Monday, January 17, 2011

This is my story ....

Hari nie keje pagi dgn malam ... Adulah malasnya nak bangun pagi2 nie , bertambahlah malas apabila difikir2 yg aku & family baru jek sampai umah tgh mlm tadi dalam pkl 1 pg jauh nun dari Johor Darul Tak'zim .... 3 jam tu perjlnan klu ikut jalan highway .. Badan penat ditambah pulak mata yg mengantuk . Tapi demi kerjaya yg memberi rezeki kepada aku & anak2 aku gagahkan jugak diri ini ... hehehe . Bangun pagi pun ala2 malas jek , set alarm pkl 6 pg tapi bangun dah nk dekat pkl 6.40 pg ... hahaha .... sib baik lah terbangun klu tidak maunya aku terlajak aka bangun lambat la jawapnya . Pas mandi & makeup2 terus kejut myhubby utk hantar aku pergi kerja .... sian lak tengok myhubby yg ala2 liat nk bangun tu coz aku paham dia penat tambah ngantuk . Lgpun malam tadi balik dari Johor dia yg drive sorg2 sepanjang jalan & aku lak sepanjang jalan tido ..... huhuhu .... dengan keizinan tau coz dia tau esoknya aku kerja pagi ....

Kalau ikut plan asal aku & myhubby plan nak balik kampung pd 11hb januari 2011 tapi oleh kerana pd 10hb januari 2011 malam tu myhubby amik cuti so kitorg pun balik la awal satu hari .... konon2 nak suprise family kat kampung la .... malam tu kitorg gerak dari umah dalam pkl 9.30 mlm & sampai Johor dalam pkl 1 pg ... satu umah terperanjat besar bila kitorg balik awal exspecially my mother in law . Dah le org tua tu tgh x sihat kitorg lak bagi dia terkejut beruk terus dia SIHAT .... hehehe . Sihat pasal dia dengar suara cucu2 kesayangan dialah .... Mane tidaknya ... tengah sedap2 dia tido tiba2 dgr suara budak nangis , dia ingatkan dia mimpi jumpa mia tapi memang mia ada kat umah dia .... cian mak mentua aku . Tapi xpe mak , kitorg balik awal pasal kitorg sayang kat mak tau ....

Sepanjang kat kampung memang seronok maklum la kan sesekali jumpa pastu borak macam2 .... masing2 ada jek cerita yg nk diperdengarkan ... semuanya pun cerita pasal anak2 , tambah2 pulak sekarang nie kedua2 biras aku tgh mengandung . Biras aku yg first tgh mengandung 4 bln & biras aku yg kedua lak dah sarat dah 7 bln ... Bila tengok diorg mengandung buat aku rasa nk join the club lak tapi xlehlah pasal aku x sedia lagi utk penat nk jaga baby .... Lagipun penat jaga mia pun lum abis lagi .... hehehe . Aku nak rehatkan dulu badan aku yg lenguh2 nie , nak sambung balik urat2 yg dah putus masa bersalin dulu ... kuang kuang kuang ... maybe pas 3 tahun kot itu pun aku harap sangatla dpt baby boy tapi klu dah memang tertulis zuriat aku semuanya perempuan , aku terima seadanya begitu juga dgn myhubby ... dia x kisah janji zuriat tu datang dari benih dia .... Thank you myhubby .... that why i love u ....

Kitorg balik kampung nie sebenarnya utk kenduri arwah bapa mentua yg ke 40 hari . Diam x diam dah sebln lebih arwah meninggalkan kitorg ... sedey gile bila aku fikir2 balik . Untuk kenduri kali nie kitorg just panggil catering jek pasal mak pun x berapa nak sihat ditambah pulak dgn biras2 aku tgh sarat mengandung . Walaupun catering , mak mentua aku tetap jugak nk masak2 sikit pasal dia takut nanti sedara2 datang kang xde makanan pulak . Adalah dua tiga org jiran dtg tolong masak ... itulah bagusnya duk kat kampung , saling bantu membantu .... kat taman aku pun ada jugak tradisi tolong menolong nie tapi kureng cikit la pasal aku nie kurang bercampur dgn org .... padan dgn muka aku kan ... Kenduri malam tu Alhamdulillah berlangsung dgn selamat dgn kehadiran saudara mara jauh & dekat , seluruh jiran tetangga & jugak ahli2 surau . Kepada semua yg hadir pada majlis tahlil tu , terima kasih banyak2 kerana datang & mendoakan yg terbaik buat arwah ....

No comments:

Post a Comment