak kena tahan kat spital . Nurse tu terus senyum pastu dia bagitau aku xkan kena tahan kat spital coz darah aku dah ok ... Alhamdulillah syukur sangat pada Allah coz aku memang struggle gila nak naikkan darah aku . Mana xnye , dah la ubat tu besar warna pink , busuk ya amat lak tu tapi oleh kerana terpaksa ... aku telan jelah ... huhuhuhu & memang berhasil .... syukur sangat .... Pas check up kat makmal macam biasa la kena dengar lak leteran daripada nurse .. hahaha tapi kali nie kena jumpa doktor coz aku baru pas kuar spital aritu . Masuk jerk bilik , doktor tanyalah macam2 bla2 bli2 blu2 ..... pastu doktor suh aku baring coz dia nak ukur tinggi perut & nak scan baby . Part scan nie yang aku seronok nie coz aku nak tengok jantina anak aku sekali . Nasib baik la doktor nie sporting & dia check la sambil membebel bagitau aku mana kepala pastu tunjuk perut anak aku la apa la ... & doktor bagitau aku kalau ikut scan , dia tengok anak aku nie lelaki tapi aku jangan la over confident sangat . Manala tau pas kuar nanti perempuan , frust tertonggeng lak aku & myluv hubby ... hahahaha ... Ala aku x kisah la lelaki ke pompuan , yg penting sihat & comel ...

So kesimpulannya , kalau nak sihat tu makanla ubat seperti yg disuruh ye .... Jangan liat mcm aku nie kang nanti menyusahkan diri sendiri . Orang lain susah tu lantak aaaaa .... Lagipun aku serik betul kena tahan kat spital coz kena makan ubat macam2 pastu injection lagi .... aduh cukup la sekali ... Aku nie nak ikut dari kecik sampai sekarang masuk spital time bersalin jerk . Paling lama kena tahan masa bersalinkan mia , itu pun pasal demam kuning dia tinggi sangat .... hehehehe ... Pas bersalin anak yg ketiga nie aku nak merancang betul2 coz perancangan sebelum nie x berapa berjaya almaklumla kan ... huhuhu .... Lagipun kalau asik aku jerk yg mengandung kang ada yg bising lak , macam la aku jerk yg mengandung tiap2 tahun ... Susah betul kan kalau mengandung pun jadi isu . Okeyla kot sampai sini jerk untuk ari nie coz aku dah x tau nak bebel apa lagi , idea pun da kontang nie .... WASSALAM ....





No comments:

Post a Comment