Saturday, August 20, 2011

My SUJI CoOkIES

bahan yg teramat2lah mudah bagi aku yg x berapa nk pandai buat kuih nie ... bahan dia mudah jerk tepung gandum , gula , minyak sapi ... haaaaa tu jerk , mudah kan ????? penimbang tu ada pasal aku ikut resepi kat tenet ... hahahaha


segala bahan digaul sehingga sebati & hingga boleh dibentuk .... tepung make sure diayak dulu coz jgn ada bendasing .... hehehe ... pastu masukkan gula & gaul pastu masukkan lak minyak sapi ....


walllllaaaaaaaaaaaaaaaaaa .... nie la dia biskut suji sayaaaaa ..... chantek x ???? mesti korang tertanya2 nape besar sangat biskut aku nie kan ???? aku nie x berapa nk pandai buat bulat2 pasal kang ada yg kecik ada yg besar so aku amik sudu McD pastu jadilah bentuk bujur2 macam tu ... hahahaha ..... bijak x ??? nie lum bakar lagi tau ....


taraaaaa .... nie yg dah dibakar pada suhu 170 selama 20 minit .... penyeri biskut nie aku tukar pada gula manik pasal puas aku pegi kedai cari ceri potong merah ijau tapi xde .... anak2 aku dah rasa & diorang kata memang sedapppppppp .....


yg nie dah masuk balang pasal nak buat stok raya .... oleh kerana saiznya yg agak besar , aku cuma dapat buat dalam 60 pcs jerk ... okeyla tu kan daripada xde .... kalau korang nak tau sedap @ tidak , leh la datang umah aku yek .... kalau sedap tahun depan leh order tapi kalau x tu diam2 sudah la .... kehkehkeh .... (",)


No comments:

Post a Comment