Tuesday, June 12, 2012

MYgURl .... bERdiKaRi ?????

Assalamualaikum semua ...... (",)

   Hello2 semua ... apa kabar ??? Lama kan kita x update blog nie , dah berhabuk pun .... fuhfuhfuh !!!!! ( buang habuk cikit ) bukan xnak update cuma tu lah badan nie penat sangat dengan segala rutin harian x kira la rutin kerja mahupun rutin sebagai isteri & ibu . Ditambah sejak dah anak 3 nie , badan selalu penat & x bermaya . Hari2 rasa nak berbaring jerk , pantang ada masa cikit mesti terbongkang tido sampai kadang tu terlupa yg anak da 3 orang ... hehehehe .... Aku rasa la badan aku nie perlukan urutan kot... ala macam urutan pas bersalin tu .... Bestnyerrrrrr !!!!!!!!!!!!!! Aku ingat ujung bulan nie aku cuti panjang balik kampung nak suh mak mentua aku panggil orang urut aku la , urut stail orang kampung aka orang jawa nie lain cikit . Walaupun sakit tapi pas urut tu badan memang rasa ringan je . Aku memang teringin sangat nak g spa2 nie tapi tu la spa nie mahal sangat bagi aku yg x berapa nak berduit nie ... huhuhuhu ... Kang aku sibuk nak berspa , anak aku 3 orang tu minum air teh lak ... hahahaha ....
   Okey la cukup2 la tu citer pasal spa ... Citer banyak pun x guna , ada rezeki sok pegi la ... hehehe ... Aku sekarang nie nak citer pasal perkembangan terbaru anak aku yg sulung iaitu Nurliyana Batrisyia . Umur dia sekarang da 4 tahun & aku bersyukur sangat coz dia memang anak yg cerdik & pintar ( syukur pada ALLAH ) . Yang paling buat aku bangga sangat dgn anak sulung aku nie coz dia dah pandai berdikari & pandai jaga adik2 dia . Seingat aku dalam 2 bulan lepas , aku da start anta Yana kelas mengaji coz umur dia pun da 4 tahun & dah memang elok sangat la tu , At least kalau tahun depan dia da start pegi sekolah xdela dia rasa janggal sangat . Setakat nie , dia nampak seronok je kalau aku @ myluv hubby anta pegi mengaji . Maybe pasal ustazah yg ajar dia tu baik kot ... hahaha ... Aku tengok pun lemah lembut je ustazah tu . Yang bagusnya kelas mengaji nie siap ada buku prestasi lagi , kira every month ada penilaian la so ustazah leh ukur setakat mana kemampuan anak kita  . Actually myluv hubby boleh jerk nak ajar anak kami nie mengaji even aku pun boleh ajar tapi tu la kadang2 masa tu XDE  . Lagipun kalau aku @ myluv hubby yang ajar mesti x makan saman ( susah nk ikut ) tambah2 aku nie x berapa sabar nak mengajar ... hehehe ...
   Berbalik pada perkembangan terbaru Yana , korang tau x dia da pandai mandikan adik dia ???? Haaaaa .... korang jangan terperanjat pulak , dia bukan mandikan adik dia yg baby tu tapi adik dia yg no 2 iaitu Nurdamia Amani . Aku memula memang terkejut beruk macam x percaya tapi aku akhirnya percaya gak ... hahaha ... Citernya macam nie , aritu aku balik keje pagi pastu aku rasa letih sangat so aku pun baring la kejap konon2  nak restkan mata tapi rupa2nya aku tertidur . Aku memang dengar Yana kejut bagitau Mia nak mandi ....

Yana : ibu , ibu ... bangun la mia nak mandi nie .....
Aku : kejap kakak , kejap ... jap lagi ibu mandikan ye .. bagi       ibu 2 minit ...
Yana : hurrmmmmm ...ok ....

Tetiba aku tersedar & bangun je tengok Yana tengah sikatkan rambut Mia ...

Aku : eh .... sape mandikan mia ??? ( mata terbeliak sekejap )
Yana : kakak la .... ( sambil sikatkan rambut adik )
Aku : kakak mandikan adik ???!!! macamana kakak mandikan adik ?         pakai syampoo x ? badan sabun x ? gigi gosok x ?
Yana : semua daaaaa ..........
Aku : ???????????  ( masih x percaya tapi dalam hati memang           terkejut )  . Sejak bila kakak mandikan mia ?
Yana : Selalu kalau dgn ayah ... kakak mandikan mia , ayah         mandikan baby ...
Aku : kakak pandai ker ??? ( still x caye lagi )
Yana : mula memang la x pandai tapi lama2 pandai la . kan kak           nie kakak .... ( macam da marah .. haha ) 
Aku : okey .....( peluk cium dia macam nk nangis rasa  ) 

   Actually kalau dengan aku memang aku jarang bagi Yana mandi sendiri coz selain aku x suka bazir2 air , aku juga x suka dia mandi sendiri coz aku takut x bersih . So kalau turn aku jaga anak memang tiga2 aku yg mandikan , memang xde change la nak main air . Tapi bila dengan myluv hubby  ,  memang myluv hubby lepas diorang mandi sendiri kadang tu sampai berjam main air , tu lum mandi sambil nyanyi2 lagi .... hahaha...  Pernah juga aku bising kat myluv hubby kenapa suka sangat biar budak mandi sendiri  , biar main air lama2 dalam bilik air kang jatuh ke apa ke kan susah ....Then myluv hubby jawap " biar la budak2 tu mandi sendiri , dari kecik nie la kena ajar berdikari , lagipun bukannya pintu bilik air tu bertutup " Panas je telinga nie bila dengar myluv hubby jawap macam tu . Myluv hubby kata , dia nak didik anak dia supaya jangan selalu bergantung pada orang ... Hurmmmmmmm..... iyela .....
   Kesimpulannya aku bangga dengan perkembangan anak aku yg sorang nie tapi still kalau dengan aku memang aku yg akan mandikan ... hehehe ... Lagipun macam terlalu kecik untuk aku lepaskan dia mandikan adik dia ... Sekarang nie pun kalau pas dia main mainan dia , dia dah tau mana nak simpan . Kadang minta dia tolong angkat kain pun dia da reti asing2kan masukkan bakul baju dia , bakul baju Mia & bakul baju baby . Anak aku yg no 2 nie pun x kurang hebatnya coz dia pun dah senang & boleh ikut arahan kalau aku suruh apa2 cuma tu la kadang2 kalau aku  aku leka uruskan adik yg kecik je mula la dia buat perangai .... Maybe dia ( mia ) nak tunjuk kat aku yang dia dia pun perlukan perhatian ... huhuhuhu .... Mia cakap da lancar cuma aku kadang x paham butir2 perkataaan dia ... hahahahaha ....

  Sekian cerciter aku ... sok lusa sambung k .... Wassalam .... (",)

No comments:

Post a Comment