Thursday, July 26, 2012

CoRAt coREt !!!

Assalamualaikum ....(",)

First2 sekali aku nak ucapkan selamat menyambut bulan Ramdhan ( masih sempat lagi kot ) & Alhamdulillah selamat berpuasa kepada semua muslimin & muslimat walau dimana saje korang berada . Syukur pada Allah ... Ramadhan kembali lagi & sekali lagi Alhamdulillah kita di MALAYSIA aman & selamat maka dapatlah kita menunaikan bulan puasa ini sempurnanya .... Insya-Allah ... Kepada negara2 Islam yang sedang bergolak sama2 la kita di negara yang AMAN & TENTERAM nie berdoa semoga mereka semua selamat & dapat menunaikan puasa sebaik & sesempurna yang mungkin ... Insya-Allah ... 

Haaaaa ............ Korang2 nie pose ke tidak ??? Hopefully pose la ye ... jangan pulak bulan2 pose nie ada yg tetiba diserang macam2 penyakit yg kononnya menyebabkan korang xleh pose kannnnn ???? Penyakit yg paling popular di bulan pose sape tau ???? Of course la penyakit gastik kannnnnn ??? So kalau sihat boleh berpose tu , pose la ... Kang nanti kun faya kun tuhan bagi penyakit tu betul2 ... padan muka korang nyesal x suda lepas tu  !!! Cerita banyak pun x guna coz memasing dah akil baligh & confirm dulu2 masa kecik mak ayah da anta sekolah agama & didik sebaik mungkin tentang agama kan ??? Ala setakat pose sebulan dalam setahun xkan x boleh ??? Tuhan bagi 11 bulan makan la puas2 & sebulan je pose , xkan xleh kan ???  Aku nie bukan apa & xde la pulak aku kata aku nie alim sangat tapi aku still beringat & sentiasa mengingat . Aku kadang sedey dengan sesetengah kawan nie ... sudah la ibadah solat entah ke mana pastu bila time ramadhan pose pun tidak . sayang sangat Islam hanya pada nama ... & please la ye pada yang x pose dengan sengaja tu tolong la jangan ajak kawan lain x pose sama ( x tuduh sape2 tapi kalau sape yg terasa tu cepat2 bertaubat ) ... 

Bila cerita bab pose nie ... aku nak story la pasal anak sulung aku Yana , kan tahun nie da 4 tahun ... so tahun nie adalah tahun pertama dia berpose & Alhamdulillah setakat semalam ( 5 ramadhan ) dia berpose penuh . Tahniah sebenarnya pada myluv hubby coz dia yang yakin anak sulungnya tu boleh berpose . Aku memula memang x yakin & risau takut2 dia xleh tapi dengan dorongan & rangsangan ayah tercinta , yana setakat nie berjaya la ... hehehehe ... biasa la  kadang hati ibu nie cepat x sampai ati kan ??? First day yana pose tu memang la dia ada merengek2 minta makan minta susu coz budak mana la tahan kan ??? Tapi myluv hubby la yg duk pujuk2 siap peluk2 usap2 rambut dia suh bertahan . Aku pulak bila tengok dia da merengek2 macam tu suh la berbuka je kalau x tahan kira pose setengah hari la kan .... last2 aku pulak yg kena marah dengan myluv hubby  coz cara aku tu salah katanya . Myluv hubby  marah la sepatutnya aku kena galakkan dia supaya kuat semangat & jangan layan sangat tektik merengek yana tu . Aku bukan apa , kesian ... Setakat semalam yana da xde merengek2 lagi da malah semakin bersemangat nak berpose coz ayah tercinta da berjanji jika yana pose penuh selama 30 hari , ayah akan hadiahkan sebuah basikal !!!!! yeaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh !!! Myluv hubby kata dia xmau bagi duit coz nanti sampai ke besar buat pape nak upah duit je ... Myluv hubby belikan basikal nie sebagai ganjaran kalau yana pose penuh ....

Lebih kurang 3 minggu lagi kita da nak beraya ... korang da buat persiapan lum ??? Hurrrmmmmm .... aku xde la beriya sangat buat persiapan tu tapi lebih kepada untuk anak2 la . Untuk anak2 dara aku yang 2 orang tu aku da tempahkan sorang 2 pasang baju kurung & aku sediakan sorang 2 pasang baju untuk berjalan beserta sorang sepasang kasut . Cukup la tu kan ???  Untuk anak teruna kecik yang comey2 tembam tu aku buatkan sepasang baju melayu ..... hihihihi .... x sabarnya nak tengok dia pakai baju melayu dengan kopiah .... mesti encem kan ???? Encem macam ... emmmmm .... ayah dia !!!! ( myluv hubby jawap ) Uweeeekkkkkkkkkkkksssssssssssssss ( muntah ijau ) perasan !!! hahahaa ..... Cukup la sepasang baju melayu kan bukan nak kemana pun ... huhuhu ... Baju jalan aku nak beli siap 2 pasang dengan kasut sepasang ... Baju kurung dengan baju melayu tu aku da tempah da dengan jiran aku suh buatkan & baju jalan tu aku plan beli kat kampung kot coz ujung bulan nie aku balik kampung kan .... Gitu2 je da abis dekat rm200 tuk baju kurung dengan baju melayu , tu belum beli baju jalan pulak ... mau terbang lagi rm200 lebih tapi xpela coz tu dah memang tanggungjawap kita sebagai ibu bapa kan untuk menyediakan sebaiknya ??? Lagipun bukan tiap2 bulan aku belikan baju baru tuk budak2 tu ...

Untuk anak2 aku da list da apa yg nak dibelikan ... Hurrmmmm ... untuk diri sendiri & myluv hubby xde ker ???? Insya-Allah ada ... actually aku da tempah sepasang baju kurung untuk diri sendiri ( bayar pun sendiri ) & kalau ada rezeki lebih  nak la beli sepasang baju kurung yg da siap ( baju yg ada batu kilat2 tu ) & untuk myluv hubby aku plan nak belikan baju melayu yg da siap je coz murah cikit banding tempah kat tailor .. huhuhu .... Persiapan untuk rumah maybe kalau ikut plan myluv hubby kata nak cat rumah . Nak cat umah bukan semata nak raya tapi pasal da banyak sangat lukisan2 kreatif kat dinding tu sampai comot ... hahaha ... sape pelukisnya ???? Hurmmmm... sape lagi la kalau anak2 bertuah Yana dengan Mia tu .. Untuk kuih2 lak , aku plan nak sediakan 6 jenis je ( pasal bekas kuih ada 6 biji ... hihihi ) tu setiap 1 jenis 1 balang je ... ala buat ada2 je lagipun bukan ada orang datang umah pun .... last2 kuih tu sendiri beli , sendiri isi sendiri makan .... hahaha ... Dalam ati nie ada la berangan2 nak buat kuih tapi x tau la jadi @ tidak bergantung pada keadaan ... hehehe ...

Wokey la beb , xde mood da nak nulis nie ... tetiba je , nape tah .... hurrmmmm .... lagipun kejap2 lagi kat kaunter nie da start busy da ... so please wait for next entry okey ... (",) smile with luv ...

-WASSALAM -

No comments:

Post a Comment