Wednesday, June 20, 2012

biLa ANakKu BErSuaRA .....

Assalamualaikum semua ... (",)

   Hye2 hello2 .... yuhoooooooooooooooooooooo !!!!!!!!!!!!!! ( gembira sangatttttttt !!!)  kabare ??? Paham x aku cakap apa nie ???  Kabare tu maksudnya apa kabar .. huhuhu ... Ntah2 semua dah tau , buat malu je kan bgtau ... kahkahkah ( nyorok muka bwk keyboard ) achaner tu ???? cer piki cer piki ... hahaha ... Eh3 Pn aizam !!!! apa yg ko merapu meraban di tengah malam nie ??? Ala xde pe la sesaje jerk menaip merapu2 nie .. kannnnn ??? Ader aku kesah !!!!! Korang ingat x entry sebelum nie aku citer pasal anak sulung aku ??? Hurmmmm .... anak sulung aku nie boleh tahan jugak mulut dia ... kehkehkeh ... mana tumpahnya kuah kalau x ke nasi .... hahahaha .... Padan muka aku kannnnn !!!! Dia nie kalau marah boleh tahan jugak la menjawap dengan aku lg2 kalau aku marah2 adik dia yg no 2 ( damia la ) ... Iye la kadang budak2 nie saje jerk sakitkan hati kita coz dia nak tarik perhatian dari kita kan tapi aku ni kalau da penat mula la hangin satu badan tetiba bila anak tu marah balik kat aku terus aku terdiam kejap ... hehehehehehe ... ( malu makkkkk ) ....
   Citernyer macam nie pagi sabtu tu aku baru balik dari keje malam so penat x usah diucap aka dilafaz la . Walaupun mlm tu duk kat kaunter yg x byk menggunakan tenaga ( bercakap ) tapi penat tu still ada coz my body need rest ( tido laaaa ) ... Dah la sampai umah dah dekat2 pkl 9.30 pg walaupun waktu keje habis pkl 8 pg , aku bawak kete kan slow je maklum le pemandu berhemah ... hihihihi ... kalau driver lain pkl 8.30 dah sampai kot ... kuikuikui ... Dah la sampai umah lambat , mata ngantuk pulak pastu bila sampai depan pintu jerk tengok anak2 da bangun & memasing ada yg tengok tv ( yana ) ... channel kartun le apa lagi ... ada pulak yg tgh main game kat tab ( damia ) ... x padan dgn kecik kau  pandai tu cari game kat tab ayah dia ... hahaha ... & last but no least yg baby boy le ( danial ) sedang gumbira hati bergolek2 main sendiri ... Rumah bersepah xyah citer le buat tambah penat serabut otak je . Pas tengok2 anak terus aku masuk bilik nak tukar baju & myluv hubby elok jerk terbongkang tido ... huhuhu ( x perasan aku balik le tu ... ) 
   Elok pas tukar baju aku pun duk la dengan anak2 aku kat hall coz nak rehatkan badan jap sebelum mandikan budak2 nie ... Aku ingatkan aku rest kejap je tup2 aku terZZZZZZZZZZZZ ..... Aku macam dengar la suara baby boy aku nangis kat sebelah aku tapi mata nie seolah2 da kena gam xleh nak buka ... giler punya ngantuk ... X lama tu pulak aku dengar pulak suara damia nangis pastu dengar la suara yana ... TENSION BEB !!!!!!!!!!!!!!!!! Wahai anak2 ... please give ur mum 5 minute to rest !!!!!!!!!! kejap je !!!!! ayah kan ada !!!!! geram betul aku ....

Aku : kakak tolong la jaga adik kejap ... ibu nk rehat kejap je .... ( mata masih pejam nie )
Yana : Mia tu bu nangis nak mandi . kakak pun nak mandi jugak ...
Aku : Kalau nak mandi kakak pegi la bilik air bawak adik sekali , kakak kan da tau mandi               sendiri ..
Yana : iyela ... tapi danial nie nak susu macamana ????
Aku : kejut la ayah suh buat jap ... ibu penat sangat nie kak ...
Yana : Kakak da kejut tapi ayah x bangun pun ... hissshhhh susah la kakak macam nie ... ( sambil             buka bj ) 
Aku : Susah nape pulak ???? ( mata yg pejam terus celik )
Yana : Iye la .. kakak nak mandi pastu nak mandikan mia pastu nak jaga baby ... sape nak jaga           kakak nie?? ayah tu tido xnak bangun pulak , penat kakak kejut dari tadi .... ( terus bla            tinggal kan aku terpinga2 & terkedu )

   Bila yana bla tu terus mata aku segar kejap ... terpikir & berfikir ... Yana baru 4 tahun tapi dah kena take care adik2 . Sorry sangat sayang coz ibu penat sangat tapi xpe nanti ibu kejut ayah tu , kalau x bangun jugak nanti ibu gegar katil tu sampai runtuh ... huhuhuhu ( sedey tetiba aku di kaunter nie ) ... Aku pun masa tu dengan lemah longlai masuk la bilik kejut myluv hubby . Kejut x bangun2 hampeh tul tau geram aku . sib baik xde bom kalau tidak abis da aku bom katil nie ... Nie mesti malam tadi tengok bola kannnn ?????  Terus aku kuar bilik panaskan air , pastu mandikan budak2 bg sarapan pastu bg susu then aku pesan kat yana yang aku nk tumpang tido kejap kat bilik dia . Anak2 elok da mandi da susu pastu tengah elok baring2 tengok tv , baru la ayah KESAYANGAN diorang bangun tu pun da dekat pkl 11 pg pastu leh pulak tu pura2 pelik  bin ajaib coz tengok budak2 dah mandi da comel dah susu .. Leh pulak dia bergurau tanya sape mandikan ???? kang ada kang yg makan tengahari berlaukan kasut boot hitam masak kicap dengan sup selipar jamban kannnn .... Sakit ati tau !!!!!!!!!  Time tu aku da tertido  pun sampai la aku terbangun dalam pkl 2 ptg coz myluv hubby dah nak gerak pegi keje .... 

Myluv hubby : Bu , abg da nk g keje nie ...
Aku : iyeeeee ( masih pejam )
Myluv hubby : Baring la kat sofa luar tu sambil tgk budak2 ... Abg da nk kuar nie ....
Aku : emmm ....
Myluv hubby : Apa yg hem2nye ... bangun la , abg nk g keje nie ( da start marah )
Aku : iye2!!! ( celik mata ) abg tu da la ngelat x kesian kat ibu . Bukan nak tolong jaga ke mandi          budak ??
Myluv hubby : ( tersengeh2 macam kerang parit ) Sori le abg tido lmbt mlm tadi ....
Aku : Huhhhh !!! 
Myluv hubby : ?????  Xpe ... malam nie abg belikan air power .... ( sengeh2 lagi )
Aku : X hingin !!!! majuk !!! uwekkkkkssssss !!!!

Aku bangun terus layan anak2 tengok tv coz mata pun da segar . Myluv hubby sebelum kuar umah sempat lak dia kenyet mata kat aku ... hampeh tul !!!  Bukan tau nak pujuk aku yg tengah pura2 majuk nie ... Begini la nasib .. sendiri majuk sendiri pujuk ... wakakakakakaka !!!!!!!! 

Sekian coretanku ... Wassalam ... 


  

No comments:

Post a Comment