Saturday, August 13, 2011

NGanTUk ??? SaHUR ???



Malam nie keje memang terasa sangatlah ngantuk .... mcmane nak cakap ek ??? Ala ngantuk macam mata xleh nak buka tu ???? Dah la terlajak rehat pastu lewat sampai kaunter pastu lagi x sempat nk cari pape untuk sahur .... boleh gitu ???? abih sahur nie aku nk makan apa ??? xkan x makan pape kot ???? kantoi pose la aku macam nie .... huhuhu .... TIDAKKKKKKKKKK!!!!!!!! Aku nak salahkan sape nie ???? X de sape yg salah tapi salah diri sendiri ..... huaaarrrrrrrrrrrrrrgggggghhhhhhhhhhhhhhhh ( nangis dalam ketawa ) Kalau difikir2 balik semalam balik keje pagi aku bukan ada wat pape pun . Balik sampai umah cuma la ke dapur masak buka pastu kemas umah cikit2 ... tu jerk & macam biasalah kalau balik mana pernah aku tido tapi mengapa & kenapa keje malam nie aku ngantuk sangat ??????? Mungkin badan penat kot maklum la badan dah makin berat , kandungan dah makin besar pastu baby pun dah makin aktif bergerak .... hahahaha ..... Entahlah .... padan muka aku kan ????



Korang tau x , keje malam nie aku terpaksa bawak sorang anak aku ke tempat keje & sorang lagi ikut myluv hubby ... Sebabnya myluv hubby ada game volley ball kat dewan DCA . Mesti korang pun berkata2 dalam hati , xkan dalam bulan2 pose pun ada game kan ??? haaaaaa ... aku pun tertanya2 gak pada mulanya tapi game nie dorang set dah lama , tempat pun dah booking & game pun start dalam pukul 10 mlm . Mula tu memang la aku fikir nak amik cuti jerk coz malas nak bawak anak nie kat tempat keje , nanti kang ada lak yg cakap belakang2 .... Maklum la mulut manusia nie bukan kira bulan pose ke bulan x pose ... sama jerk ... Tapi tulah nak cuti kena cari orang ganti lak pastu nak cari orang ganti last minute nie bukannya senang ... lagi2 aku nie yg agak susah sikit kalau orang minta ganti balik ... Bukan susah apa ... susah nak ganti balik pasal anak2 aku nanti xde sape yg nak jaga ... Tapi nasib baiklah bos aku izinkan coz aku cakap aku bawak kejap jerk ... dalam pukul 12 lebih tu myluv hubby amik la ... So to my friend yg keje kat operator tu .. thank la ye coz sudi bertukar kaunter jap dengan aku .... kerjasama anda amat saya hargai ... hihihihi ....



Tadi aku bawak mia jap ke tempat keje , bukan main seronok lagi dia .... Mungkin pasal aku dah lama x bawak dia pegi jalan2 kot . Mula tu kat dalam kete on the way nak pegi keje , mia dah tertido dah maklum la ngantuk kan pastu bila sampai jerk airport terus segar mata dia siap babai2 ayah dgn kakak dia lagi .... yg si kakak pula siap cakap " adik , nanti kita jumpa lagi tau " , alahai macam nak pegi luar negara la pulak .... Xdela ... tu tandanya kakak sayang kat adik . Masuk jerk terminal nak ke ofis , aku lepas mia jalan sendiri ... Ya Allah serius aku cakap , riak muka seronok dia tu tuhan jerk la yg tahu .... Sengih gelak manja dengan senyuman dia yg teramat la comel .... Alhamdulillah coz Allah bagi aku anak yg sihat & comel . Sampai2 ofis aku terus pegi punch card & terus bawak mia ke tempat aku briefing ... Mula tu mia memang la takut2 dengan kawan2 aku tapi last2 dah boleh la jadi geng ... hahahaha ... Part yg paling best bila Pn Izura dekat jerk dengan mia ... serius muka diorang sebijik macam anak beranak coz memasing putih pastu cam china look .... tapi sayang xde gambar la ....



Pas jerk abis briefing teruslah masuk ke bilik operator bersama mia ... actually keje dengan kak nor ... Alhamdulillah la coz mia x buat perangai & aku pun senang nak keje .. Tambah2 ada yg nak layan karenah mia .... Thank kawan2 ... Dalam pukul 10 lebih camtu , mia dah start ngantuk so aku amikkan tilam & segala toto bantal aku untuk mia , terus dia baring cam paham2 jerk ... tapi kejap2 nak bangun ajak aku main2 ... last2 aku marah la baru dia baring & tido , tu pun aku kena peluk dia .... Korang bayangkanlah dah la mata aku ngantuk , badan lak penat pastu nak melayan mia lak ... Dalam x sedar rupa2nya aku pun tertido gak ... hahahaha ... kejap jerk la x lama pun .... Bila aku tengok jam dah pukul 12 suku , aku pun sms la myluv hubby tanya bila nak amik anak ??? Rupa2 myluv hubby baru jerk abis game & on the way ke terminal nak amik mia . Dalam ngantuk2 mata aku tu terpaksa la dukung mia .... cian lak kat budak kecik sorang kan ??? Dari ofis ke level 5 boleh tahan penat gak la tangan aku dukung mia .... Yang kelakarnya pas jerk sampai level 5 , mia terus terbangun coz keadaan masa tu agak bising gak la dengan suara2 orang .... Sampai kete aku ingat yana dah tido ...rupa2nya lum tido lagi coz lum ngantuk katanya padahal mata dah layu da .... hurmmmm budak2 macam tu la ....



Pas mia balik aku sambung kejap jap pastu terus rehat & terus terlajak ... lastnya pegilah aku ke kaunter tanpa membeli apa2 makanan ... hahahahaha ... Cian kat aku .... Dalam aku menaip nk update blog nie naik penat juga la kepala aku duk usha sapalah kawan2 yg boleh tolong belikan makanan ... Pastu aku saje2 la call kak fiza tanya dia makan apa & ngadulah skit nasib malang aku nie ... huhuhu .... Thank kak fiza coz offer iza nasi tapi aku xnak makan nasi coz tekak aku nk makan burger .... hahahaha .... Dengan ehsan dari Abg azham dapat gaklah aku pegi beli burgerking coz abg azham tolong jaga kaunter jap .... Tapi sebelum tu ada gak la abg azham bebel kat aku nape x mau makan nasi lagipun nasi tu da ada & xde yg makan , xyah la bazir2 duit ... tapi tulah coz aku nak makan burger ... huhuhu sekian laporan dari saya .... hihihiihihi ...... Bubai & Selamat bersahur ....



No comments:

Post a Comment