Friday, July 13, 2012

GEraM TaPi LayAN jE La ...

Assalamualaikum semua ... (",)

Untuk entry kali nie aku nak lepas geram cikit , actually bukan lepas geram apa pun cuma saje nak citer apa2 yang patut & boleh diciter .... hihihihi ... Hangpa nak dengaq dak ??? Hamboi2 habaq bahasa kedah pulak minah jawa murtad nie ... hahahaha ... Ala aku tau ramai yang duk gelakkan aku kan pasai x reti cakap kedah nak cakap lak .. huhuhuhu ...TAPI !!!! ada aku kesah ko nak gelak ??? gelak la sampai guling2 pun aku  x heran pun .. uweeekkkkssss ... Ok cukup la takat nie aku merapu meraban ye so back on track . Eceh !!!! speaking london la pulak ... Haru biru betul la kan ???? Biasa la kan , kita kan keje kat internasional epot ... hahahahaha.... ( ketawa sambil tahan kentut ) kuikuikuikui .... achaner tu ???? Oiiiii cik kak , nak citer cepat la citer ... apa yg ko membebel pasal kentut2 lak nie !!!! ( bisik hati kecilku ) Sengal betul la ko nie .... :-> Ok2 saya minta maaf !!!!!!!!!!!

Rest day balik dari keje malam aritu aku memang tengah xde mood . Nape xde mood ??? Xyah korang tanya la geng , macam2 masalah berlaku tapi aku cuba la bertahan & bersabar . Insya-Allah semuanya akan kembali normal . Masalah apa ??? Xyah la pulak aku citer , baik aku simpan je elok2 dalam poket hati aku ... hahahaha ... Da la balik aritu kena gesa2 kuar cepat coz nak  passing anak kat parking . Biasa la sebulan sekali ari selasa pagi myluv hubby ada training so nak xnak kena la terima ... hehehe ... Kang nanti kata aku nie x memahami pulak kannn ??? Nasib baik la masa tu keje dgn orang yang sporting & memahami so sharp pukul 8 pg aku da gerak ke parking . Thank you so much buat geng yang sorang tu ye ...hehehe ... Tengah2 duk terkedek2 jalan ke parking tu myluv hubby sms kata dia sampai dalam pukul 8.20 pagi . Cam hampeh kan ??? Sabar jela aku nie .... Bila kita lambat dia tau lak bising tapi bila dia lambat ... bahasa lembut gigi dari lidah ... huh !!!

Turun je dari parking , aku tengok myluv hubby da tunggu da . Eleh baru sampai la tu ... huhuhu ... Lepas amik anak berdesub aku drive , sampai umah dalam pkl 9.15 pg . Pas mandikan anak2 & bagi susu , aku pun capai la toto bentang depan tv coz sambil jaga anak , aku nak TIDO !!!!!!!!! Boleh gitu cik kiah ???? Boleh je coz aku tido pun xde la tido mati just nak restkan mata dalam seminit dua ... hihihihi ... Restkan mata seminit dua konon !!! Dari kata restkan mata terus membongkang lebih dari dua jam , achaner tu ???? Nak buek macamana kalau mata da ngantuk kan ... huhuhu ... Nasib baik la anak2 aku nie walaupun aku tido , diorang main dekat2 toto tu je so xde la takut sangat . Yang kecik biasa la , bila ibu tido ... dia pun tido sama ...

Aku x hingat dalam pukul bape tau tapi aku geram betul dengan anak aku yang sulung nie coz asik kejut aku ajak pegi Tesco . Aku memang ada janji tapi xde la pegi pagi , maybe pegi petang2 cikit tapi dia duk menuntut nak pegi jugak . So aku pun bangun la walaupun masih ngantuk lagi then tengok je jam dah dekat pukul 12.30 tengahari . Patut la Yana da bising , mungkin bosan kot .... hahaha ... Bangun je terus aku mandi & siap2 then tukarkan baju budak2 bertiga tu . Pastu panaskan enjin kete jap sambil tu anak2 dah masuk dalam kete la . Tengah aku terfikir2 apa yang tertinggal tu , hati aku tergerak lak nak tpon kedai tempat aku betulkan rantai Yana . Budak kedai tu kata dalam masa 3 ari so kalau aku anta 7hb should be 10hb aku dah leh amik la kan ??? betul x kawan2 ???  First no aku call bos kedai yang angkat & dia suh aku call no budak yg jaga kedai , so aku call la ...

Aci : Hallo kedai ***** 
Aku :Hello , saya nak tanya .. rantai yang saya anta utk baiki da siap ke ???
Aci : Bila kaka anta ??? 
Aku : 7hb pagi ...
Aci : Boleh bagi resit no x ???
Aku : 3**8
Aci : Sekijap aaaa ... saya check dulu ...

Selepas 5 minit ..........

Aci : Aka sori ... akak punya rantai x siap lagi la ...
Aku : TAK SIAP LAGI !!!! aritu kata dalam 3 ari da boleh siap . Saya da odw nie .
Aci : Aka da bayar lum ???
Aku : Eh awak tengok la kat resit tu ... kan da bayar tu ( dah start hangin nie )
Aci : Oh ok2 ... Tapi kaka punya rantai tu x siap lagi
Aku : Abih bila leh siap ???
Aci : Maybe besok ...
Aku : Besok pulak ??? Lain kali jgn cakap dlm masa 3 ari ... Lagi kali ckp la dalam masa seminggu ke , 3 minggu ke setahun ke ... x pun cakap la dalam masa 2 tahun !!! ( da marah da )
Aci : Ok2 ....

* Aku gelar dia Aci pasal suara macam orang tua tapi kat kedai mengedik x hengat !!! Anyway aku respek dia coz dia relax je walaupun aku da sedikit marah kat dia ... hehehe ...

Walaupun tengah bengang still la aku drive pegi ke Tesco coz anak aku nie da meroyan sangat nak jalan2 so layankan je la . Anak sape ??? Anak aku kan ??? hehehehe  ... Sampai Tesco pusing2 cari barang cikit2 makan2 sampai la pukul 5 petang kot  . Ingat nak terus balik la tapi anak aku ajak lak pegi taman permainan . Hurmmmmm ...... anak2 .... So x jadi la balik , singgah la kat Dataran Nilai . Gumbira x boleh dicerita la anak2 aku nie , maybe diorang bosan kot asik terperap kat umah je .. Layan la diorang main2 kat situ jenguk2 jam da pukul 6 ptg so aku pun ajak la anak2 balik . Nasib baik senang diajak balik mungkin da puas main kot . Itu pun sampai umah dalam pkl 6.40 ptg .... Selamat sampai sebelum magrib . Aku kalau dalam magrib2 masih kat luar rumah ( dalam kete ) memang aku seriau sikit ... hihihi ... pengalaman mendewasakan ... huhuhu ...

Ok semua .... byeeeeeeeeeeeeeeeeee !!! muaaahhhhhhhhhhhhhhhhh !!!

-WASSALAM -


No comments:

Post a Comment