Tuesday, September 11, 2012

TeRiNGat ... tEriMBaU ... TeRsENgeH !!!!!





 Assalamualaikum semua ... (",)

Bila duk termenung2 nie tetiba aku leh tersenyum sendiri  cam kerang busuk teringat zaman kanak2 aku yang amat mengirangkan . Kan best kalau leh balik ke zaman tu .... huhuhu .... Sape sini ada mesin masa , jom kita singgah kejap ke zaman kegembiraan tu !!! hahaha ... Sekejap pun jadi la !!! Bukan sekarang x gembira tapi banyak stress la bila dah dewasa nie !!! huhuhu ... Dulu masa kecik2 x sabar sangat nak cepat besar pastu bila dah nak tua nie leh pulak nak balik ke zaman kanak2  ...  Okey cukup merapu meraban !!! FULL STOP !!!
  
Tetiba lak aku leh teringat zaman kanak2 riang aku dulu . Hurmmm ... apa yang aku teringat tu ek ??? Dulu aku ingat lagi bila balik dari sekolah je mesti  kat bus stop tempat aku tunggu bas tu ada sorang pakcik nie meniaga naik motor . Korang bayangkan la ... hanya dengan  motor kapcai cabuk ,  pakcik nie leh bawak macam2 jenis makanan ( jajan ) kegemaran kitorang . Sarat gila sey motor pakcik nie , kalah poket doremon !!!! kahkahkah !!!!  Korang cakap nak apa semua ada ... dari aiskem malaysia sampai la segala macam gula2 ... kehkehkeh !!!  Kira time kuar kelas je mesti kitorang akan menderu berlari kat pakcik tu . Glemer kan pakcik nie tapi sian aku da lupa sape nama dia ... hehehe ...



 Haa ... yang nie gula2 susu . 
aku kalau beli mesti cari perisa coklat coz tu je yang sedap ... hihihi
sekarang da x pernah nampak da gula2 nie ...

 yang nie aku panggil gula2 asam je ...
dulu kalau beli mesti makan satu2 sambil tunggu bas ... amik feeling takut cepat abis ... kahkahkah !!!
sekarang ada lagi tapi mcm x sesedap dulu

 Nie antara bubble gum yang aku suka 
da x pernah nampak da ...

 yang nie x tau la apa orang panggil tapi suka gak makan 
... huhuhu ...
aku pernah gubah gula2 nie jadi bunga utk buat hantaran 

 bubble gum nie aku suka masa memula masuk mulut je coz manis tapi pas x sampai bape minat terus aku buang 
liat semacam la ...

 yang nie chewing gum tapi x berapa suka makan coz luarnya keras ...
leh patah gigi bebudak ... kehkekeh !!!

 Yang nie memang yang paling aku suka !!!
keenakkan memang x terkata sampai kulit plastik dalamnya pun aku makan sekali... huhuhu ...
x sabar nak makan punya pasal ... korang pun sama kan ???
eleh ngaku je la ... lalalala ...

 Nie antara biskut yang aku suka coz aising atasnya sedap !!!
kalau aku beli nie , aku makan aisingnya je pastu biskutnya aku bagi kat adik aku ... hihi ...
bagus x ???

 yang nie coklat duit , kawan aku yang cakap la ... huhuhu ..
suka beli gak coklat nie pastu takut adik minta je aku sorok dalam beg ... 
kedekut sungguh !!!

 Inilah aiskim malaysia !!! 
membohong la kalau orang kat malaysia x pernah makan lagi2 kat kampung2 memang senang la nak cari  even sekarang pun merata orang jual  ... huhuhu ...
balik sekolah aiskim nie memang yang paling aku cari ... hihihi


 yang nie kitorang panggilan aispop ...
jangan tanya nape coz aku pun x tau ... hihihi
paling best kalau nak makan aiskim nie kena pusing2 sampai la putus penutup atasnya ,
kalau nak share dengan kawan pun putar2 la sampai putus dua ... hihihi


Okey la korang sudah cukup la entry untuk kali nie , hopefully korang pun terimbau gak macam aku .. hehehe ... Penat da menaip nie , otak pun da beku nie .... huahuahua ...  Nie la sebahagian cekedis2 yang aku gemar tika zaman kanak2 aku . Korang macamana pulak ??? Sebenarnya ada banyak lagi tapi tu la , da x ingat da . Tu pasal la kalau ada mesin masa tu aku nak pinjam kejap  ;-P 

BUBAI ... MUAAAHHHH !!!







No comments:

Post a Comment