Sunday, September 15, 2013

HaRGai BuKAn SiJiL PeNGharGAaN !!!

 


 Kalau korang perasan , beberapa bulan lepas langsung aku xde update pape kan ??? Ha ... tu la masa yang aku very2 MALAS ya amat .... huhuhu ... Aku rasa malas jer , yang aku suka time tu adalah tido !!! Yes betul time tu bulan puasa & pastu raya tapi bila hati x happy semuanya jadi x seronok . Puasa tetap puasa macam biasa walaupun morning evening  night sickness datang x kira masa . Sehari muntah 4 5 kali pun still gigih puasa ko !!! Memang sedaya upaya la puasa . Tapi time keje memang wajib standby tong sampah disisi coz aku x tau la kenapa aku x boleh nak telan air liur aku sendiri & aku rasa macam air liur aku nie lebih banyak  dari biasa . Bila aku scodeng2 google rupa2nya tu adalah salah satu simptom diawal2 pregnant . Pelik kan ??? Tapi alhamdulillah sekarang semuanya da ok back to normal . Korang ingat seronok keje keje tong sampah kat sebelah ??? Sekejap2 nak meludah ... sekejap2 nak meludah ... Aku sendiri pun seksa , apakan pulak member yang keje sama kaunter dengan aku kan ? Nasib baik la diorang nie semua jenis memahami .

 Pastu bila tiba raya , aku raya la coz da dapat giliran cuti raya kan . Happy tetap happy coz 4 tahun sekali merasa beraya dengan famili tapi sepanjang aku kat kampung xde satu orang pun famili aku termasuk keluarga belah myluv hubby yang tahu aku pregnant !!! Masa tu memang da boleh terima hakikat aku pregnant tapi xde langsung nafsu nak bercerita kat famili . Kenapa ? Aku pun xtau ... hihihi ... Lepas balik dari cuti pun aku still di'mood' yang sama iaitu malas . Kiranya setiap inci umah aku tu x berapa nak kemas la janji xde sampah . Baju pulak memang myluv hubby la yang kena basuh coz aku memang x rajin langsung . Sudah la nak membasuh tu malas , melipat lagi la malas maka bergunung2 la baju dalam bakul sampai  baju dalam almari pun hampir habis ... kehkehkeh !!! Ada yang kata diawal2 pregnant memang kita kuat tido , asik x larat malas semacam tapi entah la ... Ini bukan setakat pembawakan tapi maybe effect dari ketidakredhaan ... huhuhu .... Agak2 betul x ?

Then one day tu aku xtau la apa angin yang melanda diri aku tetiba aku menjadi diri aku kembali . Ceewwwwaaaahhhhhhhhhh poyooooo !!!!!!!!!!!!!!!! Bangun subuh selalunya aku tido balik tapi kali nie aku cuba gagahkan diri x tido then boleh pulak aku mengemas rumah x renti dari tengahari membawak ke malam !!! Aku sendiri pun pelik apatah lagi myluv hubby . Dari ruang tamu , bilik tido aku bilik tido anak , ruang tengok tv dapur bilik air semua aku kemas cuci vakum & mop !!! Tilam yang da berbulan x bercadar tu kembali bercadar . Niat ati nak asing2kan wardrobe aku & myluv hubby  yang da sekian lama teebengkalai pun aku buat aritu jugak . Penat memang penat tapi aku still x puas ati , siap belek2 apa lagi yang x kemas ... kehkehkeh !!!  Myluv hubby yang balik keje petang tu pun suprise !!! Dia hairan + pelik + ajaib + x caya = terkasima !!!

Hubby : Aik ??? Abang mimpi ker ?
Aku : Tu baju abang dengan ibu , ibu da asing2kan da ... So semua dalam almari ujung tu 
Hubby : Ha ... macam nie la bagus baru betul ada isteri ...
Aku : Alah ... kalau kemas pun bukan tau nak hargai ...
Hubby : Apa kalau kemas umah tu nak kena bagi sijil penghargaaan ??? Tu kan da memang tugas isteri ...
Aku : Bukan suh bagi sijil tapi hargai la orang da kemas . nie tidak , orang da kemas cantik2 bukan tau nak jaga ... tau2 je da semak balik 
Hubby : Biasa la anak2 kecik lagi ...
Aku : Alasan !!! Macam abang kan kalau da basuh baju pastu ibu x tlg jemur pastu kadang abang da jemur , ibu x angkat .. Apa abang selalu cakap ??? X tau nak hargai langsung orang da tolong ... Ha sama la tu maksudnya kan ???
Hubby : ......... ( diam seribu bahasa ) Da2 korang jangan main kat bilik ayah . Bilik ayah da cantik !!!  ( Tetiba tukar tajuk )


-WASSALAM-



No comments:

Post a Comment