Monday, July 2, 2012

JoM maSAk

    Penat keje pagi x abis lagi balik keje petang masak pulak untuk menu jualan malam iaitu Mee Kari  .  Balik tu dengan Kak aida terus pegi kedai cari lak bahan2 untuk masak Mee Kari . Tengah on the way nak sampai umah tu , myluv hubby sms suh belikan air cendol @ ABC coz cuaca panas dengan belikan goreng pisang kalau ada orang jual . perrggghhhhhhhhhhhhhh ... mana la aku nak cari kan ??? Nasib baik la ada orang jual cendol tapi goreng2 pisang xde orang jual kan so x dapek la den nak nolong . Lepas anta Kak Aida balik , sampai je rumah x sempat duduk aku terus tukar baju & cuci muka  . Lepak jap dalam 5 minit aku terus masuk dapur siap2kan bahan untuk buat Mee Kari . Thank you so much to myluv hubby coz dah tolong rebuskan daging & da siap dihiris2kan ... Haaaa nie yg buat sayang cikit nie ... huhuhu ... cikit je xleh banyak2 , kang pemalas balik ... huhuhu ...

   Sementara aku kat dapur tengah kelentang kelentung masak , myluv hubby kat depan sambil tengok tv sambil tengok anak . Yang sulung dengan yg tengah tu dah pandai bawak diri da xyah dijaga cuma perati je la apa yg diorang buat , apa yang diorang main . Paling penting pintu pagar tutup .... huhuhu ... Si kecik tu la sikit2 duk merengek2 minta aku dukung . Bila tengok kesian pulak coz korang bayangkanlah balik2 terus pegi dapur x sempat nak pegang anak2 tapi kan myluv hubby ada so dia la tolong jaga . Yang geramnya myluv hubby nie bila aku bising2 suh amik baby leh pulak dia  cakap " danial !!! sini2 " tu yg hangin 1 badan tu ... Budak tu da la x paham apa , leh pulak dia cakap je tapi x gerak2 bangun amik baby ... hissssshhhhhhhhhhhhhhh sakit ati tau  ... Bersepah ruang tamu xyah cakap la kan tapi aku malas nak bising2 , buat penat je baik aku fokuskan masak mee lagi bagus . Biar lantak la bersepah pun ... hahaha ...

   Dalam pkl 5 petang kot pas myluv hubby mandi , aku dengar la dia macam bercakap dengan orang tapi aku x keluar tengok la . Pastu dia datang ke dapur suh aku kemas ruang tamu . Aku jawap la nape ???? Rupa2nya kawan dia datang mengejut dengan isterinya . Aku mula la hangin , orang sibuk nak masak kat dapur leh pulak dia suh kita nie mengemas ... HAMBOI2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Start la aku bising kat dia " haaaa ... nie la maksudnya yg selalu ibu suh abang kemas2 umah , so bila orang datang mengejut xde la sibuk2 nak kemas " Aku nak kemas masa tu ???? MEMANG X LA ... KEMAS SENDIRI  !!! So myhubby pun jemput la kawan dia masuk & pandai la dia cover line cakap " biasa la rumah bersepah cikit maklum yg mengemasnya sorang tapi yg menyepahnya 3 orang " Nasib baik aku x jawap balik " yg kemas memang la sorang tapi yg menyepah tu pembetulan , bukan 3 orang tapi 4 orang " kehkehkehkeh !!!

   Masa kawan dia kat umah tu memang aku tengah busy kat dapur so aku just salam isteri dia sebagai tanda pelawa dia masuk & myluv hubby la yg buat air ..Tu pun suh cari jus blackarant kat atas peti ais x jumpa . Mana xnya , orang suh cari atas peti ais ... dia pegi cari dalam kabinet cawan ... hurmmmmm ... suami2 ... Sementara diorang borak2 kat depan aku sambung la masak pastu x lama myluv hubby datang ke dapur . " Agak2 boleh hidang cikit x kat kawan abang ???" Xkan aku nak jawap x boleh pulak kan , nanti nampak sangat la kedekut tahap taik idung masin ... so aku pun hidangkan untuk kawan myluv hubby . Orang kata bila ada orang datang umah tu tandanya rezeki ... Alhamdulillah kawan myluv hubyy puji sedap Mee Kari aku . Kalau x silap da dekat2 pukul 7 kot kawan myluv hubby balik . 

   Jam da menunjukkan pukul 7 petang tapi makanan lum siap packing lagi so pe lagi kena la tingkatan tenaga walaupun masa tu tenaga da abis guna da ... kuikuikui ... Nasib baik la myluv hubby menolong bungkus membungkus . Settle bungkus membungkus , jam dah pukul 7.40 malam . Alamak ... dah time mandi nie . Capai je tuala terus pegi bilik mandi pastu pakai baju  , solat & make up simple2 ... ingat nk terus pegi keje tapi time tu pulak danial terbangun dari tido . Si kecik tu duk menangis2 minta dukung , myluv hubby lak tengah solat so aku pun capai la susu baring sebelah dia & susukan dia tup2 aku tertido lak almaklum la badan penat giler nie ... huhuhuhu ... sib baik la myluv hubby kejutkan , kalau x mau la aku tido terus x pegi keje ... hahahaha ... Apapun aku seronok coz nie semua untuk rezeki anak2 aku . 

Ok la semua , aku chalooo dulu ... Story will be continue ye... 

- WASSALAM -

No comments:

Post a Comment