Wednesday, June 20, 2012

AkU & MCM !!!

    Sape kat cini suka tengok rancangan tv yg tengah hot sekarang nie ??? Sila angkat semua jari yg ada ... hahahaha ... Emmmmm .... rancangan MASTERCHEF CELEBRITY MALAYSIA ..... Haaaaa .... mesti ramai kan ??? Salah sorang tu sudah pasti la aku ... kahkahkah !!!!! At first place , aku x amik port pun memula rancangan nie sampai la one day tu dalam pukul 9 lebih malam aku tertekan channel astro 104 & suddenly pulak aku terpandang kelibat Siti Sarah ... Untuk pengetahuan umum , dulu masa memula Siti Sarah kuar  dia top dengan lagu KESETIAN ... Aku memang minat abis dengan dia sampai aku leh hafal semua lagu2 dia . Bangga gila aku masa dia naik amik anugerah apa ntah aku lupa tapi aku memang minat sangat kat dia time tu ( giler punya minat sampai x terkata ... hahahaha ...) . Walaupun masa tu ada la mulut2 longkang ( bajet diri sendiri tu da chantek sangat ) duk kutuk2 tang hidung dia . Eh helo !!!!!!!! hidung tu kejadian tuhan tau !!!! 

     Aku memang ikut perkembangan dia sampai la dia da slow cikit pastu bertunang lak dengan mat saleh , cikit demi cikit aku ilang minat kat dia pastu pernah lak aku terserempak dengan dia kat epot berkepit sakan dengan tunang dia . Dah la dengan stail rambut kerinting2 warna lak ala2 baru jatuh dalam parit terus pastu aku ilang minat dengan dia . X lama pastu aku dengar dia putus tunang lak , still x amik port sehingga la aku dengar desas desus dia bercinta dengan Shuib sepahtu . Mula aku memang x bajet diorang kawin coz macam x cocok pastu baca lak kisah dia tunang dengan  Shuib . Emmmmm ok la ... then diorang kawin & dapat anak suddenly aku leh cikit2 minat dia balik coz Siti Sarah & Shuib memang sweet2 couple ever !!!! Tanpa segan silu aku leh katakan kat cini kalau ada apa2 cerita pasal couple nie mesti aku baca then kalau buka2 tv tetiba ada cerita pasal diorang pun aku pasti akan tengok walaupun kadang rancangan tu lagi 5 minit nak abis .  Ok stop citer pasal betapa minat gila aku kat dia k !!!!!!!! 

    Berbalik pasal rancangan MCM nie , aku jadi minat & terus follow setiap episod because of ada SITI SARAH . Dalam rancangan nie aku tengok dia nie dah la comel pastu cute walaupun cam cubby cikit  ... hehehe ... Yang paling penting aku suka dengar suara ala2 comel dia tu , sound orang pun stright to the point je terserlah kematangan dia walaupun nampak cam budak2 . Tengah duk2 layan tetiba lak dia terkeluar awal , sedey giler aku ... waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-( Walaupun dia da terkeluar aku masih tegar mem"follow"  MCM ... Boleh dikatakan setiap episod aku ikut , x dapat tgk pkl 9 mlm aku tengok ulangan tengah malam pkl 12 . Yang tengah malam x dapat tengok , aku tunggu ulangan pkl 1 tghari ... paling best ulangan marathon ari sabtu ....hehehehe ....

    Berdebar2 hati coz masih x leh baca lagi sape leh menang MCM tapi harap2 la jangan Karl & Juliza coz diorang nie yg sorang propa lebih yg sorang lak bajet bagus sangattttt ( jari jemari di bahu , mata pandang atas ) ... time 2 org nie komen2 dalam selingan rancangan nie wajib aku tukar ke channel lain ... nyampes !!!!!!!! Kalau yg lain2 tu memang aku ok even Azwan Ali menang pun aku ok . Suka tengok Tomok coz naturely nampak yang dia nie jujur , then Angah pun aku minat coz dia ni nampak bersungguh2 masa masak & bersemangat je . Thanuja aku suka suara dia jelas & funny , Winne lak ratu desert yg comel je ( lagi2 time dia ckp bahasa melayu ) . Paling cool & steady sudah pasti la Dr Fazley coz diam2 ubi berisi ( i likes banyak2 ) .  Azwan Ali sometime ok sometime ko , Jehan & Farouk Husin biasa2 je ... ( nie pendapat aku je jangan ada yg sentap lak ... )

Rancangan wajib tonton !!!!!
   

No comments:

Post a Comment