Wednesday, January 5, 2011

mak mentua aku sakit

Last week masa kerja petang aku kena datang awal untuk attand kelas EMS , kelas nie 1 jam jek . Pas kelas aku ajak la kak liyana g makan coz aku lapar giler tapi dia xmau pasal dia dah makan so aku ajak la Sofiah .... nasib baik dia pun nk g makan klu x makan sorang2 la aku . Tengah aku fikir2 nk makan apa tiba2 myhubby sms kate mak sakit , terus aku ilang selera nak makan tapi aku belilah gak makanan wat alas perut . Masa tgh makan tu fikiran aku dah bukan kat tempat keje lagi da tapi dah kat kampung fikir pasal mak entua aku .... sudahnya makanan aku x abis coz aku mati selera nak makan . Pas siap Sofiah makan trus masuk attand briefing & terus pergi ke kaunter .



Dalam pukul 5 tu aku call la abg ipar aku tanya pasal mak macamane ... dia kate dia dah anta pegi klinik pasal mak xnak pergi spital . Then dia pun cakap adik beradik lain semua balik & myhubby pun ada call dia bgtau klu xde aral pape kitorang pun akan balik gak . Serabut kepala otak aku kejap pasal mcm2 benda duk berlegar2 dalam otak aku sekarang nie , sib baik masa nie aku tgh rehat xlah aku tension sangat . Pastu dalam pkl 6 ptg myhubby call suh minta balik awal pasal kena balik kampung malam nie jugak coz condition mak makin teruk .... aku pun terus call kak noorzi minta pendapat dia & dia suh call DE klu nak minta balik awal . Masa aku call DE tu aku dah xleh nak explain pape pasal masa tu aku tgh nangis & yg aku ingat aku cuma cakap "mak sakit " terus DE bg balik awal ....



Sampai2 jek kat rumah dalam pkl 7 lebih aku terus packing barang2 nk blk kampung .... myhubby lak sibuk check2 enjin kete apa yg patut maklumlah kan nk jln jauh mlm2 . Masa tu aku hanya mampu berdoa mudah2an Allah panjangkan usia mak mentua aku coz aku lum cukup kuat utk kehilangan seorang lagi insan yg paling aku sayang dalam hidup aku . Lagipun aku lebih rapat dgn mak mentua aku banding dgn mak aku sendiri ... Mak mentua aku nie terlalu baik & aku amat2 beruntung dapat mentua macam dia . Pas siap packing2 barang mandikan anak2 pulak & kemas umah sikit2 .



Pas solat insya dalam pkl 9 mlm kot kitorg pun gerak & sampai la kitorg di kampung dalam pkl 1 .30 pg . Sampai2 jek terus aku jenguk mak mentua aku & masa tu dia dah tido da . Menurut kata abg ipar aku masa mlm sebelumnya mak mentua aku memang teruk coz asik muntah2 jek & masa dia bwk g klinik mak mentua aku dah lembik sangat dah ... tapi tu lah mentua aku nie tetap berkeras xmau g spital .... Aku kat kampung adalah dlm 4 hari & masa kitorg nk gerak blk KLIA pun , mak mentua aku lum baik sangat tapi nasib baik lah biras aku sanggup nk duduk & jaga mentua aku .... Aku bukan xleh & xmau jaga tapi aku ada komitment kerja yg perlu & wajib aku jaga . Harapan & doa aku semoga mentua aku cepat sembuh .... Aminnnnn

No comments:

Post a Comment