Friday, July 16, 2010

Aku dan hari jumaat

Alhamdulillah indah sungguh pagi yang mulia hari jumaat nie . Pagi nie hujan so bangun pun ada sedikit lambat walaupun sebenarnya aku kena kerja pagi hari nie . Alamak malasnyer nak bangun pagi .... tambahan pulak cuaca mendung2 hujan gitu . Bangun terus mandi pastu solat . Nasib baik aku dah gosok baju kurung malam tadi , kalau tidak lagi la lambat aku . Tengah aku siap-siap nak pergi kerja tu , si kecil mia pulak bangun ... ala-ala comelnyer baby aku nie buat aku rasa berat nak tinggalkan dia untuk pergi kerja . Mungkin dia rindu kat aku kot coz malam tadi aku sampai rumah lewat pastu bila sampai rumah jek aku tengok dia dah tido , tinggal si kakak je yang lum tido2 lagi . Pas siap make up aku ingat nak terus kejut hubby aku tapi terlupa coz aku duk sibuk tukar pampes and buatkan susu untuk anak aku .

Hari nie hubby anta aku sampai ke klia so dari klia aku amik bas pergi lcct . Kira nasib aku baik la coz sampai2 jek kat klia terus ada bas ke lcct tapi tulah bas gerak lambat coz nak tunggu penuh dulu , hampeh tul la ... dalam 10 minit pas tu baru bas gerak . Setelah dikira2 aku rasa aku sampai lcct ngam2 pukul 8 pg la . Dalam bas tadi dapat la jugak aku melelapkan mata sekejap coz mata still ngantuk . Dalam sedap2 aku terlena tu tiba2 bas berhenti , aku ingat dah sampai lcct dah rupa2nyer baru sampai depan F1 .... kacau daun aku tidur je tau . Tapi bas tu berhenti ada sebab ... side mirror bas nak tertanggal jadi driver berhenti kejap nak betulkan . Akhirnya aku sampai jugak le dengan selamat tapi lewat la , dalam pukul 8.15 pg ... hehehehe

Sampai jek aku terus masuk kaunter kat ID coz aku tengok kak juhanis standby sorang . Rupa2nya bukan aku je yang lambat tapi lili pun lambat jugak .... hahahaha . Tapi yang tak bestnye xde sorang pun tolong punchkan aku .... sedey2 ... Pas lili sampai aku naik ofis jap pasal nak punch .Nasib baik jumpa dengan En Nuar boleh minta dia sign sekali .... Fuhhhhh lega bos dah sign punch kad aku . Pas semua dah okey terus aku menuju ke kaunter IA ....

Buat masa nie orang tak ramai so boleh la aku update blog aku nie . Walaupun takde orang baca tapi aku still update coz kat sinilah aku boleh luah segala perasaan aku . Kira ini adalah diari aku ... Tengahari nie nak makan apa ekkkk ??? Rasa macam malas nak makan tapi perut dah berdondang lagu dangdut nie .... Harap2lah ada yang tolong belikan makanan untuk aku hari nie . Mudah2an kerja hari nie okey2 jek maklum le pas balik kul 3 ptg nie sambung pulak kerja malam kul 9 mlm tapi xpela coz balik nie aku transit kat lcct jek so boleh la aku tido barang sejam dua .

No comments:

Post a Comment