Sunday, November 10, 2013

CheCK Up fOr 7 MoNtH pREgNanCy

 
Baru lapang sikit suasana depan aku nie so leh la kan kekalau nak meng'update' story the mory aku utk dalam 2 3 ari nie .  Adakah update kali nie sesi luahan perasaan lagi ??? Ohhhh tidak tidak ... Cukup2 la sekali sekala meluah perasaan tu , kang orang benci pulak ... Itu pun meluah atas dasar aku da ilang sabar !!! So after meluah tu aku rasa lega sikit walaupun hanya sekadar pada blog yang x berapa popular nie ... hihihi ... But at least i'm happy now !!! Aku x perlukan kawan yang talam 2 muka . Lagipun kat tempat keje nie xyah nak ada kawan comolot sangat la coz semuanya x leh dipercaya !!! It better ada kawan baik luar dari dalam area keje kita . It just my opinion la ...  Okeh2 cukup2 cerita bab merapu nie coz kang ada yang MENGADU !!! Macam budak2 kecik , cikit2 mengadu cikit2 mengadu !!! Grow up la weyhhh !!! Geli tengok orang tahap mak2 nie mengadu ... jelek !!! 
 
 
Aku kan time pregnant nie paling x suka nak pegi check up . Bukan pasal apa tapi pasal xde masa !!! Pastu nunggu giliran jer da makan masa dekat 2 jam ... adoiyai ... Nie pulak aku kena datang check up every 2 week pasal diam x diam aku da pregnant masuk 7 bulan . Yang sebulan sekali pun aku letih , nie kan pulak 2 minggu sekali ... huhuhu ... Aku kan sebenarnya sangat la terkezut coz aku rupa2nya da pregnant masuk 7 bulan !!! Iye la ... rasa macam baru semalam tau pregnant tetiba da masuk 7 bulan . Itu pun pas nurse gitau . OMG OMG ... lagi 2 bulan nak bersalin nie !!! Tolong ada x ubat kurangkan sakit bersalin !!! Da la aku nie masih dalam kategori trauma lagi .... kihkihkih !!! Trauma konon , da tau trauma apsal x berhati2 di malam hari ???!!! Okeh xpe , pas bersalin nie aku nak oder cawat besi ... agak2 ada sesape jual x ??? kahkahkah !!!! 
 
Alkisahnya ari rabu aritu aku wat check up pas balik dari keje malam . Itu pun pegi x ikut oppointment yang klinik  bagi . Nasib baik x kena marah ... huhuhu .... Memula tu malas jugak la nak pegi pasal da totally penat keje malam tapi bila difikir2 kang tunda2 lagi la aku x pegi & of course la pulak nanti kena marah so nak xnak pegi la aku . Sampai klinik dekat pukul 10 pagi . Omak ai ramainya orang !!!! Sure2 la menunggu berjam2 nanti nie ... Nak tunggu giliran menimbang pun dekat setengah jam . Berat aku pulak time timbang dari 52kg 3 minggu lepas naik 56.5kg then tekanan darah pulak turun jadi  100/60 . Bila nurse tanya nape tekanan darah rendah ??? Aku jawap maybe penat pasal malam tadi keje kot . Nurse angguk2 jer tapi xde la bising pasal berat aku yang naik mendadak tu . Pastu pegi makmal pulak check darah & alhamdulillah naik 10.9 kepada 11.2 . Tapi xleh nak happy sangat coz tu pun atas pagar jer pasal kandungan da 7 bulan ... huhuhu ... 
 
Pas settle check darah kat makmal pegi balik kat klinik ibu & anak . Tunggu la giliran sampai naik lebam mata aku menahan ngantuk tapi xleh nak tido coz badan x berasa selesa kerusi keras pastu ditambah pulak sana sini dengar budak2 baby nangis  . Baby nangis okey la leh sabar , nie budak da tahap umur boleh kena tendang kalau buat perangai nangis apa nak buat ??? Yang mak budak nie pun satu hal , da tau anak tu da besar tinggal jer la kat umah . Kan ke buat malu diri sendiri jer jerit2 depan orang marah2 anak !!! Anak pulak jenis yang saje nak tunjuk perhatian .... haaaa memang nasib la !!! 
 
Tunggu punya tunggu dekat 11.30 pagi baru nurse panggil masuk bilik . Macam biasa first2 check degupan jantung baby dulu & once again syukur degupan jantung baby normal . Semuanya okey alhamdulillah coz darah pun da okey naik cikit walaupun atas pagar TAPI bila nurse tengok tang berat badan jer terus dia cakap " apsal naik banyak sangat nie ???!!!" Aku senyum jer jawap " ntah la xtau coz selalu timbang kat ofis memang  naik tapi saya ingat penimbang tu rosak ". Xde la pulak nurse tu membebel lebih2 tapi aku kena jumpa doktor pulak pasni . Adoi baru ingat da boleh balik !!!  Nasib baik masa tunggu masuk bilik doktor tu x lama sangat . Doktor pun x bebel apa just tanya samaada family aku ada darah tinggi ke x ??? Aku geleng je la ... Yang x bestnya berat badan & tekanan darah aku akan dipantau !!! Maksud ????  Seminggu 2 kali aku kena datang klinik semata2 untuk check tekanan darah !!! 
 
Okey la doktor ye lagi 2 minggu kita jumpa lagi ... hihihi ... Balik tu sempat jugak aku beli pisang goreng dengan keledek plus air kelapa coz da x tahan lapar giler dari pagi perut x makan pape pun !!! Berkenaan check tekanan darah tu aku rasa boleh kot check kat klinik panel . Boleh kan ??? Iye la da alang2 kalau time tu kena aku keje , baik aku check kat panel jer . Xyah la aku nak susah payah nak ulang alik . So keje pagi tadi aku pegi la check tekanan darah kat klinik panel . Hampeh tul coz tekanan darah aku makin turun !!! Dari 100/60 turun  95/57 .... Nape ek ??? Nak kata aku pening2 kepala xde pulak . Risau pulak aku !!! Hai jadi stress pun iye jugak nie . Tapi so far baby gerak okey jer ... Mudah2an xde pape la kan ??? Kengkawan yang baik budiman doakan yang baik2 untuk aku & baby ye .... 
 
 
 
- WASSALAM - 
 

No comments:

Post a Comment