Monday, July 30, 2012

JoM bALik KamPUnG !!!

Assalamualaikum & selamat pagi malaysia !!!!

Pejam celik pejam celik arini da 10 Ramadhan !!! Haissshhhh macam x caye je kan ??? Aku rasa macam baru semalam je aku puasa tup2 arini da 10 Ramadhan ... Dalam sedar x sedar cepat betul masa berlalu .... Memang la kalau kita mengira tu masa macam lambat bergerak tapi bila biarkan masa tu macam kejap betul berjalan tanpa kita sedar . Begitu juga la dengan usia kita nie , aku rasa macam baru semalam je jejak ke umur 20 an tiba2 arini baru sedar diri umur dah jejak ke angka 30 ... Eh2!!! lum lagi ... lum lagi  ... hihihihihi ... Tengok tu masih x sedar diri lagi kan ???  Nie yang marah nie ( dalam ati je ) hahahaha .... Macam baru semalam je kawin tup2 anak da 3 orang .... hahahaha ... Tu la kehebatan masa , ia bergerak mengikut detup yang sama setiap saat tanpa manusia perasan & bila manusia sedar ,  masa itu telah jauh bergerak  & manusia baru juga sedar terlalu banyak perkara sia2 yang mereka lakukan & tika itu je la manusia sedar tapi .... tapi sedar manusia hanya seketika & dalam detik itu jugak la manusia kembali pada perkara2 yang sia2 yang baru mereka sesali .... Mudah2an aku tidak tergolong dalam golongan itu tapi ramai antara kita yang begitu ..... :-/ Hurrmmmmm ... lagi 5 hari mesti lagu raya berkumandang di mana2 kan ??? Mula2 dengar memang la best tapi lelama bohsan gak ... huhuhu ... tapi lagu2 yang evergreen aku memang suka dengar walapun banyak kali dengar cuma lagu2 raya yang baru nie banyak yang mengarut ... Sudah la lirik mengarut2 & ntah pape ntah pastu muzik pun mengarut !!! sori aku x minat lagu raya baru kecuali lagu2 raya baru dari Dato' Siti . Dont know why maybe .... Hurrmmmm ntah la !!!

Ok stop talking about masa & lagu raya coz kalau kita citer pun 3 ari 3 malam x abis ... hahahaha .... but kita kena ingat masa selalu mendahului kita !!!  Sekarang jam di dinding pukul 3.35 pagi & dalam beberapa jam lagi aku akan bersiap2 . Bersiap ke mana ??? Macam serius je bunyinya tu cik kak !!!  Xde la bersiap kemana cuma bersiap nak naik bas balik ke kampung halaman di Batu Pahat , Johor . Ek eleh bikin gempak je ... takat naik bas ke kampung macam la apa sangat .... huhuhuhu ...Gempaknya bukan apa tapi nie la kali pertama aku balik kampung naik bas bersendirian !!! Myluv hubby & anak2 mana ??? Mesti soalan itu yang bermain2 dalam kotak fikiran korang kan ??? Betul x ???? Myluv hubby & anak dah balik dulu 2 hari lepas . Almaklum la aku x dapat cuti ( cuti tinggal cikit ) so aku kena tinggal la ... wuaaaaaaaaaaaaaaaaa !!! Kalau ikutkan myluv hubby balik awal tu pasal dia nak spend time lebih dengan family kat kampung nak2 dalam bulan puasa ni kan , alang2 dia dapat cuti kan ???  So kitorang bincang punya bincang , kitorang deside myluv hubby balik dulu dengan anak2 naik kete ke kampung & aku balik naik bas sendirian ... sedey kan ??? Sedey la sangat !!!! Ramai la orang balik kampung naik bas .... hahahaha ...

The first soalan yg bermain2 dalam otak nie korang tau apa ??? Mana nak tau tiket bas ke Batu Pahat ? Dari station mana ? So aku pun pe lagi terus search google la cari info mana2 bas yang gerak dari station2 bas berdekatan . Cari punya cari dapat la aku laman web Transnasional !!! & yang bestnya station bus terdekatnya Putrajaya central . Wahhhh !!! nie sudah bagus , maknanya aku boleh naik tren transit dari Klia ke Putrajaya so xde la aku pening2 kepala otak nak fikir nak naik bas dari mana kan ??? Sape nak hantar ??? Nak tumpang sape ??? Time2 tu jugak aku book tiket online & aku book tiket pagi pukul 9 pagi . Pagi tadi aku tanya da dengan kawan aku yang duk Putrajaya segala info2 yang penting . Maklum la first time nak naik tren transit pastu first time nak naik bas kan ??? Lantak la kalau korang kata aku nie hulu sangat coz dah memang betul semua tu first time bagi aku so admit je la ... hahahaha ... Mudah2an semuanya dipermudahkan oleh Allah S.W.T ... Insya-Allah ... Da rindu sangat ni kat anak2 terutama kat Danial la , si kecik tembam tu ... walaupun baru 2 ari berjauhan tapi rasa macam lama sangat !!! Kat myluv hubby x rindu ker ??? Mesti la rindu kan ... kan ke tu teman tido sekatil ( sebantal xleh x muat ) , makan semeja ( sepinggan xleh coz kat umah banyak pinggan ) & paling penting myluv hubby adalah orang yang paling penyabar dengan karenah aku terutama bebelan aku .... kahkahkah !!! Da memang dia sengaja nak kena bebel kot ... hahahaha !!!

Nasib baik la semalam aku x berseorangan kat umah coz ada jugak kawan yang sudi temankan aku ... hihihihi .... so thank you my dear sweet frenz Tik Azmuni  coz sudi temankan kakak yang penakut nie .. hehehehe ... Ala kalau xde teman pun aku balik je rumah pasal malas nak stay kat epot ... sejuk gilerr beb !!!  Aku bukan takut hantu ( takut sebenarnya ) tapi aku lagi takut dengan orang jahat , maklum la sekarang nie macam2 kes . Balik keje tu sebelum sampai rumah singgah kedai jap tapi nak beli apa ek ??? Borak punya borak dengan Tik , terkeluar la idea nak masak megi goreng udang . Pegi kedai beli la 1 paket ( dalam ada 5 bungkus ) megi goreng pastu beli 10 ekor udang . Aku nie kalau nampak udang yang besar2 memang geram rasa nak beli banyak2 je ... hehehehe ... Balik tu pas bersihkan diri terus aku masak . Srengggg !!! srenggg !!! ( bunyi menggoreng  ) siap 2 pinggan megi goreng udang & 2 mug milo panas . Perrrggghhhhhhhhhhhh sedap la memang layan la  !!! X caye sedap ??? Cer tanya Tik  .... kuikuikui .... Yang kelakar sangat tu kan , Tik tanya aku selalu tido pukul bape ??? Aku pun dengan selamba jawap aku selalu tido lewat tapi lepas je makan & lipat baju aku baring2 la tengok Tv3 , tup2 aku leh terzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz .... kahkahkah !!! Tersedar je aku tengok Tik da dalam bilik da start nak tido . Cam hampeh kan aku ??? Pagi tu bangun sahur pun cuma makan sebiji kurma dengan 1 cawan milo panas je .... Aku nie pagi2 sangat bukan leh masuk makan pun cuma bersahur tu kan dapat pahala walaupun dengan seulas kurma & 1 cawan air masak .... X gitu kawan2 semua ???  So aku amik berkat la di bulan2 puasa nie ...

Ok la my dear all reader ... aku full stop sini je k ... Next time aku update citer2 yang menarik tapi sorry la coz buat masa nie aku xleh la update2 gambar coz entah mana ilang wayar USB aku . Hopefully u all doakan semua urusan aku pagi nie berjalan lancar ye ... See u all soon !!! Bye !!! 

- WASSALAM -

No comments:

Post a Comment