Wednesday, September 12, 2012

iNgaT LaGi X ???

Assalamualaikum ... (",)

Selamat pagi Malaysia !!! Hargailah kedamaian & ketenteraman yang telah dikurniakan ini sebaiknya . Lihat la di sekeliling kita betapa huru hara berlalu dimana-mana . Apabila kedamaian yang dikecapi tidak dihargai sebaiknya , menyesal kemudian tiada berguna . Eceh dah macam nak berucap kat persidangan lak .... hehehehe ... Tu semua ayat pembuka kata ... hihihi ... ;->

Okey ... Sekali lagi aku nak bawak korang kembali ke zaman keriangan kanak2 aku . Aku rasa apa yang pernah aku main nie mesti korang pun pernah main jugak kan ??? Betul x ???!!! Haaaa !!!! tengok tu ramai yang tersengeh2 kan ??? Eleh terkenang la tu ... hehehehe .... Almaklum la zaman kita kecik2 dulu mana la ada segala macam gejet2 canggih macam sekarang nie . 

Kenangan masa kecik paling aku x leh lupa sampai sekarang ialah bila kitorang main masak2 , kitorang masak betul2 tau ... X caye korang ??? Betul kau sampai kan aku sendiri pun x caye ... hehehe ... Petang2 kitorang akan berkumpul la 5 ke 6 orang pastu bagi2 tugas la . Yang sorang kena senyap2 bawak periuk dari umah pastu pulak yang sorang lagi copet beras . Aku lak penakut takut kena rotan so aku amik tugas cari sayur2 buat masak & sayur yang selalu aku kutip x lain x bukan pucuk ubi je ... Nampak mengelat x ??? x kan ???? hahaha !!!  Tahap kitorang paling berani kitorang copet ayam jiran sebelah pastu reramai sembelih then kitorang masak pastu makan !!!! Gila x ??? Mana x gila , da la memasing umur baru dalam 9 ke 10 tahun pastu cuba la korang bayangkan macamana kitorang sembelih ayam tu ??? Ayah kawan aku yang sorang nie memang selalu sembelih ayam so dari situ la dia tiru aksi ayah dia tu . Siap konon2 baca doa tu tapi ntah pape ntah yang dibaca ... KAHKAHKAH !!!! Time kitorang copet ayam nie la segala kegiatan kitorang terbongkar & memasing dapat la hadiah . Dapat hadiah apa , korang sendiri paham la ... haahaha !!! Berbirat kau kat belakang badan ... huhuhu ...

Jom sesama kita imbas permainan yang femes time kita kecik2 dulu . Korang jangan cakap x pernah main ye coz time tu xde gejet2 pelik yang macam zaman sekarang nie .


 main baling selipar nie best . 
paling best kalau kena , sakit dowh !!!!
yang kelakar lak , kalau aku join main selalu selipar aku ilang sebelah 
hihi ...

 nie la batu seremban ... bukan seremban , Negeri sembilan tu tau 
aku agak terror la main nie 
kutip batu yang agak2 cantik kat jalan pastu lambung2 la ... hehehe ...

 One of my faveret game ... main baling tin 
Konon2 macam main boling la ...
budak sekarang tau boling jerk kan ?? kita dulu hebat baling tin
baling guna kelapa tua ... kahkahkah !!!

 anak patung kertas 
aku dulu suka main nie coz leh tukar2 baju & macam2 design 
sanggup tu x makan gara2 nak beli mainan nie

 main ceper pun aku suka !!!!!!! 
pantang jumpa botol yang da kosong , aku la pegumpul penutup cepernya

yang nie aku lupa apa ke namanya 
yang x bestnya main game bila yang pegang tu tinggi2 & yang nak lompat tu rendah2 macam aku
selalu aku jerk yang x lepas ... 

 game nie selalunya budak lelaki je yang main ...
game nie ala2 game bola sepak la tapi kadang aku pun join main gak 
saje je kacau adik lelaki aku main nie ... hihihi !!!

main teng teng 
Nie la yang selalu aku main zaman kecik2 dulu ... 
melompat angkat kaki sebelah dalam petak...kalau teng teng tu besar nasib ar kena lompat jauh2..
kena amik jarak sikitt untuk melompat...kena pakai penanda...amik la ape saje yang berat sebab nak baling lam petak tu..
 
 
- WASSALAM -
 
 

No comments:

Post a Comment