Friday, November 23, 2012

OuR VaCAtiON ( PART 1 )


 Assalamualaikum semua ... (",)

Hello guys !!! Tada !!! ( suprise sangat kononnyer ) Lama kan kita x update ??? Rindu x ??? hehehe ... Sorry u all , i been busy gilak dengan macam2 hal terutamanya sekali as usual la ... busy giler dengan kerja & juga segala macam kursus . Hurrmmmm .... aku bukan mengeluh tapi PENAT !!! hahahaha !!! Pape pun that all kind of courses memang bagus untuk memperbaiki mutu dalam tugas di samping menambah pengetahuan . At least boleh la jugak  realease kan badan & minda aku dari kerja buat seketika ... hehehe (",) Paling best makan minum terjaga , x gitew kengkawan ???  kehkehkeh !!! Ok guy stop talking about kursus or whatever but hari nie aku nak citer pasal percutian aku & family . It was so fun !!!!! Best sangat !!!! Thanks sangat2 pada kengkawan yang sudi ganti tugas aku sepanjang aku bercuti tu coz tanpa bantuan korang , aku xkan mengecapi keseronokan nie ... hihihi ... Nie la yang dikatakan "teamwork" kan ??? Anyway thanks once again  yea !!! Bercuti pun xde la jauh mana sekadar ke Melaka .

Hari pertama , kitorang bergerak dari umah dalam pkl 11 pagi . Dari umah sampai la masuk highway Nilai memang perjalanan lancar . Memang best la coz kami siap nyanyi2 lagi dalam kete maklum la seronok nak bercuti . Walaupun masa tu kadang ujan renyai kadang ujan lebat di sesetengah tempat tapi kitorang memang hepi sampaikan kitorang lupa masa tu musim ujan !!! kahkahkah !!! Paling parah kitorang lupa yang sesetengah kawasan di daerah kitorang ada yang da banjir !!! Pasal apa lupe ??? Pasal happy sangat !!! huhuhu ... Ok pas masuk highway Nilai semuanya berjalan lancar .. LALALALALALALA !!!! Then myluv hubby pun kuar la ikut susur keluar Ayer Keroh & suprise !!! Time nie la aku & myluv hubby start tension . Nak tau nape tension ???? Pertama , myluv hubby x tau jalan coz biasanya kalau nak berjalan2 ke tempat2 yang dia x tau jalan dia bawak kawan . Kedua , nie la first time kitorang bercuti berdua termasuk bawak anak2 . Ketiga , myluv hubby bukan kaki jalan !!! So kitorang pun bergantung sepenuhnya la kepada GPS ( PAPAGO ) .Thanks papago buat kitorang sesat di negara sendiri ... kehkehkeh !!! Xnak caye da pas nie ...

Sampai jer Melaka , first yang kami cari dulu is our hotel . Tau katner ??? Jawapannya x tau !!! So myluv hubby pun on la GPS . Canggih sangat la kononnyer !!! Memula tu macam ok jer pastu mula la gps tu buat masalah coz dia suh kuar balik dari Ayer keroh !! WHAT THE HELL !!! ( aku cakap dalam ati la , kang kena penampar kang ) . X lama tu kitorang da start berbalah coz da la x tau jalan pastu ada gps , cam taik lak !!! Aku cuba cool kan diri aku termasuk myluv hubby coz aku xnak 'spoil'kan mood percutian kitorang . Masuk kiri kuar kanan , masuk jalan sini kuar jalan situ . Ada la dekat setengah jam kereta kitorang bergerak tanpa tujuan ... hahahaha !!!! kesian2 ... Buat mengabihkan minyak keto den yo !!! Then myluv hubby tutup gps ( sambil mulut meratip marah ntah pape ntah ) & dia 'on'kan google director . Myluv  hubby kata kita ikut jer apa yang google director tu suh buat . Jalan punya jalan akhirnya syukur alhamdulillah kitorang pun sampai la ke hotel penginapan kami . Alhamdulillah ya Allah (",) . So kengkawan , kalau korang sesat tu cuba on google director , insya-Allah membantu . Pesanan nie hanya pada yang ada smartphone yer !!! kehkehkeh !!!

Sepanjang 2 hari 1 malam kami di Melaka , kami menginap di VENUS BOUTIQUE HOTEL . Dari luar , hotel nie nampak cantik , elegan & moden . Colour hotel nie memang memainkan peranan yang penting coz bila sampai jer , dalam ati da terdetik ... Hotel nie mesti best . My expression la ... Paling penting ada parking walaupun bawah jambatan . Tapi sekitar hotel nie xde apa pun tapi the most important is hotel nie berdekatan sangat dengan tempat2 menarik sekitar bandar Melaka . Kalau x bawak anak2 sure kitorang jalan kaki jer ... X percaya ??? cer bukan laman web !!!


 Nie la dia pandangan dari luar hotel penginapan kami . Aku suka colour bangunan hotel nie coz nampak elegan & mewah ... hahaha !!! 

 Bilik penginapan kami . Aku pilih family room . 
Family room ada 1 single bed & 1 queen bed . Biliknya memang cantik sangat coz gabungan putih & purple memang menjadi . masuk2 jer terus WOWWWW !!!

 Kitorang kena naik lift coz semua bilik di atas ... aritu aku & anak2 duk kat seat tepi tu la sementara tunggu myluv hubby angkut barang2 dari kete ... Tiame nie pun Damia buat hal asik nangis jer coz da x tahan nak terkencing ... cian kena marah dengan aku ...


Nie dalam toilet . Toilet memang bersih sangat & yang paling penting wangi ...

Kalau korang ada plan nak bercuti di Melaka boleh la try hotel nie coz walaupun bukan kategori hotel 5 , 4 @ 3 bintang tapi memang berbaloi coz value for money . Staff hotel pun ramah2 & service pun cepat . Overall aku memang suka hotel nie & next time nak datang lagi !!! for this hotel overall aku bagi 7 bintang out of 10 . Ngeeeee ~

VENUS BOUTIQUE HOTEL , MELAKA 
address: No. 18, Jalan PM 6, Plaza Mahkota, 75000 Melaka.
Tel: 06-2868111     Fax: 06-2868555
website : venushotel.com.my
Email: reservations@venushotel.com.my

FAMILY ROOM
1 Queen Size Bed and 1 Single Bed
RM140 / Per night (untuk hari biasa isnin - jumaat )

Room Facilities :-

- ASTRO Channel
- Air Conditioning
- Individual Remote Controlled Air-Cond
- Kettle
- Hair Dryer
- Hot & Cold Shower
- 32' LCD Screen TV
- Complimentary Coffee & Tea
- Complimentary WiFi
- Room Service
- Ventilation System
- Clothesline
- Intercom
- Individually Safety Deposit Box
- Telephone
- Private Shower Room
- Ironing Facilities Upon Request
- Sejadah Upon Request
- Baby Cot Upon Request
- Sound Proof System
- Security Lock
- Writing Table
- Laugage Desk
- Cabinet
- Digital Room Status
- Window / View
- Sea View (Selected Rooms Only)

Sekian adanya update kali nie ... tunggu sambungan seterusnya ye ...muaaahhhhhhhhhhh !!!!!!!!!!!!!!!!!

- WASSALAM -

No comments:

Post a Comment