Tuesday, October 30, 2012

BaRbiE SaNA siNi

Assalamualaikum ... (",)

Huuuuaaarrgggghhhhh !!!! Ngantuknya !!! Bos boleh x kalau saya nak rehat sekarang nie walaupun turn saya 3 jam lagi dari sekarang ??? BOLEH !!! hahahaha !!!  Boleh bla !!! ( bos yang jawap okey ) Ala boleh la ... boleh la ... boleh la ... ( gediknya makcik nie ) . Bos x layan & terus bla ... sekian terima kasih !!! hahaha ... Xdela ... Bos malas nak layan aku yang otak macam da mereng nie ... hehehe ... Hurmmm anyway sapekah bos aku itew ??? Cer teka , cer teka ... Apa malas nak teka ??!!! Xpela aku teka aku jawap ea... sedey la ... huhuhu ... Xde yang nak layan kita daaa ... Tolong la wey aku ngantuk tahap babun nie !!! Ok off topik yang merepek nie ... Tetiba lak rasa bersemangat nak update blog coz da dapat air starbuck free ... Yeeehhooooooooo !!! ( nie suka tahap dewa2 tau ) Thanks pada insan yang belanja tu . Bukan boipren @ skandal ok tapi pax belanja coz dia kata kita baik hati ... hahaha ... Iyela tu ... huhuhu ... Pape pun thanks ya & kalau lain kali terserempak tu belanja la lagi ... hehehehe !!! Eeeeiiiiiiiiiiiiii x malunya ngendeng orang belanja ...

Aku rasa aku da lama x update story tentang anak2 aku kan ??? Korang mesti rindu kan ??? hehehe !!! Apa yang boleh aku bagitau korang , sekarang nie anak2 dara aku tengah sakan layan movie CD BARBIE !!! Serius aku cakap 24 jam kat umah duk tayang cerita barbie ... Tapi yang kelakar & lawaknya aku yang sakan excited belikan cd tu . Sekarang kat umah da ada 20 da collection ... hehehe ... Anak yang addicted ker mak dia nie ??? Kahkahkah !!! Of course la mak dia yang nampak sangat lebih sudu dari kuah kann ??? Memula anak aku minat barbie aka princess nie dia suh ibu dia yang baik ati belikan patung barbie . Anak patung ???!!! Memang xkan dapat & xkan dibelikan pun !!! Tapi aku explain la baik2 & penuh kasih sayang kenapa umah orang islam x boleh ada anak patung lebih2 lagi yang menyerupai manusia . Terangkan dengan cara yang paling mudah &  dia senang  nak paham coz baru umur 4 tahun at last dia mintak aku belikan CD kartun barbie je . Memula beli satu jer & dia boring coz ulang2 tengok citer yang sama then beli punya beli diam2 da ada 20 collection !!! Terkejut mak !!!

Barbie in the Nutcracker (2001)

Barbie as Repunzel (2002)

Barbie of Swan Lake (2003)

Barbie as the Princess and the Pauper (2004)

Barbie and the Magic of Pegasus 3-D (2005)

Barbie Fairytopia (2005)

Barbie in the 12 Dancing Princesses (2006)

Barbie Fairytopia-Mermaidia (2006)

Barbie Fairytopia - Magic of the Rainbow (2007)

Barbie as the Island Princess (2007)

Barbie and the Diamond Castle (2008)

Barbie Mariposa and Her Butterfly Fairy Friends (2008)

Barbie and the Three Musketeers (2009)

Barbie Presents Thumbelina (2009)

Barbie In A Mermaid Tale (2010 )

Barbie A Fashion Fairytale (2010)

Barbie Princess Charm School ( 2011 )

Barbie A Perfect Christmas ( 2011 )

Barbie A Mermaid Tale 2 ( 2012 )

Barbie The Princess & The Popstar  ( 2012 )

Haaa tengok senarai CD yang aku beli kat atas tu best x ??? Best kan !!! Memang best kau bila tengok collection yang banyak2 . Nie la dalam seumur hidup aku excited kumpul CD . CD kartun lak tu ... hehehe ... Eh ... eh jap2 ... nie anak yang minat gila ke ibu dia yang lebih2 ???!!! kahkahkah !!! kantoi !!! Actually siri movie barbie kebanyakkannya bagus untuk anak2 coz ianya banyak menerapkan unsur2 kasih sayang , kejujuran , persahabatan , yakin pada diri sendiri , hormat menghormati , saling bantu membantu & banyak lagi la unsur baik yang boleh diteladani .Unsur magic yang x masuk akal tu memang x boleh dielakkan la dalam kesemua movie barbie tapi itulah jugak angan2 budak2 termasuk mak budak jugak ( aku la tu !!! ) . Kalau tidak xdela mak yang sorang nie sakan beli kan ???   Nie pun ada yang lum lengkap  lagi nie ... Ingat nak beli tapi ongkosnya pulak ngak ada .... hahaha ... Paling best hampir kesemua movie barbie nie happy ending . Yeaaaaaaaaaaaaaa ..... aku suka happy ending !!!  Sori2 ... anak aku suka happy ending ... huhuhu  ( malu sendiri sorok muka bawah meja )

Bila anak2 aku minat barbie nie jangan pulak nanti ada orang kata , dalam islam kan banyak siri2 tauladan yang boleh dicontohi ??? Iye , itu memang betul & aku x nafikan . Macam aku explain kat atas tu , kita amik yang baik & buang yang buruk . Budak2 mana pandai beza ??? Itulah gunanya kita ibu bapa untuk pantau & beri penjelasan apa yang patut !!! So tepuk dada tanya la diri sendiri. Sekian adanya untuk hari ini . Hopefully you all happy dengan update hari nie ye ...

- WASSALAM -

No comments:

Post a Comment