Sunday, September 15, 2013

DiORanG NiE SukA kE X eK ??? HuRrMmM ...


 
Senyap seketika bukan bermaksud tiada apa yang nak diupdate cuma tengah mencari masa & ruang yang sesuai untuk menaip . Kengkadang cerita tu ada tapi timing lak x kena nak menaip . Kadang cerita ada , timing kena tapi xde mood la pulak . Ala ... aku nie bukan blogger yang aktif pun nak mengupdate 5 6 cerita dalam sehari ... huhuhu ... Maklum la gejolak perasaan x berapa nak stabil sekarang nie , sekejap ok sekejap x ok ...kehkehkeh !!! So anybody care ???!!! X kisah pun !!!

Okey guys aritu aku da luahkan apa yang terpendam dalam lubuk hati aku . So what did u all think ??? Sometime kita x boleh tipu diri sendiri tentang sesuatu yang kita x suka walaupun begitu hebat kita berlakon kengkonon kita suka giler . But now , aku boleh terima hakikat yang x lama lagi aku bakal menimang cahaya mata yang ke-4 . Bersyukur aku tidak melakukan sesuatu yang BODOH !!! In fact anak2 aku pun da tau da bulan 2 tahun depan diorang nak dapat baby baru kecuali Danial la lum tau apa lagi . Cian dak bucuk nie , x cukup manja da nak dapat adik lagi . Xpe Danial , mana tau nie baby lelaki dapat la awak geng kan ??? Insya-Allah .... Amin .... (",)

Bercakap bab anak2 yang da x sabar nak dapat adik baru nie kengkadang buat aku tergelak jugak coz anak aku yang sulung tu boleh berfikir jauh lebih dari aku ... Maybe pasal dia kakak kan ? 

Yana : Ibu , ayah cakap tahun depan bulan 2 ibu nak beranak ea ?
Aku : A,ah ... Nape ???
Yana : Abih baby Danial tu macamana ?
Aku : Macamana ? Macamana apa ? ( Muka kerut , pelik jap )
Yana : Iye la ... kalau ibu da dapat baby baru nanti sape nak jaga baby Danial ? Da la Danial tu kecik lagi kuat nangis ...
Aku : La ... ibu la jaga . Yang kakak susah ati nie kenapa ???
Yana : Nanti ibu da dapat baby baru jaga baby baru , kakak yang kena jaga Danial pulak ... 
Aku : ???? Dont know what to say ... no word !!!



Okey la korang , berdasarkan perbualan diatas ... apakah maksud anak aku sebenarnya ? Tengok dari cara dia macam suka tapi dari soalan diatas macam x suka kan ??? Hurrmmmm entah la ... Yang sewajibnya aku lakukan sekarang adalah memperbanyakkan ibadah kepada Allah kerana Dia saje la yang maha mengetahui sirah hidup aku . Moga2 lahirnya zuriatku ini nanti memberi seribu satu keberkatan & kerahmatan dalam hidup aku & keluarga . 
 
-WASSALAM-

No comments:

Post a Comment