Sunday, June 24, 2012

AkU , uRUt & bErnIAgA ...

Assalamualaikum & salam 1malaysia (",)

   Aduuhhhhhhhhhhhhhhhhh !!!!!!!! penat giler badan aku nie , rasa macam nak patah pun ada gak ... huhuhu ... Sape pandai mengurut ??? Sila angkat tangan tinggi2 .... Ala x nampak pun sape yg pandai mengurut tu ??? Xpe2 xnak urut kita xpe , kita majuk ... huhhhhh ... Ari isnin nie aku  balik kampung , aku da booking da tukang urut tau ... U all jangan jeles la ... hahahaha .... Hurmmmm.... x sabarnya nak kena urut nie ... Almaklum la sekarang nie kerja da semakin bertambah , bukan takat kerja yg da tetap sedia ada tapi ditambah pulak dengan kerja yg saje2 ditambah . Haaaaa .... achaner tu ????? Sebenarnya aku x mengeluh pun cuma sesajer je nak citer kat korang betapa bznya aku ... hahaahaha !!!!!!! Gelak sakan kau  Jah !!! Aku sekarang nie bukan takat bz dengan kerja , anak2 & urusan rumahtangga tapi aku ada la buat bisnes kecil2an . Hurmmmmm .... bisnes ker tu ???? Curlass kau Cik Timah , kau hader ker ???? kuikuikuikui ....Haaaa ... kalau xde tu duk diam2 meh baca cerita aku nie . Xnak baca ???? Xpe !!!! Ada aku kesah ???!!! Hehehehehe .... jangan la marah , kita gurau2 kasar jerk ... uweeekkkkssssss ...

  Ok berbalik pada bisnes yg baru aku sebutkan tadi , aku xde la bisnes yg besar2 cuma ... errmmmm ... tapi ... boleh la buat tambah2 rezeki untuk beli jajan anak2 ... hahahaha :-) Alhamdulillah ... setakat nie berjalan lancar tapi nie baru je bermula ... BARU SANGATTTTT  Cik Kiah oiiiiii !!!  hehehehe ... ;-p Aku actually buat bisnes jual makanan tapi xde la bawak banyak2 . Aku bawak base on orang order & tu pun dari dikalangan kawan2 sama syift dengan aku jer . Selain aku dapat untung cikit2 dapat la jugak aku tolong kawan2 coz korang paham jela kan keje kat epot nie kadang sekali makan je da abis RM10 . Tapi kalau gaji korang ribu riban xpela kan kalau takat RM10 tu celah gigi jerk .  Aku jual ikut time keje syift aku contohnya macam keje ptg aku bawak nasi campur pastu keje pagi aku bawak la macam bee hoon goreng ker , nasi goreng ker dsb & malam lak aku bawak la ikut apa yg diorang nak makan . Setakat nie menu keje malam diorang suka oder bee hoon sup ataupun spageti . Akan datang x tau la pulak diorang nak menu apa pulak ... hehehe ...

  Ramai orang duk tanya , x penat ke masak2 nie ??? iyela dengan nak urus rumah , anak lagi pastu nak keje lagi pastu SUAMI lagi ... Kalau nak diikut2 ,  memang betul teramat la penat tapi sebagai langkah menambah pendapat walaupun nampak macam cikit boleh x korang bagitau apa dia ??? Memang la kalau ditambah gaji aku suami isteri , memang nampak banyak tapi banyak jugak la yg nak dibayarnya . Lagipun aku tengok orang lain tu gaji lagi ribu2 tapi still hard work untuk dapat lebih . Setengahnya pulak tanya , berbaloi ker ??? ada untung ker ???? Haaaa .... kat cini aku bagi la ye jawapannya & harap2 dapat la 100 markah ... hahahaha (",) Kalau nak kira berbaloi @ tidak , jawapan aku berbaloi ... coz aku memang tiap2 ari masak so alang2 da aku masak untuk suami & anak2 apa salahnya aku masak banyak & jual ??? dah alang2 kan ???  Cerita bab untung rugi pulak , apa yg aku boleh cakap memang ada untung tapi kalau boleh jangan la sampai untung kita tu dalam diam2 menganiaya orang coz itu da kira DOSA . X tertanggung dekat akhirat nanti ... huhuhu ... kat dunia memang la x rasa pape tapi tunggu la .... hehehehe ....  sendiri mau ingat la ye ...

  Kau nie pandai ker masak Mak Temah oiiiii ???? Ntah2 masak air pun kantoi .... KAHKAHKAH ( sambil guling2 bawah kaunter )  .... EH2!!!! Tolong cikit ye coz aku nie dah belajar masak dari umur 7 tahun tau & aku masih ingat lagi sampai sekarang resepi pertama yg aku masak iaitu ikan masak asam pedas tapi ikan apa ntah aku x hengat . Almaklum dulu adik beradik ramai , orang susah lak tu  so xde nak manja2 , memasing kena pandai buat keje umah coz mak sibuk keje kat kilang cari duit nak sekolahkan kitorang .... sedey la pulak ... huhuhuhu ( nangis jap kat celah2 pc nie ) ... Nak kata aku terror sangat memasak tu xde la , kang ada lak yg cop aku nie riak masuk bakul angkat sendiri ... tapi setakat nie Alhamdulillah kebolehan yg Allah bagi tu aku x sia2kan . Bak kata nenek kesayangan aku ... memasak nie asal cukup garam , cukup rasa kira ok la tu kira pandai la . Yang penting kita memasak dengan ikhlas , dengan nawaitu yang baik ... hehehehe ... walaupun untuk berniaga ... Aku terus terang cakap ,  kalau suh aku masak lauk pauk ke goreng2 ke sup ker tomyam ker Insya-Allah aku boleh buat tapi aku fail sangat bab2 buat kuih muih mungkin pasal xde tok guru kot even mak aku pun fail buat kuih kecuali nenek aku ... huhuhuhu ...

Ok la u all , aku stop cini dulu ye coz aku nak rehatkan jari jemari aku nie kejap ... dah naik kematu nie haaaa ... maklum la keyboard nie kerasnya ya amat ;-p Mana yg salah silap ada touching2 tu ... maap la ye coz kita nie gurau aje . Kot terasa tu nanti raya kita bermaap2an ye ... 

bubaiiiiiiiii ..... muaahhhhhhhhhhhhh ....

 - wassalam - .

No comments:

Post a Comment