Friday, November 1, 2013

ALhamDuLiLLaH ... sELamaT ULanGTaHUn mYSeLf




Hepi besday to me ... hepi besday to me ... hepi besday to me ... hepi besday to meeeeeeee .... hepi besday to me ... Allah selamatkan kamu , Allah selamatkan kamu , Allah selamatkan kamuuuuu ... Allah selamatkan kamu ... lalalalalala ...   Alhamdulillah syukur kepada-Mu ya Allah atas usia yang masih dipanjangkan agar aku masih dapat merasai bahagia disisi insan2 yang aku sayangi . Diam x diam usia semakin banyak angkanya ... hahaha ... Tapi still perasan maintain sweet 16 okeh !!!!  Walaupun perasan sweet 16 tapi it time to change dear !!!! To be a better muslimah ... Syukur Allah masih berikan umur untuk aku perbaiki diri & moga perubahan ini berkekalan ... Insya-Allah .

Setahun yang lalu banyak dugaan ujian yang dilalui . Hati terkadang rasa ingin berputus asa mengapa hidup aku sering ditimpa duka & nestapa . Tertekan dengan kekangan hidup yang semakin hari semakin mencabar . Dalam kekalutan aku tercari2 kekuatan , ketabahan & ketaqwaan agar aku sedar ini semua qada & qadar yang telah ditetapkan . Akhirnya aku kembali kepada jalan-NYA jua . 

Diri ini insan biasa . Serba kurang serba lemah tiada yang sempurna . Aku sedar & tahu tidak semua suka akan diri kita . Tapi siapa la kita untuk menidakkannya ??? Suatu ketika , aku sering berfikir apa sebab orang x suka aku ??? Makin aku fikir makin tiada jawapan , makin tiada jawapan makin serabut . Akhir berfikir dapat jua jawapan " adalah lebih baik menghargai orang yang menerima kita seadanya daripada kita cuba mendapatkan kawan yang mungkin hadir hanya sekilas bayangan " . Aku tetap aku apa adanya . Gembira aku , sedih aku , duka aku , payah aku hanya aku saje yang mengerti . X perlu dikongsi & dicerita kerana tidak semua si pendengar yang setia bisa menjadi penyimpan rahsia kerana mereka kadang kala hanya berpura2 . "Hey U si penyebar cerita , aku sudah sedia tahu siapa kau tapi aku tidak sekejam & sekeji engkau . Hari ini , esok , lusa & seterusnya mungkin kau bahagia kerana memburuk2kan aku tapi INGATLAH balasan ALLAH akan datang tanpa kau duga & aku hanya mengaminkan saje " 

Aku kini bahagia dengan kehidupan yang tersedia ada . Semoga setahun yang mendatang , walau apa ujian yang datang menduga , ya Allah yang maha penyayang ...  Kau sertakan aku dengan ketabahan , kesabaran & ketaqwaan dalam menghadapinya . Tiada kepada yang lain aku meminta hanya la kepada-Mu ya Allah .... Amin ...


- WASSALAM -  

No comments:

Post a Comment