Monday, July 2, 2012

aKu & NAsI LemAK

Assalamualaikum ... (",)

   Hari nie memang hari penat aku coz pepagi seawal pukul 4 pagi aku da bangun & terus ke dapur MASAK !!!!!!  Untuk menu niaga pagi nie aku nak buat nasi lemak berlaukkan ayam goreng ataupun telur mata so mari2 sape nak order sila angkat tangan ... hihihihi ... Acah je ... hahaha ... Pagi bangun terus kuarkan santan dari peti ais pastu biarkan cair kejap pastu aku sambung tido jap ... hehehe ... X lama pastu aku bangun balik coz nak start masak nasi . Bahan lain macam ikan bilis , kacang tanah & sambal aku dah buat da malam sebelum aku masuk tido , so pagi nie tinggal masak nasi lemak , goreng ayam & goreng telur . Tupun malam tadi aku tido dalam pkl 1 pg . Kalau ikutkan mata yang ngantuk nie memang la pas siap2 bahan  nk terus tido tapi bila tgk kat TV3 ada citer best terus aku x jadi nak tido . Meleleh2 air mata menjejeh2 air hingus aku tengok citer nie , jap aku recall balik apa la tajuk citer nie ... Hurrmmmmmm .... Haaaaa!!!!!!!!!!!!!!!! Aku ingat da tajuk dia ... Tajuk citer nie Maharku Untukmu . Citer nie memang best nak2 kalau pelakonnya Ady Putra  ... Da la citer nie best pastu lagu tema dia pun best gak ... huhuhu ... Bersungguh nie aku kat kaunter search 4shared nak download lagi nie tapi hampeh xde la pulak ... Xpe la kita try tengok kat Youtube je la ye .

   Lepas layan citer kat TV3 ingat nak terus tido tapi suddenly pulak aku leh teringatkan rancangan faveret aku . Pe lagi kalau bukan MCM ... so terpaksa la sengkang mata lagi ... huhuhu ... Untuk episod kali nie memang mendebarkan coz dia punya mistery box punya la besar , kira Angah rajalawak pun leh muat 4 orang kat dalam tu  ... hahahaha ... Aku yg just tengok nie dah berdebar2 , apa lagi celebrity yg join tu kan ???? Dup dap ... dup dap ... dup dap ... ingat kuar la pokok ke apa ke rupa2nya kuar la mamat body builder ... so temanya adalah makanan kesihatan . Aku tengok kebanyakkan celebrity buat ikut tema tapi si AA tu bukan buat ikut tema tapi ikut suka .... hahahaha ... Dia sendiri yg ngaku tau . Tapi ok la kan at least masakan dia top 4 . Kau hader ???? hihihihi ... & yg menang sekali lagi Dato Fazley . Bila menang leh la pilih bahan utama untuk ujian ciptarasa . Terkezut beruk terkedu terkemam seketika Dato Fazley bila tengok dalam pantry tu ada guest judge iaitu Dato Siti Nurhaliza . Memang serius nampak sangat yg dia betul2 terperanjat ... hahahaha ... ekau da terkeno yop !!!!!

  Antara bahan yg disediakan karipap pusing , kuih jala & kuah kari dengan apa ntah lagi 1 tu aku  xtau la . Kiranya tiga2 nie makanana kegemaran Dato Siti la .  So dari 3 pilihan nie Dato Fazley kena pilih salah 1 & yang dipilih adalah karipap pusing ... Dalam ujian ciptarasa kali nie lagi sekali Dato Fazley menang coz karipap pusing inti sardin  dia , Dato Siti suka coz rasanya sedap ...  Kan suatu ketika dulu diorang pernah ehem2 so mestilah Dato Fazley tau inti apa yg Dato Siti sukan kannnn ???? Tu yang cakap pun tersasul2 pastu cover2 ... hehehehe ...  Lupakan je la kisah lama tu coz memasing pun da bahagia kan ??? Anyway aku suka coz Dato Fazley menang lagi ... Yahooooooo !!!!!!!!! Lepas rancangan tu abis terus aku tutup tv & masuk bilik peluk si kecik & terus ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ !!!!!!!!!!!!!

    Bangun pagi siapkan segala apa yang patut untuk nasi lemak . Masak punya masak , goreng punya goreng , rebus punya rebus , bungkus punya bungkus ... berangan punya berangan ... berangan ???? Eh xde3 !!!! hihihihi ... Tengok2 jam dah pukul 6.30 pg , nasib baik la da siap bungkus & asing2kan ... kalau x memang masuk keje lambat la jawapnya aku ... huhuhu ... Pastu terus mandi , solat & make up sikit2 . Panaskan enjin kete dalam 4 minit gitu terus amik Kak Aida lak  & boleh tahan gak la aku bawak kete coz nak kejarkan isi minyak pastu nak pegi park kete lagi  .

 Sampai2 je ofis memasing da siap siaga nak attand briefing ... fuhhhhh lega .... dapat la 1 markah ... hahahahaha ... Alamak lupa lak nak citer 1 kejadian nie . Gigih kau mek nak bercerita ... kahkahkah !!!!!  Citernya macam nie pagi masa tengah duk goreng2 telur tu , boleh pulak minyak tu memercik masuk kat celah2 kelopak mata  . Menjerit jugak la coz sakit boleh tahan la . Aku matikan api gas terus basuh muka tapi still sakit x abis lagi . Dalam duk tahan2 sakit tu tangan aku terus capai telur sebiji yg masih dalam peti ais , legaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!!!!!!!!!!!!!!! bila kelopak mata kena cengkerang telur tu terus sakit ilang cikit2 & boleh la continue mengoreng telur ... hehehehe ... tapi masa make up nak pegi keje tu mata still sakit cikit la tambah2 masa nak pakai eye liner ...  Nasib baik makcik kantin x amik MC kau , kalau x memjajau la memasing nak pegi cari sarapan ... hihihi

Ok bye2 semua ... Thanks sangat pada kawan2 yg support membeli nasi lemak aku tu  & tu semua rezeki untuk anak2 aku . Hopefully korang puas ati & kalau rasa x puas ati terus jumpa aku bagitau  . Aku terima & promise akan cuba perbaiki agar jadi lebih sedap & lebih mantoppppp ( bak kata shamsul ghau2 ) ... Love u all ketat2 ...muaahhhhhhhhhhhhhhhh (",)

- WASSALAM -

No comments:

Post a Comment