Friday, September 14, 2012

My DauGtHeR ToP LiSt


Assalamualaikum ... (",)

Untuk hari nie xde apa yang nak citer TAPI aku nk update 10 citer kartun yang menjadi kegilaan anak2 aku .. hehehe ... Aku pun kadang join tengok jugak ... kahkahkah !!! Terpaksa join coz tv kat umah cuma satu je , malas nak berebut dengan anak so join je la tengok ... Bila da selalu join da club tu lelama best lak ... huhuhu ...Almaklum la dulu masa kecik2 yang aku tau kartun doraemon jerk . Sampai sekarang pun kadang layan jugak kartun nie kalau remote tv ditangan aku la ...  Anak2 aku kalau setakat kartun doraemon dengan sinchan memang x layan la ... kehkehkeh !!!!

Boleh dikatakan tiap2 ari kat umah aku memang siaran kartun je la ... Kalau nak tengok siaran lain kena minta izin dengan anak2 ( sian x aku ??? ) , x pun kena tunggu diorang tidur  ( sedey x ???? ) ... Kadang2 aku hangin jugak coz tengah aku syok2 layan citer melayu ker apa ker tetiba yana leh tukar siaran kartun .... cehhhh !!!!  sabar je la ... hurmmmmm ....

Jom tengok list kartun kegemaran anak2 aku .... Mana tau citarasa anak2 kita sama ... (",)


1 . OGY & THE COCKROACHES
kartun nie berada di tangga teratas ... woahooooooooooo !!!!
anak aku sampai da boleh hafal bila time siarannya ... 
kalau time tgh siaran kartun nie , minta ampun la kalau dia bagi tukar siaran lain
remote da siap disorok bawah bantal okey !!!

2 . JAKE AND THE NEVER LAND PIRATES
selain kartun lipas yang nakal tu  , anak2 aku jugak paling minat kartun nie ...
aku minat gak coz kartun nie memang best ... hihihi ...
kartun nie mengisahkan pengembaraan lanun jake & rakan2

3. BOBOIBOY
kartun nie di tangga ke-3 ... yuhooooo !!!
paling  diminat is karektor yaya 
masa memula animasi nie disiarkan di tv3 , ptg je mesti da tunggu depan tv
remote tv for sure da dalam tangan dia la .... hehehe
siap beli 2 helai baju edisi yaya & ying  tau ....
 
4. UPIN & IPIN
Masa yana kecik2 , dia paling minat tengok kartun nie 
sekarang kartun nie da list no 4 coz asik ulang citer yang sama je sampai dia pun da naik boring tapi kalau da tertengok , dia akan terus tengok la
dulu masa dia tgh minat gila ... siap beli CD lg 
ada siar siri baru kat tv9 tapi yana jarang tgk tv9 ...hehehe ..

5 . ROB THE ROBOT
kartun nie biasanya disiarkan waktu petang
pas siap mandi , my daughter 2 beradik tu da siap siaga untuk menonton kartun nie
kartun nie comel2 je wataknya

6 . KAMPUNG BOY
dulu masa xde channel kartun , kartun nie je yang anak aku layan kat siaran astro ceria 611 ...
tapi sekarang da x berapa layan coz dia da pandai pilih channel kartun yang lain
tapi aku suka siri kartun nie ... hihihi ... sayang sangat xde siri baru ...

7 . MICKEY MOUSE CLUBHOUSE
kartun nie pun siaran petang , kadang ulangan di siaran pagi ...
 ntahla aku x ingat sangat ... hehehe ...
anak2 aku kalau tengok kartun nie siap leh nyanyi2 lagi coz siri kartun nie memang menghiburkan 

8 . CHUGGINGTON
siri kartun nie mengisahkan tentang activiti keretapi di chuggington ... ada macam2 karenah dari macam2 jenis keretapi ... 
keretapi nie semua cute2
hihihi ... macam anak2 aku la , penat layan karenah anak2 nie ... huhu

9 . TIMMY TIME
siri kartun nie pun menjadi kesukaan anak2 aku .
mengisahkan tentang karenah timmy & rakan2 di sekolah 
kadang2 timmy nie nakal , kadang2 timmy nie anak kambing yang baik ...
hihihi ...

10 . SPONGEBOB SQUAREPANTS
siri nie dulu pernah menjadi kegilaan anak2 aku tapi sekarang da x berapa minat tapi still boleh layan la ... hihihi ...
walau bagaimana pun ... kalau da terbuka siaran kartun nie pasti  anak2 akan tengok sampai abis ...
kihkihkih !!!


No comments:

Post a Comment