Wednesday, August 17, 2011

TeTAP JuaRA dIHAtIKu

VS


Pengerakan bahasa tubuh Chong Wei dalam membalas hantaran berjaya memerangkap Lin Dan,dalam game kedua,Lin Dan berusaha untuk menjarakkan jurang mata,tetapi seringkali digagalkan oleh Chong Wei.

Lin Dan tidak berputus asa,mata silih berganti dan saling bertukar kedudukan sebagai pendahulu mata diantara mereka.Satu ketika Lin dan mendahului Chong 18-11 hasil dari kesilapan yang dilakukan oleh Lee Chong Wei.Walaupun Chong Wei memberi asakan yang hebat,tetapi Chong Wei terpaksa akur dengan usaha keras Lin Dan untuk memenangi game kedua dengan 21-14

Game ketiga(penentuan) sungguh mendebarkan,tak senang duduk Nakal dibuatnya,Lin Dan dengan mimik muka yang rakus dalam mencari mata,tetapi Chong Wei cool jer,menahan asakan Lin Dan,kerakusan Lin Dan berjaya memberinya mata sekaligus menjarakkan jurang mata.

Pada kedudukan mata 18-18,ternyata kedua pemain ini menghadapi tekanan,dalam memburu kejuaraan,Kedudukan mata terikat lagi dengan 19-19 dan terus sama lagi dengan 21-21,ternyata begitu sengit perlawanan ini.

* Walaupun begitu , Datuk Lee Chong Wei tetap juara dihati rakyat malaysia ..... Aku tengok sampai set kedua jerk coz aku ngeri nak tengok kebangkitan Lin Dan ... hihihi

No comments:

Post a Comment