Monday, August 29, 2011

MacAM - MACam RaGAM

Niat hati aku ari nie nk update blog tapi ntah nape la mood nie tetiba la ilang .... Cuba la korang bayangkan dari pukul 12 pagi tadi aku duk buka & belek2 blog aku nie nak update tapi x ter"update2" gak . Sekarang dah dekat pukul 2 pg baru la mood baik tu datang balik .... hishhhhhh ... buang masa aku tul tau .... Actually xde apa sangat yang nak aku update cuma saje jerk nak bercerita apa yg berlaku 2 3 ari nie .... Ala2 luahan rasa la gitu gamaknya ... hahahahahaha .... Hurmmmmmmmmmmm ..... kalau xde aral lusa kita akan menyambut raya kan ??? macamane persiapan korang ???? setel dah semua ??? mesti korang semua ada yang dah sibuk nak balik kampung kan ??? Walauapapun aku doakan semuanya selamat la yerk .... Aku xde buat persiapan apa pun cuma aku adalah beli barang cikit2 untuk masak hidangan pagi raya tu ... Aku dah beli da segala daging ayam & yang sewaktu dengannya coz takut kang kalau beli last minit ... stok xde pastu yang paling parah kalau kedai semua tutup ............. warrrghhhhhhhhhhhhhhh .... x beraya la jawapnyer .... hihihihi walaupun hakikatnya aku beraya 4 beranak jerk kat taman perumahan aku tu ... huhuhuhu ... Orang lain semua dah balik kampung , kalau ada pun x ramai orang ....



Petang tadi buka aku masak special cikit pasal turutkan permintaan myluv hubby almaklum la kan dah last2 puasa nie ditambah lak bazar semua banyak yg dah x buka .... hihihihi .... Tapi xdela special sangat pun coz cuma masak tomyam campur jerk pun ... Lagipun masak tomyam nie senang jerk main campak2 jerk pastu siap .... yang penting kena cukup garam & pedasnya ( nenek aku yg cakap ) ... walaupun aku nie selalu masuk dapur , dup dap dup dap jugak aku menanti waktu buka pasal takut tomyam campur aku x menjadi tapi Alhamdulillah sukses ... yeeehaaaaaa .... rasanya xde pedas sangat la kira okeyla tu . Bak kata myluv hubby boleh la kalau nak buka kedai makan ... hahahaha ( puji ker perli tu ????? ) Air lak simple jerk coz aku buat sirap laici jerk .... memang terbaek dari ladang la sedap dia .... hihihihi sendiri angkat bakul sendiri angkat ..... (",)


Keje malam aku ada bawak cikit pasal nak buat sahur kan .... Macam x caye jerk ari nie dah last sahur & esok pagi dah nak raya ... Rasa baru semalam jerk start puasa tetiba lak dah nak abis puasa . Aku bawak xdela banyak sangat kira boleh la kalau nak share makan 2 3 orang ... Kalau nak diikut betul2 rasa macam malas jerk nak sahur tapi xpe amik la berkat sahur tu kan ???? Kate bulan penuh berkat kan ???? Bila dah sahur makan tomyam tentu2 la xleh dicampur dengan milo & apa2 yg bersusu so terpaksa la aku minum air masak ... tu pun kena minum yang panas @ suam coz tekak aku nie xleh terima kalau air masak tu sejuk .... Pas jerk siap sahur terus masuk kaunter coz kesian kat Azham , lagipun nanti nak solat lagi pastu nak kena cover kaunter lain lagi ... Harap2 la pagi nie xde perkara remeh temeh berlaku , dah la ramai pagi nie pas balik keje terus balik kampung kan .... Aku rasa aku jerk yang x balik kot ..... Xpela raya bukan sekali tahun depan pun ada raya lagi ....


Semalam aku memang geram dengan myluv hubby tau ... Bukan geram pasal apa pun cuma geram pasal dia bayar zakat last minit ... Tu pun pegi bayar sembunyi2 takut kena marah dengan aku , mana xnya aku dah suruh pegi bayar dari 2 minggu lepas lagi tapi bila aku suh dia asik angguk2 jerk . Nasib baik dia dah pegi bayar kalau tidak mau aku bebelkan dia sampai pagi raya ... Almaklum la kalau nak suh aku membebel nie 3 hari 3 malam pun x abis , tunggu telinga tu menanah dengan tidak ajela .... Isteri kalau x membebel memang x sah ... hahahaha ...


Rasa2 takat nie jerk la yek bebelan aku .... lagipun esok dah raya kan ???? Sempena syawal yang penuh kemuliaan nie , aku ambil kesempatan yang ada kat blog aku nie untuk aku menyusun sepuluh jari memohon beribu kemaafan berjuta keampunan atas segala kesalahan zahir maupun batin almaklumla manusia ini tiada yang sempurna begitu jugak dengan aku .... Mohon maaf zahir & batin .... Wassalam ....






No comments:

Post a Comment