Saturday, October 6, 2012

YaNg AkU PaLinG SukA

Assalamualaikum .... (",)

Apa kuih tradisional melayu yang korang paling suka ??? The most faveret okey !!!!!! Aku dari kecik sampai sekarang hanya 5 kuih nie je la yang aku paling suka & kalau pepagi beli sarapan tuk pegi  keje kuih nie je yang aku beli ... hahahaha !!!!!!!!!!! Mata nie macam da x nampak kuih muih yang lain ... hehehehe !!!!!! Even kalau beli sarapan untuk anak2 pun selalunya 5 jenis kuih nie je yang aku beli sampai tu kadang myluv hubby tegur da xde kuih lain ker ??? hahahaha !!!!! Jom tengok top 5 my favourite kuih ....

1. KARIPAP & KARIPAP PUSING
 kalau disuruh beli kuih utk buat sarapan , kuih nie je la yang selalu aku beli ... hehehe
pilihan yang paling utama okey !!!!

2. KUIH KETAYAP
selain karipap , yang nie pun one of my faveret ... 
kuih nie senang nak buat tapi aku x pernah pun belajar buat ;P

3. LEPAT PISANG
 kuih paling klasik ... hehehe ...
zaman aku kecik dulu , nie la  kuih yang mak aku buat tuk buat sarapan ... 
kenangan terindah tu !!!!!

4 . SERI MUKA
da 2 kali belajar buat tapi fail !!!! 
give up & xmau belajar buat lagi ... kalau rasa nak makan beli jer la  ... huhu ...

5 . DONAT
suka kuih nie pasal selalu buat menjadi .... hehehe ...
bila buat & menjadi gumbira gila !!!

No comments:

Post a Comment